Skjemmer vi bort Eren...

Ivrigpånr2

Glad i forumet
når vi sitter innmed han til han sovner om kvelden, og gjerne holder i hånda eller koser på anna vis???
Hva gjør/mener dere?

Han har fått et stort behov for kos og nærhet ved legging, mot tidligere hvor vi bare la han, sa godnatt og gikk ut, så ble det som oftest stille.

En anna ting: mange som bruker babysafe om natta? Meninger om dette?

Det er kun dere som kan avgjere hva som er det beste for deres barn, om han har behov for det når kvelden kommer, så forstår jeg att dere gjør det [:)]

Vi kysser godnatt, slukker lyset å går ut. Uten en lyd fra snuppa.
Det er slik vi ønsker det.

Kos og klem tar vi i stolen før vi legger henne i senga [:)]

ORIGINAL: BubbaMedJenta

Det er kun dere som kan avgjere hva som er det beste for deres barn, om han har behov for det når kvelden kommer, så forstår jeg att dere gjør det [:)]

Samme gjør vi og, men hun hører på sang eller eventyr når vi leser for storebror for de deler rom

Vi har også ei snuppe som liker nærhet og kos ved legging, vi sitter med henne i fanget på sengekanten vår, synger 2-3 sanger, sier god natt og legger henne i senga (da skal det sies at hun som regel er nesten sovende allerede), går ut å lukker døra.. Som regel så ligger hun da å "synger" litt selv og blir stille ganske fort..

De kveldene det ikke er slik, så lar vi henne skrike (syteskriking) en stund før vi er oppe, legger henne ned igjen sier god natt og går ut..

Hadde en periode for ikke så veldig lenge siden hvor hun var helt umulig på legging, da satt vi og bysset henne og sang til hun sovnet, og deretter la henne i senga si.. Glad vi er ferdige med det nå [:D] Tungt å bysse en snuppe på 9,5 kg i søvn [8D]

Så nei, jeg syns ikke du skjemmer han bort.. det er jo selvfølgelig spørs hva du selv vil med leggingen det da, hvor lang tid du vil bruke osv..

Men slik VAR det jo her også, men hva hadde du gjort om hun plutselig nektet å finne seg i det?
Ferber, kos eller anna???
Blir litt fortvila, fordi jeg skjønner ikke hva galt jeg har gjort hvis du skjønner. Han har ligget i senga si selv hele tiden, blir ikke tatt opp igjen etter legging, legger seg før sju om kvelden etc. etc.

Det gjør vi å:)Eller ligger og koser med Ida til hu sovner:) Gjør det dere syns er greit:) Syns dere det er greit og koselig så fortsett:)
Det er mye lettere å vende de av med detta når de blir større, når de kanskje kan få litt forsterkere for å legge seg sjøl:)

Vi sitter med Aslak til han sovner.. men er ikke bekymret for det. Han har hatt mye plager om kvelden/natten slik at leggingen har vert MYE verre før så da skal vi ikke klage om vi må stå i samme rom som han!

Eg syns dokke skal gjere som dokke føler for. [:)]

Eg gjorde det same med eldstejenta mi (6,5 år no), song og strauk ho til ho sovna i 3 år, før ho la seg til aleine, etter ei god bok, ein song og litt stryking. Mange, og særleg svigermor, gav ofte tilbakemelding om at det kom til å straffe seg å halde på slik, vi kunne ikkje fortsette til ho var 10 eller 18 (!) osv. - men det var like mykje kos for meg som for ho å ha ein fin, roleg kveld i lag. Ho sovna som regel på 5-10 minutt, men nokre kveldar kunne eg sitje inne hos ho ein halvtime. Ho er ei veldig trygg og tillitsfull jente i dag, som legg seg etter vi har lest eller berre sagt god natt og slengt nokre kyss, og sovnar fort på eige hand så sant ho er trøtt (og ikkje overtrøtt). [:)] Det kan jo vere Eren har meir behov no, at det har noko med utviklinga å gjere eller at det ikkje blir like mykje kos om dagen som før - og at han derfor krever dette på kvelden istaden? Ikkje lett å seie. Eg ville uansett, som sagt over, fulgt hjartet.

Babysafe har eg aldri prøvd, og aldri hatt behov for. Eg tenker at det er noko ein treng for å forhindre at barnet snur seg på magen når det er lite, eller at det ikkje sparkar av seg dyna.

En må gjøre det som er best for seg og ungen.
Men jeg gjør ikke det, men nå er han som regel grei å legge.

Husker jeg var på besøk hos ei venninne som altid gjorde det. Det ble litt kjedelig å være på besøk når hun forsvant å var borte 3 kvarter, da var ungen ca 4 år

Hmm vanskelig å si... men om dere ikke vil at dette skal være sånn, så må dere nok bare ta en te skje salt å bare la han ligge å holde på til han sovner gett :/ vet det er ille! men dette måtte vi gjøre, da vi ble lei av å måtte sitte å dulle å kose til han sovnet, så dette orket ikke vi i lengden! Tok et par dager med sutring å skrik å hopping i senga, til slutt så bare skjønte han at løpet var kjørt[;)] så da la vi han som vanlig ned i senga å kyssa han på panna å sa: god natt og sov godt! sees i morgen gullet! å kyssa han på panna!
Å dette har vi nå gjort helt til nå:))) Nå rører han seg ikke av flekken etter vi har lagt han ned og gjort dette!:) Sovner så fint så:)

Håper dere finner ut av det!:)Å Lykke til!:)

Først må man jo vite at ungen er trøtt nok til å legges for natta.

