Sko og for store føtter

Bkno5391472

Andre møte med forumet
Hei!
Vet ikke om dette innlegget passer her, men jeg prøver meg.. :)
Jeg sliter med å finne sko til mine føtter. Jeg er en kvinne (28) som har ett barn. Men føttene mine er rare. De er korte, bruker typisk str. 36-37, men så er de brede fremme ved risten. Jeg prøver og prøver på sko, men de fleste er smale fremme. Jeg skulle ønske det fantes en butikk som laget sko av mitt fotavtrykk, evt en enklere måte, brede modeller. Tips anyone?

Hei!
Vet ikke om dette innlegget passer her, men jeg prøver meg.. :)
Jeg sliter med å finne sko til mine føtter. Jeg er en kvinne (28) som har ett barn. Men føttene mine er rare. De er korte, bruker typisk str. 36-37, men så er de brede fremme ved risten. Jeg prøver og prøver på sko, men de fleste er smale fremme. Jeg skulle ønske det fantes en butikk som laget sko av mitt fotavtrykk, evt en enklere måte, brede modeller. Tips anyone?
Når jeg var i London i fjor la jeg merke til at de hadde ulike kategorier på skoene. F.eks brede føtter, store Str, små osv. Dette var på mange skobutikker, også kjedebutikker (H&M). Så hvis du er på en storbyferie, kan du hamstre. Ellers ville jeg ha sett på nett..

Jeg vet at de har sko i alle str i England som heter wide fit, de er bredere. Har ikke sett noe her, men søk på wide fit shoes og bestill et par sko som ikke koster mye. Så kan du se om de passer. Hvis ikke kan du legge de ut for salg på finn eller returnere til nettbutikken.

På New Look, en engelsk butikk som også har nettbutikk, har de sko i str wide fit. Anbefales! Bestilt flere ganger fra nettsiden og søstra mi handler alltid der når hun er i England :)

Såkalt "barfotsko" er videre i fasongen foran, rett og slett fordi sko strengt tatt bør følge fotens fasong, ikke motsatt. Alle mine flate sko er fra Vivobarefoot, i Norge selges de bla. fra vivabrands.no.

Jeg er ikke fanatisk, bruker fremdeles høye hæler på jobb/fest, men liker at resten av tiden så har skoene nok plass.

Merket Clarks (ikke barfotsko ;)) har vel Wide/Extra Wide, selges hvertfall i flere nettbutikker her i Norge (inkl clarks.no). God kvalitet på skoene derfra i hvertfall.

Ortocare (tidligerer ortocare, husker ikke navnet på de nå) har sko som er brede fremme, og som kan lages etter foten din.

Back
Topp