Skjevt fordelt!

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Jeg fullammer og har lyst til å gjøre det så lenge som mulig! Men nå har høyre pupp begynt å minske vesentlig.. Ho spiser kanskje i 5min så er det tomt! :( venstre pupp er det nok i, ikke akkurat mye, men nok:)
Hvordan kan jeg få opp produksjon på høyre? Legger hu mest til på den og starter alltid måltidet på den.. Å ho spiser gjennomsnitt hver 2 time - pluss/minus..

Sent from my iPhone using BV Forum

Åh så kjipt... Vil hun ikke i det hele tatt på ene siden, eller er det bare at puppen virker tom?

Jeg kom til å tenke på mulig ørebetennlse eller vondt for å ligge på den ene siden?
Har du prøvd den siden med minst i, men i en annen stilling? Kanskje hun tar da?

Ellers er det jo viktig - som du selv skriver at du gjør - å alltid tilby det vanskelige brystet først, og prøve å øke produksjonen på den måten.

Håper det går bedre etterhvert:)

Joda ho spiser fint, er bare at det blir fort tomt:/
Så legger alltid til først og to ganger på rad på den puppen. Men syns den bare blir mer og mer tom for hver dag :/

Er du sikker på at den blir tom og at hun ikke bare må jobbe litt mer med den for å få ut noe? Ammer hun 5 min på hver pupp eller lengre på venstre? Har du prøvd å klemme ut melk når hun er ferdig?

Jeg har én pupp hvor spruten står og en annen som det må jobbes litt mer med, men den er ikke tom. Junior foretrekker selvsagt den første ;)

Du kan jo prøve å pumpe i tillegg for å øke produksjonen.

Ja ganske sikker. For ho suger og suger men svelger ikke..
På venstre kan ho spise og svelge godt i 10 min ell mer. Da slipper ho når ho er fornøyd.

Ja prøver å klemme ut men kommer ikke no. Kaaaanskje en liten dråpe om jeg klemmer hardt nok.. :/

Ja har tenkt på det. Men på dagen så spiser ho mer ell mindre hver 2 time. Så da må jeg pumpe meg mellom der da eller? Hmm..

Jeg hadde en periode med litt stress hvor jeg merket melkeproduksjonen min gikk ned. Jeg pumpet meg hver gang på dagtid etter at hun hadde låget på brystet for å øke produksjonen. Så den perioden var jeg en melkeku, for hun ammet jo sykt lenge for å bli mett i tillegg til pumpingen. Heldigvis så økte produksjonen og alt er fint nå. Så det kan være lurt å prøve å pumpe seg, selv om det er mye arbeid ;)
Lykke til! Håper det ordner seg :)

Tror det er lurt å pumpe rett etter at hun har gjort seg ferdig. Da får du tømt det mest mulig.

Lykke til! :)

Husk at man kan fullammes på en pupp. Blir nok litt strforskjell på dem i ammetiden, men det går seg nok fint til i etterkant [emoji106]

hjelper det å pumpe rett etter måltid selvom det ikke kommer no? :P
jeg har trange melkeganger, så kommer vesentlig mye mindre når jeg pumper enn når hu suger :)
Å så tenker jeg at når hu gir opp på høyre pga det ikke kommer mer, så kommer det vel ikke mer om jeg pumper heller? hmm..

Får prøve å pumpe litt imorgen :)

Ja kan jo fullamme med en pupp.. men ser allerede nå at den ene er dobbelt så stor som den andre :P hehe.. måtte le litt i sta :P

hjelper det å pumpe rett etter måltid selvom det ikke kommer no? :p
jeg har trange melkeganger, så kommer vesentlig mye mindre når jeg pumper enn når hu suger :)
Å så tenker jeg at når hu gir opp på høyre pga det ikke kommer mer, så kommer det vel ikke mer om jeg pumper heller? hmm..

Får prøve å pumpe litt imorgen :)

Ja kan jo fullamme med en pupp.. men ser allerede nå at den ene er dobbelt så stor som den andre :p hehe.. måtte le litt i sta :p
Har du prøvd nesespray for bedre utdrivningsrefleks?

Pumpe den puppen med mindre i mens hun får av den hin, dersom hun blir mett av en pupp? Hehe - skjønte du noe av dette? :p

Back
Topp