Skjer det noe nå?

alatariel88

Flørter med forumet
Er i dag 39+6 med termin på fredag. Låg våken i to timer i natt med maserier, kvalme, kaldsvetting og skjelving. Det roet seg heldigvis og jeg fikk sove noen timer. Hadde jordmortime kl 11, og hun henviste meg liksågodt videre til føden for ctg pga litt mindre aktivitet siste dagene. Ctg registrerte rier, ikke regelmessige og kraftige, men noe var på gang sa di! Fikk så UL, og gynekolog sjekka mormunnen. 2cm åpning og hun strippet meg. Er førstegangsfødende og vet ikke hva jeg går til nå! Tror dere at noe vil skje det nærmeste døgnet? Eller kan jeg gå i dagesvis enda? forstår at en kan gå lenge med 2cm, og at det ikke er fødsel på gang uten rier. Men nå har jeg jo fått bekreftet rier, selv om de ikke kjennes så altfor godt enda!

Sniker fra januar...
Med førstemann var jeg på føden ca kl 13 og hadde 2-3cm. Ble strippet og fikk beskjed om at det kan bli sterkere rier etterhvert (kunne da snakke igjennom riene og trodde ikke at jeg hadde det en gang...). Det stemte veldig bra og de ble sterkere utover ettermiddagen. Satte kursen til føden når det var 5-6 min mellom hver (lang reisevei med ferje og greier...). Ankom føden ca kl 22 og hadde 5 cm åpning. Synes tiden gikk veldig fort og plutselig var han ute kl 0140 etter en time pressrier.
Stripping funket som bare juling til meg og hadde en relativt rask førstefødsel :-)
Håper det blir likens hos deg også, og lykke til :-)

Krysser fingrene for at du er i gang på slutten og at det ikke tar lang tid nå:)

Sniker fra januar...
Med førstemann var jeg på føden ca kl 13 og hadde 2-3cm. Ble strippet og fikk beskjed om at det kan bli sterkere rier etterhvert (kunne da snakke igjennom riene og trodde ikke at jeg hadde det en gang...). Det stemte veldig bra og de ble sterkere utover ettermiddagen. Satte kursen til føden når det var 5-6 min mellom hver (lang reisevei med ferje og greier...). Ankom føden ca kl 22 og hadde 5 cm åpning. Synes tiden gikk veldig fort og plutselig var han ute kl 0140 etter en time pressrier.
Stripping funket som bare juling til meg og hadde en relativt rask førstefødsel :)
Håper det blir likens hos deg også, og lykke til :)

Takk for svar! :) spent på hvor lang tid det går med meg da. Kjenner ikke at noe har tatt seg opp enda. Ble strippet ca kl 1430. jeg vet ikke helt hva jeg håper på heller nå. Det var stappfullt på føden/barsel i dag. De tok ctg kontrollen på meg inne på et ledig kontor fordi mottaksrommene var fulle også! Og et par jeg kjenner fikk i går morges en liten gutt. I dag, litt over et døgn etter fødsel, reiste de hjem! Da fikk ikke far overnatte flere netter og da ville ikke mor bli lengre heller. Dette var visst personalet bare glad for, siden det var så fult! Nå er de tredjegangsfødene da. Rekner med vi som førstegangs blir mer prioritert. Er bare så redd for å ikke få fødestue en gang! :-( eller at mannen ikke får overnatte og jeg i verste fall må dele rom med noen.. :-/

Takk for svar! :) spent på hvor lang tid det går med meg da. Kjenner ikke at noe har tatt seg opp enda. Ble strippet ca kl 1430. jeg vet ikke helt hva jeg håper på heller nå. Det var stappfullt på føden/barsel i dag. De tok ctg kontrollen på meg inne på et ledig kontor fordi mottaksrommene var fulle også! Og et par jeg kjenner fikk i går morges en liten gutt. I dag, litt over et døgn etter fødsel, reiste de hjem! Da fikk ikke far overnatte flere netter og da ville ikke mor bli lengre heller. Dette var visst personalet bare glad for, siden det var så fult! Nå er de tredjegangsfødene da. Rekner med vi som førstegangs blir mer prioritert. Er bare så redd for å ikke få fødestue en gang! :-( eller at mannen ikke får overnatte og jeg i verste fall må dele rom med noen.. :-/

Er det fult nå kan det bli bedre plass på kort tid, lov å håpe;) men rart trodde slike problemer var på sommersesongen og ikke nå...

