Sko

smiley :)

Glad i forumet
Assistert-jentene
Septemberbarna 2019
Jeg må bestille sko via nett.

Men hvordan skal jeg vite hvilken mål som passer en ett åring?
Å dra fysisk til butikken er uaktuelt.

Har dere brukt sko før? Ville kanskje gått for samme merke som tidligere, sammenlignet mål med størrelsestabell på nett.

Mål foten og gå utfra det.
Har dere hatt sko før, så vet du hvilke merker som passer godt på foten. Ellers, velg gjerne sko hvor sålen kan tas ut. Da kan du hele veien etterkontrollere hvor foten er i forhold til sålen.

Mål foten og les litt hvilke merker som har smal/bred fot. Jeg bestiller ofte flere størrelse og typer på footway.no som har gratis frakt og retur (180 dager).

Har dere brukt sko før? Ville kanskje gått for samme merke som tidligere, sammenlignet mål med størrelsestabell på nett.

Nei, vi har ikke brukt sko hittil da vi ikke har gått ute og vesla har greid å gå stødig først nå. Da tenker jeg det er greit å ha noe for vinteren for da er hun antakelig i gangbar form sånn at hun kan gå selv :)

Mål foten og les litt hvilke merker som har smal/bred fot. Jeg bestiller ofte flere størrelse og typer på footway.no som har gratis frakt og retur (180 dager).

Det var jo smart :)
Skal se om jeg kan bestille flere parr fra zalando for det er jeg jo litt kjent med. Skal ta en titt på den siden du nevner også.

Mål foten og gå utfra det.
Har dere hatt sko før, så vet du hvilke merker som passer godt på foten. Ellers, velg gjerne sko hvor sålen kan tas ut. Da kan du hele veien etterkontrollere hvor foten er i forhold til sålen.

God ide! :)
Men er det noen regel på hvor stor skoen skal være i forhold til foten, eller har mann gått bort fra slike regler? Litt forvirret..

God ide! :)
Men er det noen regel på hvor stor skoen skal være i forhold til foten, eller har mann gått bort fra slike regler? Litt forvirret..

Når skoen er ny, skal du ha ca 1 cm voksetillegg. Om barnet står på såle, skal du ha ca en tommelbreddes avstand frem til starten av sålen. Så det er kanskje sånn det har vært anbefalt før også tror jeg :)

Hos Skoringen har jeg tidligere fått sånn oversikt hvor stor er foten i cm og hva er da rett str... muligens de har noe ala dette på nettet også? Da er det hensyn til vokse tilegg og sånn

Back
Topp