Jeg tullet litt med legginga med den eldste, hun ble urolig og grein og jeg dullet og ordnet en lang stund, men en dag så skjønte jeg at skrikinga kom av at jeg ikke gikk ut av rommet hennes. Hadde bysset og satt ved senga hver kveld å sang og koste og hun ble ikke rolig selv om.
Så en dag (etter mange uker) så ble jeg lei så jeg gikk ut av rommet før hun hadde roet seg helt og bare satte meg utenfor rommet hennes i trappa. Hun kunne ikke se meg, men da ble hun stille og sovnet med det samme. Etter det tok jeg henne ikke opp av senga igjen etter hun var lagt og hun ble ikke urolig heller så det var nok jeg som ikke hadde forstått riktig hvorfor hun var urolig på kvelden etter leggetid :S.

Sara legger jeg når hun er trøtt, har ikke faste tider helt ennå pga mye tull med mating etc. Hun og jeg koser på vei inn i senga etter tannpussen, så legger jeg henne ned gir henne smokken og bamsen og brer over dyna og sier god natt så kysser jeg henne på kinnet og går og da hører vi som regel ikke noe mer fra den kanten.

Jeg er livredd for baby-safe!

Hadde det på den eldste min etter hun begynte å hoppe ut av senga, men hun hadde tullet seg inn i den en kveld. Klarte å få snudd seg med den så hun satt bom fast i madrassen. Måtte klippe av det ene båndet for å få henne løs igjen så det er rett og slett farlig å bruke!! (Den satt så stramt rund madrassen så jeg trodde aldri hun ville klare å snu seg med den, men de er jammen sterke de barna) Jeg er glad jeg oppdaget henne før jeg selv gikk å la meg. Tør ikke å tenke på hva jeg kunne ha funnet om morran. [&:][&:]

For å være helt ærlig så hadde aldri jeg giddet det! Men om dere ikke har noe imot det, syns jeg ikke det er noe problem[;)] Kan ikke skjemme barna ut med kos og kjærlighet[:)]

Synes ikke dere skjemmer han bort nei, og det er på samme vis hos oss. Men faktisk har jeg tenkt på at jeg vil ha en slutt på det nå, så her blir det strammere tøyler framover [;)] Ikke fordi jeg føler Tuva blir skjemt bort, men fordi det tar så lang tid å holde henne i hånda helt til hun sovner, og jeg vil gjerne at hun skal lære seg å sovne selv. Vi koser og klemmer masse gjennom hele dagen, så føler meg ikke slem for å kutte litt av kosen på kvelds/nattestid.. [;)]
Så her blir det å la henne sutre litt, og inn med gjevne mellomrom. Akkurat som jeg gjorde da vi avvente med puppen.. Satser på at dette går like fort [8D]

Babysafe ville jeg aldri brukt.. Men det får være opp til hver enkelt.
Tuva dreiv å reiste seg i senga HELE TIDEN i 2-3 uker, men nå har hun sluttet med det. Er som regel periodevis sånne ting, og det er slitsomt, men kunne aldri funnet på å binde henne fast [&:]

ORIGINAL: Trollunn

Men slik VAR det jo her også, men hva hadde du gjort om hun plutselig nektet å finne seg i det?
Ferber, kos eller anna???
Blir litt fortvila, fordi jeg skjønner ikke hva galt jeg har gjort hvis du skjønner. Han har ligget i senga si selv hele tiden, blir ikke tatt opp igjen etter legging, legger seg før sju om kvelden etc. etc.

Det kan være en periode, jeg hadde nok ikke prøvd ferber uansett.
Jeg hadde gitt han den kosen han trenger en tid fremover.
Hvertfall viss jeg hadde hatt det slik [:)]

For å være helt ærlig så hadde aldri jeg giddet det! Men om dere ikke har noe imot det, syns jeg ikke det er noe problem Kan ikke skjemme barna ut med kos og kjærlighet

Enig her.

ORIGINAL: linusisvingen

For å være helt ærlig så hadde aldri jeg giddet det! Men om dere ikke har noe imot det, syns jeg ikke det er noe problem[;)] Kan ikke skjemme barna ut med kos og kjærlighet[:)]

Vi sitter ved siden av senga hans til han sovner. Noen dager trenger han også en hånd på brystet. tar som oftest 10 min så sover han, så syns det er koselig å sitte der den korte stunden. Slett lenge med at han ikke klarte å finne søvnen uten pupp eller hylskriking, så vi er veldig fornøyd med hvor bra det er nå.

Takk for svar folkens!!!

Kommer til å fortsette med håndholding vi tenker jeg. Tar stort sett bare 3 min. før han sovner, så jeg føler egentlig ikke at jeg bruker mye tid på det da[;)]
Plutselig så vender han tilbake til gamle gode vaner... håper vi[8|]

Babysafe er en pose som man binder fast til sengebunnen, for å "holde" barnet fast i senga. Veldig mange som bruker dette for å hindre at barnet reiser seg opp, klatrer ut av senga etc. Mange som reiser seg i søvne, faller om og slår seg osv. Videre er det vist mange barn som finner roen mye lettere av å bli holdt nede. Personlig føler jeg ikke at jeg ønsker å bruke dette, men vi bruker pose da. Det er helt genialt ift å holde varmen!

Back
Topp