Er det fult nå kan det bli bedre plass på kort tid, lov å håpe;) men rart trodde slike problemer var på sommersesongen og ikke nå...
Når jeg fødte sønnen min for 5 år siden i november var alle sykehus i Oslo og Østfold regionen fulle. Vi måtte kjøre til Kongsvinger.. Hun jeg endte på rom sammen med måtte føde på kontoret til jordmor... Så det hender tydeligvis at det er fullt på disse tider :O

Når jeg fødte sønnen min for 5 år siden i november var alle sykehus i Oslo og Østfold regionen fulle. Vi måtte kjøre til Kongsvinger.. Hun jeg endte på rom sammen med måtte føde på kontoret til jordmor... Så det hender tydeligvis at det er fullt på disse tider :O

Hmm håper jeg ikke opplever det, har ikke bil og langt til neste sykehus..... Men må man så må man;)

Håper det blir fødsel på deg snart, og at du slipper å føde på gangen:-)

Nå er jeg lei og utålmodig!! 5 dager siden jeg skrev dette innlegget og ingenting har skjedd. Nå er jeg to dager over termin også. Hver eneste dag har jeg hatt modningsrier og vonde murringer i korsryggen! Legger meg håpefull hver kveld i håp om at det skal skje på natta, men til nå har det bare enda med søvnløse netter! :( poden som er dønn stille hele dagen har vannvittig med aktivitet å ta igjen på nettene, så det er umulig å få sove! I dag har jeg prøvd tur i skogen, varmt bad og flere kvelder har det blitt kos med mannen... Men nei! Ingenting skjer! Er det mulig å ringe føden og spør om å bli strippet på ny? Eller ber de meg bare vente slik i 9 dager til? Da blir jeg gal...

Æsj så kjedelig. Skjønner frustrasjonen din. Ikke alle sykehus lar deg gå 14 dager over da. Hvordan er det der du bor? En ny stripping må vel være på sin plass å be om synes jeg.

Nå er jeg lei og utålmodig!! 5 dager siden jeg skrev dette innlegget og ingenting har skjedd. Nå er jeg to dager over termin også. Hver eneste dag har jeg hatt modningsrier og vonde murringer i korsryggen! Legger meg håpefull hver kveld i håp om at det skal skje på natta, men til nå har det bare enda med søvnløse netter! :( poden som er dønn stille hele dagen har vannvittig med aktivitet å ta igjen på nettene, så det er umulig å få sove! I dag har jeg prøvd tur i skogen, varmt bad og flere kvelder har det blitt kos med mannen... Men nei! Ingenting skjer! Er det mulig å ringe føden og spør om å bli strippet på ny? Eller ber de meg bare vente slik i 9 dager til? Da blir jeg gal...
Ring føden og hør. :-)
Eller evnt jordmor.

Og sov når du kan, dag og natt....

Forrige svangerskap gikk jeg 11 dager over. De strippa flere ganger uten noe virkning.. Fikk beskjed fra jordmor om å slippe ned skuldrene og slappe mer av. Ved å stresse dannes adrenalin og det hindrer kroppen i å lage de typer hormoner som man får i kroppen som gjør at en fødsel starter. Så etter mye venting men avslapping så kom hun :-)
Mitt råd til deg er;
Slapp av! Bebisen kommer når den og kroppen din er klar! :-) har termin i dag selv, men prøver å ikke stresse :-) lykke til :-)

Er vel bare 11 dager her, så 9 som jeg skrev blir det ikke heldigvis. Skal til fastlege i morgen, spent på hva han sier..

Forrige svangerskap gikk jeg 11 dager over. De strippa flere ganger uten noe virkning.. Fikk beskjed fra jordmor om å slippe ned skuldrene og slappe mer av. Ved å stresse dannes adrenalin og det hindrer kroppen i å lage de typer hormoner som man får i kroppen som gjør at en fødsel starter. Så etter mye venting men avslapping så kom hun :)
Mitt råd til deg er;
Slapp av! Bebisen kommer når den og kroppen din er klar! :) har termin i dag selv, men prøver å ikke stresse :) lykke til :)

Vil ikke påstå at jeg stresser med det heller. Gjør ingenting annet enn å slappe av eller ting som jeg synst er gøy og meningsfult nett nå. Kan lett gå til onsdag, for da får mannen være hjemme med jul. Det er de vonde kynnerne og ryggen som kan bli litt plagsomme og gjøre meg lei nå.
Som du sier, han kommer når han og kroppen er klar :) lykke til til deg også! :)

Back
Topp