Skjule magen?

emma1

Betatt av forumet
Hei :)
Lurer på om det er noen som har noen flotte tips til klær som skjuler magen?
Er nå 8 uker på vei, snart 9, men vil gjerne skjule graviditeten så lenge det lar seg gjøre. I såfall til det er gått over 12 uker, men ser helst til jeg har vært på ul i januar.
Er veldig slank og har en tynn midje så den lille magen er allerede ganske synlig.

Har dere noen tips til meg damer?

Er nå 8 uker på vei, snart 9, men vil gjerne skjule graviditeten så lenge det lar seg gjøre. I såfall til det er gått over 12 uker, men ser helst til jeg har vært på ul i januar.
Er veldig slank og har en tynn midje så den lille magen er allerede ganske synlig.

Jeg er akkurat 9+0 i dag, og det syns godt her også. Men med løse klær går det greit. Nå som det er vinter går det jo også an å ha et stort skjerf i tillegg, så da syns det enda mindre.
På jobb bruker jeg uniform, og her har jeg løsna beltet ganske mange hakk uten at folk legger merke til akkurat det. Det er bare sjefen og noen få kollegaer som vet, vil ikke at alle skal vite enda. Men noen uniformseffekter har jeg måttet droppe, og det har blitt lagt merke til.
Vet ikke helt hva du er ute etter av tips annet enn å gå med løse klær. Kommer veldig an på om du går med egne klær på jobb også, eller om du bruker en uniform.

Løsere klær og bruk et sjal som kan henge ned fremme

Jeg går mye med løse bluser og kjøpte meg et par dressbukser med strikk i livet :) og en litt løs ullgenser på vinterstid vil nok ingen reagere på. Lykke til!

Det som gjør susen er et skjerf eller et sjal som henger foran, og selvfølgelig store gensere :)

Litt av det samme problemet her. Nr.4 på vei og kroppen husker tydeligvis hvad den skal gjøre, har litt mage fra før men hallo! o_O alle muskler er liksom berre let it go! Prøver med løse klær men funkerer ikkje så godt, 9+1 nå. Går lettere på jobb, går berre opp ein størrelse eller to (er sjukepleier).

Samme her også. Lite synlig på morgenen, men med engang frokosten er inntatt hopper den frem. Vanskelig å skjule. Alle klær begynner å bli strammere, til og med løse klær ser stramme ut nå:p

Kjenner til problemet! Jeg er slank og har et barn fra før, så her er magen allerede synlig. Jeg har kjøpt meg to løse kjoler som går til rett overfor kneet. Da viser jeg beina, men skjuler magen :):) funker bra! Bruker også en del skjørt med løse bluser over :)

Ha en cardigan over vanlige klær:) eventuelt større størrelser med uniform:) er bare 6 uker men så oppblåst att jeg har tatt i bruk mammabuska for å ikke bli enda mer kvalm da alle buksene presser på. Og gådd opp 1 størrelse i uniform-buksene på jobb :)

Heldige dere sykepleiere som bare kan ta en annen størrelse. Er det riktig det jeg har hørt at dere henter ny og ren uniform hver dag?
Vår uniform er privat, og vi må vaske selv og å bestille større størrelser tar tid. I tillegg har vi verdens største megge som uniformsansvarlig, som sitter på pengesekken og tar vekk fra bestillinga etter eget skjønn. Håpløs kontorrotte som ikke har peiling på jobben vår og våres behov. Prøvde å bestille noen uniformseffekter nettopp, svaret ble at jeg ikke hadde stort nok behov for den ene. Svaret mitt tilbake var at jeg da kom til å blande privat med uniformen.
Etter jul må det bli sivil på meg. Så inntil da må jeg gå i det jeg har om jeg ikke skal fortelle hele jobben om nyheten.
Ellers funker løse klær godt i hverdagen enda. Godt det er vinter! Løs bluse og et skjørt om jeg pynter meg fungerer fint.

