Sklilaken

SeHvaSomSkjer!

Elsker forumet
Noen som vet om man får kjøpt det hos hjelpemiddelsentralen? I såfall kan man bare ta kontakt selv eller må man "henvises" ditt?

Men kan eg gjøre det selv eller er det legen/fysioterapeuten som gjør det?

Wæææh, står på NAV sine sider at de fleste søknader blir behandlet i løpet av en måned men at maksimal behandlingstid er 6 måned. Eg trenger det jo helst nå!!

Noen som vet om eg får kjøpt det noen plass med kjapp levering?

SeHvaSomSkjer! skrev:
Wæææh, står på NAV sine sider at de fleste søknader blir behandlet i løpet av en måned men at maksimal behandlingstid er 6 måned. Eg trenger det jo helst nå!!

Skal du bare ha glatte laken? Så finnes det vel silke/satenglaken i godt utstyrte sengetøysforretninger?

Dollface skrev:

SeHvaSomSkjer! skrev:

Skal du bare ha glatte laken? Så finnes det vel silke/satenglaken i godt utstyrte sengetøysforretninger?

Skal jo helst ha en sånn dobbel som gjør at man kan bare "gli" når man bytter stilling i senga. Mulig godt utstyrte sengetøysforetninger har slike?

I mange kommuner kan man låne disse uten å måtte søke... Jeg har lånt en slik i to svangerskap helt gratis.. Ta kontakt med jordmor/lege og hør om en av de kan hjelpe deg med hvor du kan få dette... (regner med du trenger det pga svangerskap ref. tickeren din..)

Pearl skrev:
I mange kommuner kan man låne disse uten å måtte søke... Jeg har lånt en slik i to svangerskap helt gratis.. Ta kontakt med jordmor/lege og hør om en av de kan hjelpe deg med hvor du kan få dette... (regner med du trenger det pga svangerskap ref. tickeren din..)

Ja er pga store bekken og isjasplager. Fysioterapeuten anbefalte det men hun lurte på om eg kjente noen som jobbet i helsevesenet som kanskje kunne hjelpe med å få tak i det. Så virket ikke som hun viste hvor/hvordan få tak i deg. Noe eg syns var litt rart

SeHvaSomSkjer! skrev:

Dollface skrev:

SeHvaSomSkjer! skrev:

Skal jo helst ha en sånn dobbel som gjør at man kan bare "gli" når man bytter stilling i senga. Mulig godt utstyrte sengetøysforetninger har slike?

evt kjøpe et og sy det sammen i kortendene :)
De vi bruker hos pasientene våre - silkelaken - har et silkefelt på midten som er like bredt som madrassen og så er det vanlig bomullssider som man stikker under madrassen... Veldig enkelt å forflytte tunge tante gunda en halvmeter oppover i senga da ja ;)

Back
Topp