sko til barnet?

Pregoen

Elsker forumet
Har alle her sko til babyen sin?
Eg har egentlig store planer om at Torben skal gå først slik at foten hans blir formet som den vil og ikkje etter en sko, men ser jo nesten ut som eg e den einaste som tenker sånn..
På helsestasjonen hadde de et skriv der de anbefalte at man skulle vente med sko til de var 2 år, skjønner at det kanskje er lenge siden de begynner i barnehage og slikt men tenkte å vente så lenge som mulig!
Hva tenker dere? Har babyen din sko på seg når dere er ute?
[:)]

Har ikke kjøpt sko ennå.Kjøper vel kanskje når hun går ordentlig alene.Frem til da er det stonz det går i.
Blir vel kanskje et par sandaler nå snart da,når stonzene blir for varme

Har kjøpt et par sko han har på seg ute ja, men han går ikke akkurat i de da. Skal kjøpe ett par Stonz han kan ha i barnehagen, og tykke tova ulltøfler han skal ha inne... Tror jeg.[8D][;)]

ORIGINAL: *yummymummy*

hun fikk sine første sko i dag, et par røde ecco sko. Hun var så stolt når vi gikk i byen, trippet rundt med de fine skoene sine, og smilte og sjarmerte de aller fleste. (hun fikk holde en finger i hver hånd, men var mest for tryggheten, for hun går jo selv, bare har ikke sluppet seg enda)
men så har hun jo gått siden hun var 8 mnd eller noe også, rundt bordet og sånn, og med å holde seg til ting. I går sto hun lenge uten støtte, så tror ikke det er lenge før hun slipper seg.
Å vente 2 år med å kjøpe sko er jo bare tull! Aldri hørt om noen som har ventet så lenge med å starte med sko. Hva mener helsesøster at de skal ha på beina da? [8|]

Stonz og tjukke sokker? Er det mini her går med når vi er ute! Ingen problem med det! Personlig syns eg det er bedre enn sko., Og selvom de går når de holder seg til ting så blir ikkje vekten fordelt på samme måte som når de går på egenhånd! [:D]

Vi har ingen sko [8D]

ORIGINAL: villon

Vi har ingen sko [8D]

Bra vi er flere! [:)]

ORIGINAL: Torben sin mamma

Å vente 2 år med å kjøpe sko er jo bare tull! Aldri hørt om noen som har ventet så lenge med å starte med sko. Hva mener helsesøster at de skal ha på beina da? [8|]

Stonz og tjukke sokker? Er det mini her går med når vi er ute! Ingen problem med det! Personlig syns eg det er bedre enn sko., Og selvom de går når de holder seg til ting så blir ikkje vekten fordelt på samme måte som når de går på egenhånd! [:D]

Syns stonz er dyrt jeg da. Iallefall med tanke på at flere har dårlig erfaring mht kvaliteten, at de har blitt veldig fort slitt.
Hittil har hun hatt ullsokker på seg, men har ikke gått så mye ute foreløpig.
hun bruker det bare som støtte fordi hun ikke tør slippe seg enda, ikke fordi hun tviholder seg i bordet, og møblene og sånn. Så jo, hun fordeler vekten som hun skal.
Vet jo hvordan det fungerer, har jo tross alt hatt en gutt før, som også har lært å gå.

Eg prøvde ikkje rette på deg altså, men sånn eg har erfart det!
vi kjøpte stonz for fikk det på tilbud, hadde aldri kjøpt det ellers!

Vi bruker tykke ullsokker eller noe Stonz lignende "sko" når vi er ute. [:D]
Ingen sko før hun går 100 % skikkelig og selv! [:)]
Kommer sikkert til å kjøpe noen billige sandaler i sommer, men det er mest som pynt når hun sitter i vogna, for regner ikke med at hun går før sommeren er over..Da må jeg isåfall kjøpe skikkelige sandaler.

Men skulle hatt noen tynne Stonz lignende "sko" som passer til vår og sommerbruk. Er så tykke de vi har.
Noen som har noen tynne "sko" å anbefale?

vi har kjøpt et par ecco sko, men ikke brukt mye enda[:)] 2 år kan jeg ikke fatte, men anbefaling fra fysioterapaut(svigerinna mi er det) er når dem begynner og gå selv[:)]

vi kjøper ikke sko før hun går ordentlig.
helt enig med deg og alle leger/fysio osv støtter oppunder akkurat det.
vi bruker skinntøfler enn så lenge.

Har ikke kjøpt enda, skal vente til hun går selv [:)]
Men, gidder ikke vente til hun er 2 nei [8|]

Nei, han har ikke fått sko. Den dagen han klarer å gå helt selv...DA skal vi kjøpe sko[;)]

ORIGINAL: wondergirl

pappan min er fysioterapaut og han har hele tiden vært streng mot meg.. han har sagt at så lenge hun ikke går så skal hun ikke ha sko.. men så fort hun begynner  å gå så SKAL hun ha sko for å støtte anklene...

så jeg fikke bare streng beskjed om å bli med i butikken og kjøpe sko den dsagen hun beggynte å gå

Vi fikk beskjed om å vente vertfall 2 uker etter at han hadde begynt å gå selv for da var foten hans "inngått", viss du skjønner..[8D] og etter det skulle vi kjøpe sko som støtta opp anklene og som var myke i sålen[:)]

Syns stonz er dyrt jeg da. Iallefall med tanke på at flere har dårlig erfaring mht kvaliteten, at de har blitt veldig fort slitt.
Hittil har hun hatt ullsokker på seg, men har ikke gått så mye ute foreløpig.
hun bruker det bare som støtte fordi hun ikke tør slippe seg enda, ikke fordi hun tviholder seg i bordet, og møblene og sånn. Så jo, hun fordeler vekten som hun skal.
Vet jo hvordan det fungerer, har jo tross alt hatt en gutt før, som også har lært å gå.

Eg prøvde ikkje rette på deg altså, men sånn eg har erfart det!
vi kjøpte stonz for fikk det på tilbud, hadde aldri kjøpt det ellers!

Er du fornøyd med dem?
heldig som fikk det på tilbud da [:)]
her har hun ikke vært så mye ute og gått enda, så derfor har jeg ikke vurdert sånne engang[;)] og ser jo som sagt ut som om det er like før hun slipper seg.

De er helt greie, men han har ikkje gått så mye med de for han går ikkje så mykje enda! Men er noe dritt når han krabber for han krabber de av seg! [8D]

ORIGINAL: Kranglefanten

Nei, han har ikke fått sko. Den dagen han klarer å gå helt selv...DA skal vi kjøpe sko[;)]

sign.Bare bytt han med hun[;)]

han har 2 par støvler, 1 par cherox, 2 par sandaler og 1 par joggesko [:)] bruker kun skinntøfler enda, sko kommer på når han går selv[:)] blir ikke å vente til han er 2 år vertfall, hahaha[:D]

Back
Topp