sko!

An.

Betatt av forumet
Hei ;)
Jeg lurte på om noen har tips til gode gravid-sko. Bekkenløsning/ lyskesmerter, tåler lite trakking før det blir vondt og har visstnok begynt å "vugge" . Så får prøve å gjøre noen grep om det i det hele tatt er mulig...

Gode joggesko var best sist. Men nå blir det vinter.. Uansett, stanile med god demping tenker jeg er bra.. Ingen mer konkrete tips desverre.

• Liker
Reactions: An.
Finnes det gode vintersko man bare kan trå inn i...? Noe ala cherrox for voksne :joyful: vet ikke helt hvordan jeg skal få knytt på meg bootsa mine på slutten av graviditeten :hilarious: sko hadde vært mye enklere om man var høygravid på sommer...

Utover det kan det vel være greit med støtte i anklene og god demping. Jeg bruker gode joggesko/tursko til vanlig.

• Liker
Elsker mine ecco vintersko. Trør rett nedi og gode å varme. Veldig god såle med bra støtte. Litt dyre men har hatt mine i 3 år å de er like fine!! God investering. Skulle jeg kjøpt nye nå ville jeg gått opp 1 str tilfelle du blir hoven i beina.

Vedlegg

• Screenshot_20201015-081226_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20201015-081226_Samsung Internet.jpg
    11,8 KB · Visninger: 57
  • Liker
Finnes det gode vintersko man bare kan trå inn i...? Noe ala cherrox for voksne :joyful: vet ikke helt hvordan jeg skal få knytt på meg bootsa mine på slutten av graviditeten :hilarious: sko hadde vært mye enklere om man var høygravid på sommer...

Utover det kan det vel være greit med støtte i anklene og god demping. Jeg bruker gode joggesko/tursko til vanlig.

Avhengig av hvilken skostørrelse du har, produseres enkelte «cherrox» typer helt opp til str 40 iaf:) Og Dock Boots lages til voksne også, tror Coop Obs selger dem☺️ men pene bysko er det jo ikke akkurat da

• Liker
Jeg bruker Gaiteline. Det ene paret jeg har er rimelig varme, men det er ikke vintersko. Bronze CL heter de. Gaiteline har også vintersko. Hvordan de er ift bekkenløsning veit jeg ikke, men de skriver dette på hjemmesiden:
"Our products builds on the patented Sensory GaitLine Technology. The SGL Technology™ guides your foot throughout the whole step, optimizing your weight distribution, and enhances your whole physical performance — step by step."

Jeg har mye smerter pga fibromyalgi og brakk ankelen hele veien rundt i fjor. Har vært veldig fornøyd. Ellers liker mange Hoka joggesko også, men finnes flere forskjellige modeller, noen har mer demping og noen har mer stabilitet. Utover vinteren må man vel uansett ha noe annet.

Avhengig av hvilken skostørrelse du har, produseres enkelte «cherrox» typer helt opp til str 40 iaf:) Og Dock Boots lages til voksne også, tror Coop Obs selger dem☺️ men pene bysko er det jo ikke akkurat da
Jeg har dock boots :D Ikke så vakre, men veldig kjekke i trøndervinteren!!

Å få på seg skoa er en utfordring som høygravid ja :hilarious: Her ble det kjøpt inn lange hæljern (skoskje..) både hjemme og på jobb, og ferdig knyta sko..

Sist hadde jeg foten litt høyt i trappa og snørte.. Evt litt løsere snøring og skohorn...

Jeg hadde et par sko av typen du stapper foten oppi og kan bruke skojern da jeg var gravid sist. De ble utslitt og er kastet. Men bekkenet var mindre kresent. Nå ønsker kroppen seg helst joggesko og det liker jeg ikke å gå i, men kommer til å gjøre det nå likevel.. Utover vinteren blir jeg å kjøpe disse støvlene, trenger nye støvler i utgangspunktet da, også bytte til joggesko inne på jobb.
Blir det veldig glatt og is er jeg usikker. Har et par støvletter hvor brodder kan tas utenpå, men kan ikke se for meg at jeg skal få tredd de på tjukke preggislegger når jeg er 7,8,9 mnd på vei :hilarious:
https://www.xxl.no/mackenzie-ranger-neoprene-boot-low-neoprenstovler-svart/p/1133307_1_style

Uggs er sikkert greit å få på som gravid da, hehe.

