Sko og størrelser?!

julipia

Betatt av forumet
Hei dere!
Vi målte foten til lillejenta til ca 12 cm. Kjøpte et par nike joggesko str 21 - det skal være 13,5 - 14 cm og har hørt at nike er små i str, samtidig som vi vel også skal ha minst 1 cm å gå på ifølge råd.
Men denne skoen virker ALT for stor. Jeg kan trykke ned min tommel sikkert to ganger foran tåa hennes.

Har dere erfaring med at dere må bruke str 19 nå`
jeg skjønner jo at dette er individuelt, men fy så vanskelig dette ble.

Hun går ikke ennå, men vil jo ha et par utesko...

Noen innspill?

Vi har str 20 nå i et par sandaler og da har snuppa god plass [:)] Er hvert fall bedre med litt store enn litt små og hvis hun ikke går enda så har hun de jo bare lenger [;)]

snuppa mi er så liten at her er det str 17-18 men bruker egentligi kke sko for tiden
hun har litt ekstra plass i front men ikke kjempe mye

Vi har sandaler i str 21 og sko i str 19.. Begge fra Ecco... Må straks bytte skoen til 20, muligens 21. Hun har nok ikke veldig små føtter hvertfall.[:)]

her bruker hun enda str 18. vi bruker stonz ute å kommer til å gjøre dette i barnehagen også :)

Her har han str 20 i ecco sandalene sine [:)] Har ikke kjøpt noen andre sko enda. Når vi er ute når d regner sitter han for det meste i vognen sin [:)] 

Imre sin fot er 12cm,har 21 i bisgaard sko,oh 20 i ett par sandaler.

Jeg ville ha tatt henne med i skobutikken og bedt om hjelp til å måle foten [:D]

ORIGINAL: Nota

Jeg ville ha tatt henne med i skobutikken og bedt om hjelp til å måle foten [:D]

Håller med om det, det är det allra bästa [;)] Vi fick jättebra hjälp när vi skulle köpa skor till Oliver..Han har strl 20 nu på sina sandaler o stövlar.

Sunniva sine første sko var i str. 20, de fikk hun når hun var 9 mnd.
Hun har også et joggepar sko som er str. 21 nå, men de virker litt trange.. De i str. 20 passer akkurat! Og hun har stoore føtter!

Så små barn skal ha god plass til foten. Ta med til butikk og be om hjelp. Eventuelt ta ut sålen, og legg den imellom fot og gulv og trykk foten ned. Da skal det være god plass rundt sålen. Dårlig til å forklare... Huff... 

mini har str 21 i eco sko[:D][:D]

Adrian har str 20 i ecco skoene sine (fikk god hjelp fra ei i butikken slik at det ble riktig størrelse!:), og str 21 i nike sko (men det er like store som ecco skoene). Men de er greit med plass i dem, siden de er kjøpt med tanke på at de skal brukes når han går ordentlig selv.

Gutten min har ecco sandaler i størrelse 20 og viking gore-tex "høst"sko i størrelse 21. Fikk beina hans målt når eg skulle kjøpe sandalene og hun mente at det var den størrelsen han måtte ha selv om de virker litt store. Ville tatt han med til butikken eg og fått målt beina eg får å få riktig størrelse.

Vi var å kjøpte sko i dag, og med strømpebukse og sokker må hun ha størrelse 21 i Ponny-sko. I dem kan man ta ut såla og måle på foten, og det er avmerket hvor tærne skal være for at de ikke er for store eller små. Og det er sikkert 2cm om ikke mere til overs fremme med tåa.

Målte selv på en slik måler som de har på skobutikken, som viser både cm og skostørrelse, og Vetle ligger på rundt str. 21 . Har størrelse 21 i sandaler og 22 i sko nå, men han har også gått i en måned.
Ikke nødvendig med sko så lenge de ikke har begynt å gå, men veldig greit å få hjelp i en skobutikk når det gjelder sørrelse på sko.

Jeg har forresten bestilt en sånn skomåler fra Tupperware[:)] Da kan jeg måle foten til snuppa og ta den med på skobutikken og kjøpe riktige sko selv om hun ikke er med meg.

Snuppa går heller ikke, men det er ikke langt unna så vi kjøpte sko nå. Før hun går selv blir vi kun å ha dem med når vi skal noen plasser (butikker, sentre, utflukter osv) der det hender at hun blir utålmodig å vill ned å utforske litt. Heller sko på da enn at hun skal bli så skitten på sokkene hele tiden[:D]

Back
Topp