Skjerpings Lussekatt!!!

Lussekatt

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Nå er det nok! Etter tre svangerskap så er det på tide å få tilbake en kropp jeg vil trives i. Trening og kosthold er jobben min, men etter dette siste svangerskapet :shifty::shifty::shifty: jepp, jeg har 10 kg for mye og en slapsete kropp. Dette går ikke ann. Nå er det på tide å ta tak i nakkeskinnet og bare få ting gjort.

Må si det var et krevende svangerskap det siste her :wacky: Høygravid på den varmeste sommeren jeg har opplevd, og smårier med engang jeg rørte på meg siste to mnd. Jeg skulle ha planlagt ks , men vannet gikk 4 dager før og riene startet for fullt. Heldigvis gikk alt greit og det ble et rolig keisersnitt likevel. Dette var mitt andre ks og denne gangen har kroppen brukt lang tid på å komme seg. Var i aktivitet ganske fort, men magemusklene hang en god del etter nå. Jeg føler at ting er på plass nå, etter 6 mndr, så nå er det rett og slett bare å skjerpe seg!

Skal tilbake i jobb på sommeren og da må jeg være i form til å kjøre harde kondis timer og styrketimer, og ikke minst klare å ta med kundene mine ut på en joggetur uten å kollapse selv :laughing021.

Jeg SKAL se 58-59 på vekta igjen, så det er 11-12 kg :sick006 Og jeg SKAL se det innen 1 juni. Jeg har over gjennomsnittet med muskelmasse så den bmi driten er litt missvisende. Men det er ingen unnskyldning for her er det nok fett og ta av :smiley-angry007. Slankekrigen starter snart så håper det gir litt motivasjon og boost for å sparke meg i gang og OVER den jævla dørstokken :smiley-angry026.

Første innveiing er på fredag så får jeg oppdatere nedover på første tråden her så jeg har litt kontroll på det her :gen014.

Ready - GO!!! :dance018


Fre 18/1-19:happy093. 70,1 kg
 
Last edited:
Startvekt er levert inn , 70,1 kg :wacky: Men da er det bare en ting å gjøre :smiley-angry007 Klar for utfordringer fra søndag :smiley-angry016:smiley-angry016
 
I går startet utfordringen så da ble det NULL godis, Tabata i 30 min og en rask gåtur med vogn på 90 min. ++ litt småturer med hundene. En fin start tenker jeg :)

Satte opp et program som gikk på styrkeøvelser og litt kondisjon så da jobber man med god puls hele tiden.

Tabata er høy intensitets trening som er supert for småbarns mødre som har lite tid til overs, men du får god uttelling.
Spotify har egne tabata sanger som teller for deg og det er helt flotters siden du da får hørt på motiverende musikk samtidig som den teller for deg.

20 sek jobbing, 10 sek pause x 8 serier. OG du kan legge til så mage sanger du vil så du kan legge opp til en 20-30 minutters økt.

Her er mitt program som går på mye stabilitetsmuskulatur (mage/rygg) og store muskelgrupper + litt små. Her dekkes hele kroppen og med litt ren kondisjon så får pumpa jobbe litt mer også :)

Utstyr: power band, treningsmatte, slamball

4 øvelser per sang så det blir to runder med hver øvelse


Tabata 1:

Knebøy med slamball
Push ups
Omvendt situp med rotasjon på toppen med slamball
Burpees

Tabata 2:

Utfall med slamball, holdes med strake armer ,venstre ben
Utfall med slamball, holdes med strake armer ,høyre ben
Pullover med slamball, liggende med hevet hofte hele tiden (stabilt)
Planke med hopp (plankeposisjon, hopper frem med samlet ben mot høyre albue, midten og venstre albue osv)

Tabata 3:

Liggende lårcurl med powerband (strikk)
Stående roing med powerband
Facepull med powerband
Burpees

Tabata 4:

Nordic hamstring med powerband
Triceps extension med powerband
Pull through med powerband
Planke med hopp (plankeposisjon, hopper frem med samlet ben mot høyre albue, midten og venstre albue osv)

Tabata 5:

Knebøy med powerband
Skulderpress med powerband
Chin pull med powerband
Bicepscurl med powerband

Tabata 6:

Høye kneløft med slamball over hodet med nesten starke armer
Mountain climbers
Mountain climbers diagonal
Knebøy med spensthopp (ta i gulvet samtidig som du tar en dyp knebøy og hopp)



Er man utrent så starter man med en Tabata, så kan man legge til flere etter hvert som man blir i bedre form :)

De fleste strikk øvelsene kan man finne på youtube, gjerne på siden til funkygine da man er sikker på at de blir riktig utført :)

Slamball kan byttes ut med en bag med noe i, flaske med vann, bruk fantasien. Men strikken er veldig fin å ha, gjerne i flere styrker.
 
