Skjule graviditeten-triks

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Vi er vel en del som håper å skjule graviditeten en stund, så tenkte vi kunne ha en tråd for litt tips og triks i anledning det :angelic:

Jeg er heldig som ble avholds etter første svangerskap, og kan tipse om noen gode alkoholfrie viner.

Jacobs Creek Unvined (rødvin)
Natureo (hvitvin)
Ein Zwei Zero (hvitvin)
Odd Bird (bobler)
Nozecco (bobler, kjøpt i Sverige).

I første svangerskap skjulte jeg det ved å ha små flasker alkofri vin i veska, og så sørget jeg for at det alltid var meg som hentet vin til mamma og meg fra trelitern på kjøkkenet.

Ute kjøpte jeg alkoholfri øl og fikk den i glass, eller bestilte farris med sitron og faket at det var GT. Funker fint på fest og.

Fikk sen og liten mage med første, i tillegg er jeg litt småtjukk, så tar forhåpentligvis lang tid før noe synes- selv om jeg gleder meg til mage og! Men begynte faktisk med gravidbukser i uke 9 med første jeg mista, så…

Jeg «skjuler» det også ved å snakke om/fortelle om at vi får ivf i august. Håper jo intenst at vi ikke trenger det likevel :smiley-angelic001

Har ikke førerkort selv, men skulle ønske jeg hadde det slik at jeg kunne si at jeg var sjåfør og derfor ikke kunne drikke :wacky: Syntes hvertfall det er et godt triks.

Jeg har helt alkoholfri tom vinflaske med alkohol. Folk er uansett mer opptatt av seg selv og legger gjerne ikke merke til det

Sliter ligg på den fronten.. Sluttet å røyke da jeg fant ut jeg var gravid… bare der kommer det til å komme spørsmålstegn fra folk :laughing002 Tips taes imot! Allerede sakt til min bror at jeg bare bestemte meg for det. Drar på ferie neste helg.. nedover til min mor.. hun kommer til å spørreom graviditet med engang hun får med seg at jeg ikke røyker noeo_O:laughing002 vil skjule det så lenge som mulig denne gangen, blir mer morro å fortelle det:D

Sliter ligg på den fronten.. Sluttet å røyke da jeg fant ut jeg var gravid… bare der kommer det til å komme spørsmålstegn fra folk :laughing002 Tips taes imot! Allerede sakt til min bror at jeg bare bestemte meg for det. Drar på ferie neste helg.. nedover til min mor.. hun kommer til å spørreom graviditet med engang hun får med seg at jeg ikke røyker noeo_O:laughing002 vil skjule det så lenge som mulig denne gangen, blir mer morro å fortelle det:D
Du må bare holde på at du endelig har sett lyset. Det er jo "ingen" som røyker lenger, så da måtte jo du også slutte en dag. ;)

Kanskje si at det er lettere å slutte i ferien, fordi man da ikke har de vante rutinene?

Eller at du tok en O2-opptak test og bestemte deg for at nok er nok?

Vet de at dere prøver da? For da kan du jo bare si at det er for å øke sjansene for å lykkes i prøving?
Nei her har vi ikke delt noe som helst… da jeg mistet sist delte vi nyheten med de nærmeste etter positiv test.. så denne gangen holder vi det for oss selv enda lenge :happy:

Back
Topp