Jeg hadde et par sko av typen du stapper foten oppi og kan bruke skojern da jeg var gravid sist. De ble utslitt og er kastet. Men bekkenet var mindre kresent. Nå ønsker kroppen seg helst joggesko og det liker jeg ikke å gå i, men kommer til å gjøre det nå likevel.. Utover vinteren blir jeg å kjøpe disse støvlene, trenger nye støvler i utgangspunktet da, også bytte til joggesko inne på jobb.
Blir det veldig glatt og is er jeg usikker. Har et par støvletter hvor brodder kan tas utenpå, men kan ikke se for meg at jeg skal få tredd de på tjukke preggislegger når jeg er 7,8,9 mnd på vei :hilarious:
https://www.xxl.no/mackenzie-ranger-neoprene-boot-low-neoprenstovler-svart/p/1133307_1_style

Uggs er sikkert greit å få på som gravid da, hehe.

Ja, har uggs, men de er lite snille mot bekkenet..o_O
Må vel bare ut på prøverunde. Og finne noe som er stabilt, dempende, lett og få på og av, stødig på glatta og fint og se på :hilarious:

Ja, har uggs, men de er lite snille mot bekkenet..o_O
Må vel bare ut på prøverunde. Og finne noe som er stabilt, dempende, lett og få på og av, stødig på glatta og fint og se på :hilarious:

Ja det var vel mest at jeg tenkte de var lette å ta på, og ikke ble for små om man får vann i beina :p
Ja, ikke lett å finne noe som oppfyller alle de kriteriene, tror ikke jeg har funnet det ultimate selv :hilarious: hvertfall ikke om det skal tas estetiske hensyn.

• Liker
*sniker fra feb* Jeg har kjøpt herremodell av Hooka joggesko (mest fordi jeg ville ha helt svarte) men de er en drøm å gå på med vondt bekken for meg sammenliknet med andre sko hvertfall. Snører de litt løsere så jeg kan ta de lett av og på ved hjelp av skohorn.

• Liker
Til vinteren anbefaler jeg kanadiske vinterboots. Har et par Kamik, og de er gull! Kjemperomslige, myke og lette å få på seg, og ikke minst vanntette. Andre merker verdt å titte på er Sorel, Pajar, Canadian Moon og mange andre. Husk brodder i tillegg!

For smerter, gjør gjerne yoga, gå flere, kortere turer istedenfor en lang, slapp av og få massasje når du kan, strekk og bøy der det føles godt, unngå det som føles vondt. For meg føles det bedre å gå på gress og ulendt terreng enn på asfalt, f.eks. Bruker kun gode løpesko.

Er disse stabile/støttende rundt anklene, og med litt "fjøring" sånn. mtp bekken? Så utrolig digge ut!
De gir god støtte rundt anklene, nesten litt for mye så det tok en-to turer å gå dem inn litt hehe!

Virker som dempingen eller «fjøring» er ganske grei, jeg pleier å få vondt i hælen hvis det er dårlig støtte i sko og det har jeg ikke fått med disse :) Men er nok ikke like god som joggesko

De gir god støtte rundt anklene, nesten litt for mye så det tok en-to turer å gå dem inn litt hehe!

Virker som dempingen eller «fjøring» er ganske grei, jeg pleier å få vondt i hælen hvis det er dårlig støtte i sko og det har jeg ikke fått med disse :) Men er nok ikke like god som joggesko

Takk! Desverre ser det ut til å være helt utsolgt for skoene. :(

Back
Topp