Skjev nakke, bytter side

Høststorm

Blir kjent med forumet
Jenta våres hadde en favorittside etter hun ble født. Vi oppsøkte manuellterapeut, hvor vi fikk råd og hjelp. Brått så stivnet hun til på andre siden, altså skjev andre vei.
Dette har holdt på nå en stund, hvor hun skifter side og er da helt stiv når hun heller hode mot den ene siden. Manuellterapeuten har ikke vært borti dette før, men sier han tror det vil bli bra til slutt. Dette holder ikke for meg, og tro at det vil gå bra. Men finner selv ikke noe godt svar på det. Derfor spør jeg dere mødre, om noen har opplevd dette? Eller noen har noen erfaring? Jeg tenker å ringe rundt for å høre med flere fysioterapeuter. Men vist noen har noen som helst erfaring med dette, så rop gjerne ut:happy:
 
Vi opplevde det samme med vår etter fødsel, og gikk til både fysioterapeut og manuellterapeut over lengre tid, uten hell. Alt løsnet for baby da vi gikk til kiropraktor hos Bekken og barn, som fant låsninger ingen av de andre fant. Det ble en del behandlinger der og bruk av Mimos pute, men vi fikk en helt ny baby! Verdt både tid og penger for vår del.
 
Sniker
Min hadde veldig tydelig favlrittside og flatt/skjevt hode. Vi gikk til osteopat og det ble gradvis bedre av det og stimulering for å få baby til å se motsatt side.
 
Hvordan ser man om barnet har «tatt skade» av å ha en favoritt side? Merker dere det på barnet, tegn på ubehag? eller er det bare observasjoner? Min jente sovner konsekvent på den ene siden. Men hun klager aldri. Ikke skjevt hode heller. Burde hun undersøkes?
 
Back
Topp