Sko i barnehagen når barnet ikkje går

Honeybee

Flørter med forumet
Hei alle! Guten min begynner i barnehage no i august. Han er ikkje begynt å gå, men er nok sikkert like før. Men som med alt anna så kan ein ikkje vite kor lang tid det eigentlig vil ta. Kva gjer me med sko? Skal eg kjøpe fotposer til å ha ute? Nokon tips? Har kjøpt sandaler til innebruk, men eg føler han bør gå best mulig uten til han lærer å gå uten å halde seg i noko.
 
Hei alle! Guten min begynner i barnehage no i august. Han er ikkje begynt å gå, men er nok sikkert like før. Men som med alt anna så kan ein ikkje vite kor lang tid det eigentlig vil ta. Kva gjer me med sko? Skal eg kjøpe fotposer til å ha ute? Nokon tips? Har kjøpt sandaler til innebruk, men eg føler han bør gå best mulig uten til han lærer å gå uten å halde seg i noko.
Vi hadde kun fotposer. Brukte de iblant tid etter at han lærte seg å gå også :)
 
Vi brukte sånne superlette joggesko fra Nike på tørre dager før han kunne gå. Fotposer ellers. Han var ikke så fan av dem, derfor lette joggesko. hadde tøfler i skinn inne
 
Vi brukte skoposer ute. Inne brukte bare sokker. De bør unngå å bruke sko for tidlig for å ikke få skjeve ankler var det en på barns hus som fortalte meg
 
Skoposer ute, eller sånne tøy tøfler, ikke til bruk utendørs men de fikk heller bli ødelagt. Og så skinntøfler inne ☺️ Alt uten såler. Men følte vi måtte ha ett alternativ til skoposer på varme dager ☺️
 
Vi brukte lette sko ute heller enn fotposer på vår/høst når barnet ikke kunne gå uten støtte men var rett ved å lære seg det :) så tenker at ute ville jeg gått for et par lette sko nå i august, feks Nike som blir nevnt over. De fleste skobutikker har en billigvariant inne som bare koster er par hundrelapper. Når vi har brukt fotposer har vi hatt Stonz sine.

Så ville jeg heller ha droppa sandaler inne, for han kommer nok til å øve mer på å gå inne og da er det som du sier fint at lærer å gå uten sandaler. Kjøp myke skinntøfler i stedet :) vi har vært veldig fornøyde med nøstebarn sine.
 
Har brukt stonz før de kunne gå og sko med god støtte til anklene når de var i ferd med å lære å gå. Inne har vi ikke brukt annet enn sklisikre sokker for å få bedre kontakt med underlaget og bedre balanse
 
Takk for svar. Kva type fotposer brukte du?
Jeg vet ikke merke. Men det er veldig praktisk hvis man kan stramme de rundt anklene og leggen selv. Vi hadde ikke det men de holdt seg på likevel. Reflex tror jeg har stramming rundt ankler og legger
 
Back
Topp