Skjenne bevegelser

CK

Andre møte med forumet
skjenner du bevegelser å er det hver dag?

Jeg er selv i uke 20+2 å har skjent mye bevegelser fra den lille siden to uker siden. De siste to dagene har dette endret seg å det er så vidt jeg kjenner liv. Er dette normalt?
 
Vet du hvor morkaka er plassert? Jeg er 19+4 og kjenner ingenting enda. Har morkaka plassert på framsiden så baby øigger gjemt bak den og vil nok ikke kjenne noe før baby blir større og sterkere.
Ellers trur jeg det er normalt å ikke kjenne liv hele tiden enda. Trur det er fra uke 23/24 det forventes å kjenne liv hver dag, og ta kontakt med føden om noe endrer seg. Men er ikke helt sikkert altså. Kanskje ta en tlf til lege/jordmor? Kanskje du får komme inn å lytte med doppler.
 
Vet du hvor morkaka er plassert? Jeg er 19+4 og kjenner ingenting enda. Har morkaka plassert på framsiden så baby øigger gjemt bak den og vil nok ikke kjenne noe før baby blir større og sterkere.
Ellers trur jeg det er normalt å ikke kjenne liv hele tiden enda. Trur det er fra uke 23/24 det forventes å kjenne liv hver dag, og ta kontakt med føden om noe endrer seg. Men er ikke helt sikkert altså. Kanskje ta en tlf til lege/jordmor? Kanskje du får komme inn å lytte med doppler.


Morkaka ligger på bakside. Har kjent bevegelse/spark siden uke 18. Er førstegangsfødende så er vell mere bekymret enn hva som er nødvendig :rolleyes:
 
Ja, bekymring trur jeg vi alle kjenner på opptil flere ganget i løpet av et svangerskap. Prøv drikk noe kaldt og legg deg ned å kjenn etter en stund. Skjer det ikke noe kan du prøve ringe lege eller jordmor om det er sånn at du bekymrer deg så mye at du ikke klarer tenke på noe annet. Heller sjekk en gang for mye.
 
  • Liker
Reactions: CK
Jeg kjenner bevegelser og spark hver dag, mest på kveldene og morgenen. En skal kunne kjenne bevegelser hver dag etter uke 24 sier de på helsestasjonen iallefall.

https://kjennliv.no/ Anbefales å lese på denne siden!
 
  • Liker
Reactions: CK
Begynt å kjenne i uke 17 og har kjent daglig siden :) Men lest mange steder at man skal ikke bli urolig hvis man plutselig ikke kjenner så mye, er vel fra uke 24 man skal kjenne daglig.
 
  • Liker
Reactions: CK
skjenner du bevegelser å er det hver dag?

Jeg er selv i uke 20+2 å har skjent mye bevegelser fra den lille siden to uker siden. De siste to dagene har dette endret seg å det er så vidt jeg kjenner liv. Er dette normalt?
Prøv et glass kald saft med sukker, eller appelsinjuice (eller lignende) Og legg deg ned og slapp av. Kjenner du ikke noe da, så kontakter du Lege for å få sjekket det opp :)
Du skal alltid kontakte lege om du er bekymret. Heller en gang for mye, enn en for lite :)
 
  • Liker
Reactions: CK
Prøv et glass kald saft med sukker, eller appelsinjuice (eller lignende) Og legg deg ned og slapp av. Kjenner du ikke noe da, så kontakter du Lege for å få sjekket det opp :)
Du skal alltid kontakte lege om du er bekymret. Heller en gang for mye, enn en for lite :)


Okei takk får tips. Skal prøve dette :happy:
 
Kjenner den følelsen godt selv, kjenner mye bevegelser, men har jeg en aktiv dag på jobben så klarer jeg ikke å oppfatte alle bevegelsene hvis det er noen. Er jo ikke så sterke bevegelser enda heller i uke 22. En annen ting er jo at babyen utvikler søvnmønster nå, og sover 12-14timer i døgnet. Og da kan man jo være litt uheldig og har en aktiv krabat om natten istedenfor når man har tid til å kjenne etter...
 
Kjenner liv hver dag:happy:
Hun er mest aktiv på morgenen, på kvelden og om natten. I starten når jeg begynte å kjenne bevegelser varierte det hvor mye og ofte.
 
Takk alle for beroligende ord :happy: prøvde tipset til Kristin lenger opp her i tråden å alt er som det skal! Var også hos jordmor å da kunne man høre at han rørte på seg selv om jeg ikke kjente det. En betryggelse at jeg ble tatt på alvor å ikke bare sett på som hysterisk :hilarious:
 
Back
Topp