Skjermbruk

Ja. Altfor mye. Spesielt når vi har besøk/er på besøk.

Her også... Har nevnt det, men ble ikke så godt tatt imot. Syntes det var irriterende.

Har og sagt at mobilen skal vekk når man holder på med barnet vårt. Om barnet søker kontakt og han sitter med mobilen - så gir han signal på at mobilen er viktigere. Blir så umåtelig irritert.

Her også... Har nevnt det, men ble ikke så godt tatt imot. Syntes det var irriterende.

Har og sagt at mobilen skal vekk når man holder på med barnet vårt. Om barnet søker kontakt og han sitter med mobilen - så gir han signal på at mobilen er viktigere. Blir så umåtelig irritert.
Nytter ikke å si noe her heller.

Nei. Ingen av oss gjør det egentlig. Blir vel 30 min - 1 time hver dag avhengig av om det er hverdag eller helg

Her er det vel jeg som er verst. Jeg er veldig hekta på skjerm :p Er blitt ganske ille nå egentlig... Spiller et mobilspill der jeg er leder for et lag med egen discord-gruppe så det stjeler veldig mye tid... Han er en del på han også, så blir litt irritasjon mellom oss. Men ungene får det de trenger. Vi begge prøver å holde på at middag og frokost er mobilfrie tider. Da er det mye samtale rundt bordet.

Last edited:
Nei, ikke så mye. Sjekker nyheter/mail noen ganger om dagen, ellers prøver vi begge å spare skjermbruk til barna er lagt (da ser vi begge på serier etc ganske ofte). Vil helst lære barna å ikke bruke for mye selv heller, og tenker det begynner med oss...

Jeg er nok mye verre enn han. Men prøver å kun bruke skjerm for snipps del når vi er hjemme på dagen. Men når gubben kommer hjem har jeg en tendens å sitte på skjermen mens gubben og snipp må underholde hverandre. River meg løs innimellom når gubben vasker flasker eller fikser ting. Men må virkelig ta meg selv hardt i nakken for å ikke bli sittende foran pcen dessverre.

Hva kan gjøres for å unngå dette? Føler hele verden blir sånn titte-ned-i-mobil.

Når jeg går tur, så er det trist å se voksne og barn gå med hue nedi mobilen. Verste jeg så var en familie med ett barn på 1 år, som iherdig forsøkte å få kontakt med mamma og pappa som satt på hver sin tlf.

Sa ifra jeg :" tror sønnen deres vil få kontakt med dere" da jeg gikk forbi.

Hva kan gjøres for å unngå dette? Føler hele verden blir sånn titte-ned-i-mobil.

Når jeg går tur, så er det trist å se voksne og barn gå med hue nedi mobilen. Verste jeg så var en familie med ett barn på 1 år, som iherdig forsøkte å få kontakt med mamma og pappa som satt på hver sin tlf.

Sa ifra jeg :" tror sønnen deres vil få kontakt med dere" da jeg gikk forbi.

det er en ganske enkel løsning: legge ved mobil og andre skjermer

Back
Topp