I dag ble det en gåtur i 80 min med god puls, så det får være økta i dag. Var god og svett og holdt pulsen godt oppe. Mer rakk jeg ikke da mellomste skulle på handballtrening, og da går resten av kvelden med til matlaging, legging av bebis, lekser og få unger i seng. Da er det lov å være litt kjei også :p Har gått med bikkjene et par ganger også da så har ikke vært helt lat.
Spist sunt og holdt meg unna godis idag også. En smoothie med yoghurt, fryste skogsbær, banan og vann er en god erstatter for det meste jeg har lyst å spise på kvelden :rolleyes::D
 
Dagene går fort når man har permisjon med baby og unger som skal på skole og fritidsaktiviteter. I dag er det ikkenoe etter skolen så det blir deilig. Bare kose oss hjemme. Gikk en skikkelig powerwalk i går også, og det skal jeg gjøre i dag før jeg skal møte unga på bussplassen. Om jeg ikke rekker annet så er den turen på minimum en time hvertfall gjort, så da burde man klare gå ned. Går jo tre turer med hundene ila dagen og.

Maten har gått veldig bra, har spist det jeg har planlagt og ikke NOE snop. Veldig fornøyd med det. Da gjenstår det og se på veiinga på fredag, om omlegging av kost, null snop og en skikkelig powerwalk hver dag har gitt resultater.

Gjenstår å legge inn litt mer styrke i hverdagen, så tenker å kjøre inn to styrkeøkter neste uke attpå powerturene i første omgang. Sliter fortsatt med beinet siden jeg har et brudd i ankelen, noe jeg har hatt siden 12 årsalderen. Og håndball i så mange år i nest øverste divisjon har sikkert ikke gjort det bedre. Men, har ingen planer om å gjøre noe med det nå da det mest sannsynlig kan forværre det.

Nå gjelder det å holde igjen litt, for jeg har veldig lyst til å løpe, men blir fort ivrig og drar da på meg betennelser. Gidder ikke det :yuck:Jeg vet at disse raske gåturene funker såååå *hold igjen* :oops::p
 
Rakk en powerwalk på 60 minutter i dag og før unga kom hjem med buss :) Så ble det tre turer med bikkjene, og en liten runde på 20 min med shettisen. Hun hadde planer om å bryte seg ut av bingen i dag siden strømmen ikke virker så da turde jeg ikke annet enn å ha a inne i båsen sin i stallen. Men litt trim måtte a jo få så da gikk vi en liten tur :D Klart meg uten snop i dag og :smiley-bounce016
 
Da er det ny uke, og denne mandagen så litt svart ut ..eller hvit for å være bokstavelig. Snøen bare lavet ned og det var lite fristende å ut. Men bikkjene måtte ha en liten tur, så da ble det en tur med dem + 45 minutter trilletur i forferdelig tung nysnø... Det ble litt av en økt, og pumpa jobba godt. Slutta og snø nå så håper på litt hyggeligere føre i morgen :yuck: Men trim er trim, rakk også 40 minutter styrketrening etter frokost så ganske fornøyd likevel. :D
 
Siden det bare ble 40 minutter med mosjon i går så fikk jeg tatt det igjen i dag. Var også så "dum" at jeg prøvde ut en forferdelig video med Jillian før jeg trente styrke selv haha...Opus het den. Forbedringspotensiale der ja. Må gjøres igjen :p Holdt meg unna snop selv om jeg sliter litt med å holde meg unna... men skal da klare morgendagen også når jeg har kommet så langt denne uka og, vil ha bonusen i krigen :D Piner meg ikke i 4 dager for å sprekke den siste altså!!!
 
Ned 600 gram denne uka, så da er det 1 kg ned på to uker tilsammen. Håper det forstetter slik.
Har lagt inn to styrkeøkter denne uka, så da tenkte jeg og prøve legge til 1-2 joggeturer også fra neste uke. Føler meg klar for det nå. Det går hvertfall riktig vei og nedgang på en halv kg i uka er det jeg vil ha. Målet er 59,9 innen 1 juni, så må satse på litt mer kondisjonstrening. Men styrkeøktene er også med god puls så det skal hjelpe.

I dag er der fredag og da er det lov med snooop. Hvertfall rødvin :smiley-bounce012 Har også en salt potetgull pose som ble åpnet forrige helg som har liggi og frista meg hver dag denne uka. Helt utrolig at jeg ikke har tatt et jævla flak. Er sååå svak for salt hvis jeg er fysen på noe. I går var det nesten så jeg dreit i hele snop bonusen, men så stappa jeg en tomat i kjeften i stedet og da gikk det greit :laughing021
Men særiøst... den snopbonusen er ikke vært det tror jeg. Hvis jeg kan ta en sjokoladebit for å stille hungeren :laughing005 Så er det bedre enn å spise to brødskiver ekstra bare fordi jeg ikke skal spise sukker den dagen..... Neste uke tror jeg at jeg konsentrerer meg om de andre poengene først og fremst, så får hungeren bestemme litt :happy119 Såfremt jeg ikke ryker ut av krigen i dag da... :scared007 Men håper ikke det, det er veldig god motivasjon :hug007:happy093..
 
