Skjerm og grensesetting

Femella

Andre møte med forumet
Jeg antar at det er flere 9 åringer enn min som elsker å sitte med ipad, PS3, TV, smart phone... osv.... Tenkte derfor at det kunne være spennede å høre fra dere om hvordan dere regulerer barnas skjermtid. Hva har barna av Pad, smartphone osv og når fikk de det, evt. når har du tenkt at de er gamle nok til å få det.

Hos oss har vi 1 time skjermtid daglig - under forutsetning av at visse oppgaver er utført. Rommet ryddet og leksene unnagjort blandt annet.
Poden har DS som han fikk da han var omkring 5 år (arvet den) også har han pad. Den fikk han til jul for et år siden. Vi har holdt tilbake på smartphone. tenker at han får det når han blir 10.
 
Vi har ingen skjermtid, det er det ikke behov for.
Han har nettbrett som han fikk da han ble 7 år, så har han xbox som han og pappaen fikk av meg til jul i fjor + wii som han fikk for to år siden til bursdag.
Ds kjøpte han selv
 
Nettbrett fikk de til jul som nettopp var. Mobil har hu hatt siden hu var 8 år. Data siden hu var 6 år, likeså med ds og tv/dvd/wii.
Har ikke begrensa hu, for det er langt i fra hver dag hu sitter med det. Kan gå dager mellom. Er travle hverdager innimellom. :)
 
Back
Topp