Heldige dere sykepleiere som bare kan ta en annen størrelse. Er det riktig det jeg har hørt at dere henter ny og ren uniform hver dag?
Vår uniform er privat, og vi må vaske selv og å bestille større størrelser tar tid. I tillegg har vi verdens største megge som uniformsansvarlig, som sitter på pengesekken og tar vekk fra bestillinga etter eget skjønn. Håpløs kontorrotte som ikke har peiling på jobben vår og våres behov. Prøvde å bestille noen uniformseffekter nettopp, svaret ble at jeg ikke hadde stort nok behov for den ene. Svaret mitt tilbake var at jeg da kom til å blande privat med uniformen.
Etter jul må det bli sivil på meg. Så inntil da må jeg gå i det jeg har om jeg ikke skal fortelle hele jobben om nyheten.
Ellers funker løse klær godt i hverdagen enda. Godt det er vinter! Løs bluse og et skjørt om jeg pynter meg fungerer fint.
Jeg er hjelpepleier i Hjemmetjenesten og her får vi nå rent tøy hver dag som vaskeriet vasker,men dette starter opp så sent som i April i år, så det er veldig nytt:) veldig deilig å slippe å ta med seg utgriset tøy med alskens baselusker i bilen å hjem i egen vaskemaskin:) synn å høre om denne trollkjærringa som har ansvar for tøy.. dårlig stemning av sånt.

Jeg sier bare at jeg har lagt på meg jeg folk er heldigvis vant med min mage som strutter annenhver dag grunnet at jeg ikke klarer å motstå ting med laktose
Men kjøp deg vide gensere evt til privatbruk ☺️ mye fint i butikkene som ikke er mammaklær ☺️

Jeg er hjelpepleier i Hjemmetjenesten og her får vi nå rent tøy hver dag som vaskeriet vasker,men dette starter opp så sent som i April i år, så det er veldig nytt:) veldig deilig å slippe å ta med seg utgriset tøy med alskens baselusker i bilen å hjem i egen vaskemaskin:) synn å høre om denne trollkjærringa som har ansvar for tøy.. dårlig stemning av sånt.
Hun får jo så veldig skryt av de lenger oppe i systemet for at hun holder seg langt innafor budsjett. Det er kun det de tenker, og ikke behovet til de ansatte. Penger er eneste de på toppen ser på. De har jo null peiling på hva vi jobber med og vårt behov i forhold til det. Alle kollegaene hater henne, hun er verdens rareste skrulle som bare snakker om penger når noen skal ha noe.
Er ikke bare stas å ta med våres tøy hjem i egen vaskemaskin heller, etter en trening på jobb, rett før jeg stod her med positiv test, var det noe uniform som var innsmurt med søle som måtte hjem og vaskes. Spylte det godt i vasken på vaskerommet først da.

Hun får jo så veldig skryt av de lenger oppe i systemet for at hun holder seg langt innafor budsjett. Det er kun det de tenker, og ikke behovet til de ansatte. Penger er eneste de på toppen ser på. De har jo null peiling på hva vi jobber med og vårt behov i forhold til det. Alle kollegaene hater henne, hun er verdens rareste skrulle som bare snakker om penger når noen skal ha noe.
Er ikke bare stas å ta med våres tøy hjem i egen vaskemaskin heller, etter en trening på jobb, rett før jeg stod her med positiv test, var det noe uniform som var innsmurt med søle som måtte hjem og vaskes. Spylte det godt i vasken på vaskerommet først da.
Sørgelig att det skal være sånn. Skjønner godt frustrasjonen over å må ta med tøyet hjem å vaske det.. :/ kjenner det provoserer helt hit. Må da finnes regler for sånt når vi snart er i 2017. Vet ikke hva du jobber med da,men uansett så skulle det være pålagt att arbeidsplasser der man må bruke uniform pga smitte/skitt/hygiene osv tok seg av alt som hadde med vask/rens/nok utvalg av uniform å gjøre.

Sørgelig att det skal være sånn. Skjønner godt frustrasjonen over å må ta med tøyet hjem å vaske det.. :/ kjenner det provoserer helt hit. Må da finnes regler for sånt når vi snart er i 2017. Vet ikke hva du jobber med da,men uansett så skulle det være pålagt att arbeidsplasser der man må bruke uniform pga smitte/skitt/hygiene osv tok seg av alt som hadde med vask/rens/nok utvalg av uniform å gjøre.
Det er dessverre ingen lover eller regler som sier at arbeidsgiver skal ta seg av vasking eller rens av uniformer. I de yrkene arbeidsgiver allikevel gjør det er det jo oftest for de som er i kontakt med pasienter, og da pga hygienen i forhold til pasientene, og regner med det er for å være sikker på dere ikke går rundt og sprer bakterier. For oss andre blir det kun for oss selv liksom..

Jeg gikk en størrelse opp med sånn store genser nå som det er vinter HM har endel av de. Sånn baggy genser vet du, så går det helt fint. Mye lettere å skjule mage når det er vinter tid enn sommer. Yeah til vinter <3

Back
Topp