Bare et lite innspill her styrkeøkter forbrenner også mer i etterkant av selve økten enn det en cardio økt gjør :D Kroppen bruker energi på å "reparere" muskelen igjen.

Så godt du har hatt en fin uke! Og helt enig i at krigen er god motivasjon :hilarious: (konkurransemenneske :bag:)
 
Bare et lite innspill her styrkeøkter forbrenner også mer i etterkant av selve økten enn det en cardio økt gjør :D Kroppen bruker energi på å "reparere" muskelen igjen.

Så godt du har hatt en fin uke! Og helt enig i at krigen er god motivasjon :hilarious: (konkurransemenneske :bag:)

Jeg vet :) Men det er ikke under tung styrketrening man forbrenner mest, men når man ligger med god puls. Det er ganske lite man forbrenner ekstra per dag ved økt muskelmasse. :p
 
Jeg vet :) Men det er ikke under tung styrketrening man forbrenner mest, men når man ligger med god puls. Det er ganske lite man forbrenner ekstra per dag ved økt muskelmasse. :p

Ja kan si meg enig i at man ikke forbrenner mest under tung styrketrening :)
Jeg forbrenner mer på kortere tid med styrke, kjører alternative sett (f.eks squats og benkpress, siden det er forskjellige muskelgrupper så kan du ta "pausen" med en annen øvelse) evt circuit som på en måte blir sirkeltrening med forskjellige styrkeøvelser. Blir jo på en måte cardio og styrke i ett, passer på pulsen hele veien :)
 
Ja kan si meg enig i at man ikke forbrenner mest under tung styrketrening :)
Jeg forbrenner mer på kortere tid med styrke, kjører alternative sett (f.eks squats og benkpress, siden det er forskjellige muskelgrupper så kan du ta "pausen" med en annen øvelse) evt circuit som på en måte blir sirkeltrening med forskjellige styrkeøvelser. Blir jo på en måte cardio og styrke i ett, passer på pulsen hele veien :)

Mest effektivt det, var flink til å kjøre sirkel med småintervall på tampen av hver sirkel. Helt supert :D Tabata er også en effektiv måte. Kort og brutalt :p

Kjører mange av kundene mine med fullkroppsøvelser og eller supersett mellom over og underkropp, da får ikke kroppen hvile for mye :)

Uansett så er alt MYE bedre enn å ligge på sofaen. :hilarious:
 
Mest effektivt det, var flink til å kjøre sirkel med småintervall på tampen av hver sirkel. Helt supert :D Tabata er også en effektiv måte. Kort og brutalt :p

Kjører mange av kundene mine med fullkroppsøvelser og eller supersett mellom over og underkropp, da får ikke kroppen hvile for mye :)

Uansett så er alt MYE bedre enn å ligge på sofaen. :hilarious:

Så sant så sant :hilarious:
 
Her har gamla døtti ta ser je :p

Tenker jeg prøver på nytt jeg, med å fortsette på dagboka.... blir egentlig litt flau over å ikke ha gått ned en dritt. Ser jo at kroppen har forandret seg med mye trening. Men tallet viser 70 i dag!! Da tenkte jeg HEEEELLLLL NOOO!!!!

Permittert, hjemmeskole med to frøkner + mini på snart 2 år. DET er en omveltning kan man si. Og vet det er mange med meg der.

Kostholdet må rett og slett skjerpes. Det er så jævlig bedritent..... Eller....kanskje ikke selve maten, men alt i mellom. Sjokolade, og litt rødvin, og kanskje en cider til maten. SÅ MYE UNØDVENDIG ENERGI INN!!!!

SÅ!!!! Here I go... AGAIN :BangHead

Mandag 13/4-20: 70 kg :shifty::wtf::smiley-angry007
Fredag 17/4-20: 68,4 kg o_O
Fredag 24/4-20: 66,9 kg :joyful:
Fredag 1/5-20 : 68,2 kg :angry4 (mensdritt)
Fredag 8/5-20 : 66,6 kg :joyful:
 
Last edited:
Ser jo med en gang at det hjelper å være litt streng med kosten på hverdags.... 68,4 i dag tidlig. Påskevann :p Men det skal også vekk :hilarious:
 
Jeg har fortsatt klart å holde meg unna godis på hverdager, og ikke spist masse karbs, og det fungerer jo. Ned 3,1 kg på under 2 uker hadde jeg ikke trodd :D:eek: Da er vel mye av vannet borte tenker jeg :dance008

Klar for en runde med slankekrigen :cool05
 
Back
Topp