Skjuler at han røyker

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
Samboer og jeg har det veldig vanskelig for tiden og jeg vet ikke om vi kommer til å gå fra hverandre.
Nå så jeg at han røyker, i smug. Jeg vet han har røyket før i stressende perioder men da er han åpen om det.
Hva skal man gjøre med sånn info?
Altså her snakker vi røyking etter jeg har lagt meg, med en pakke gjemt i bagasjerommet på bilen og han går ut av synet for huset for å røyke. Vet ikke om jeg skal bli rasende eller lei meg. Føler det er et tillitsbrudd når han har sagt han har sluttet og han vet jeg hater det. Hadde han bare sagt det hadde det vært ok. Hadde ikke likt det noe mer, men da er han ærlig i alle fall.

Hadde sagt at jeg visste det, og så latt det gå så lenge siden dere er i den situasjonen.

Jeg tenker at jeg kanskje hadde latt det være. Dere sliter, han trenger å være litt i sitt eget hode. Tenke litt på seg selv. Ikke at røyking er bra for han.
Tenkte det samme. Er nok en grunn til at han ikke har sagt noe, og aner at det har noe med å gjøre at han ikke orker enda en ting å krangle om eller lignende.

Dersom han har mye å tenke på, så ville jeg latt han få ha denne uvanen når han trenger det.. Røyker selv, og vet med meg selv at dersom noe plager meg som jeg ikke er klar for å snakke med andre om, så tar jeg meg et 5minutt for meg selv for å sortere hodet.

Nei, røyking er ikke bra for noen.. Men hvis han trenger disse fem minuttene ute alene etter du har lagt deg, så la han ha de.. Selv om du ikke liker det, så bør du tåle at han gjør det for å avreagere litt. Er ikke nødvendigvis tillitsbrudd av den grunn..

Jeg må si meg enig med de andre... Selvom du sikkert hadde ønsket at flere skulle "stå på din side" om du skjønner...
Jeg har selv både røyka og røyka i smug, og det er en avslappende stund når man går ut og finner tak i siggen. Han mår sikkert ikke bra for det, men som noen skriver over ønsker han ikke å si noe da dere har nok med alt det andre. Tviler at han tenker at du skulle synes det var bedre om han i hvert fall fortalt til deg at han røyka, han tenker nok mer at du blir flyforbannet.
Håper dere finner utav deres problemer ❤️ det er ikke noe særlig når det er noe krull i forholdet :(

Jeg ville heller fokusert på det som faktisk er problemet, ikke at han tar en røyk innimellom. Den røyken er antagelig hans måte å ta en liten time-out fra hva det nå enn er som er problemet i forholdet deres.

Og hvis problemet er at han røyker og du vil at han skal slutte (og ingenting annet enn det), da (og bare da) ville jeg tatt noen runder med meg selv først for å finne ut om jeg var villig til å risikere forholdet på å konfrontere han med det.

Kjære deg har ikke du noen ting du ikke deler like villig med deg? En sjokolade på vei hjem, ikke fortelle alle penger du har brukt, den ekstra ølet på byen etc, tror alle har noe de ikke springer etter partneren for å fortelle uten det er tillitsbrudd...

Jeg har iallefall små hemligheter for meg selv...

Siden du hater det å har vært tydelig på at du misliker det. Gjør du jo egentlig bare slik at han må skjule det. Hadde tenkt sånn jeg også. Så tror ikke du kan fyre deg opp for akkurat dette, særlig slik situasjonen er fra før av.

Derfor jeg spør her :) jeg trenger å få litt andre synspunkt enn det jeg har når jeg hører han snike seg ut på kvelden.
Og bare så det er sagt så er ikke røykingen grunnen til at ting er vanskelig - selv om jeg synes det er vanskelig.

Kjedelig å høre at dere har det vanskelig :( men jeg ville fokusert på å komme gjennom de virkelige problemene. Røyken kan du ta en annen gang

Jeg ville også latt det gå akkurat nå. Forstår at det plager deg, men så lenge du kan leve med det en periode kan det kanskje gå til forholdet er litt mer stabilt? Lykke til, håper dere klarer å finne ut av problemene deres :)

Om dere sliter fra før så er ikke den røyken det første du trenger ta opp. Synes det er en uting at voksne skal være nødt til å røyke i smug fordi partneren hater det...kanskje det er blant annet en av grunnen til at dere sliter? En voksen mann må nå kunne røyke om han ønsker det....☺☺
Jeg har selv røyket før, og jeg hatet når andre skulle mene ditten og datten om det...var tross alt mitt valg.
Nei...snakk sammen og finn løsninger som passer for begge.

Det er tøft for forholdet med en liten i hus, og synes å huske du hadde en tøff start.

Jeg hadde nok ikke klart å ikke si noe selv, men synes du skal prøve la være

Vet desverre selv hvor crappy er forhold kan bli pga familieforøkslse.

Sender deg en klem!

Back
Topp