Skjemmer dere bort barna med materielle ting?

mammantilbebisensin

Gift med forumet
Hva er deres holdninger til å skjemme bort barnet med materielle ting?

synes dere det er greit eller tror dere det kan "skade"barnet på lang sikt?

tror dere det er vanskeligere å lære barnet gode holdninger dersom det er bortskjemt?

Jaaa.. Vi gjør igrunn det.. men vi sier nei av og til også.. men jeg husker da jeg var liten og mamma var alene med 3 unger og vi fikk sjelden noe.. så nå tar jeg igjen det med å gi barna mine det de vil ha! [8D]
Men sier innimellom nei også! [;)]

Noen synes vel vi gjør det, andre ikke.
Synes ikke man trenger all verdens ting,
så jeg kjøper ikke alt han strekker seg etter.
Viktigere å lære å leke med det man har,
og sette pris på det.
Liker ikke at 'mye vil ha mer'...

Prøver nok å leve etter at det er andre ting i verden som er viktigere,
og håper de holdningene smitter over med tiden...

Jeg satte nei jeg, men sanheten er at det flyter over av leker og flotte klær til alle tre hær i huset. Vi kjøper skjelden noe til dem og en av grunnene er at de arver alt fra de flotteste leker og klær. Det sisste vi fikk nå var et flott dukkehus med fullt tilbehør, dukkevogn, leketeppe, dukkeseng med fullt utstyr, flotte dinosauruser osv osv. Men vi prøver å lære dem å være generøse tilbake. Vil ikke at de skal bli likegyldige til det de får, men taknemlige og glade.

mine er vel forsattfor små , legger for meste til bake det hu plukker med seg, men springer fort å kjøper noe om hu trenger , eller kjøper, syr strikker familjen mye til dem , på en alder av to år så må jeg vel inrømme hu mangler vel snart ingenting .....

jeg prøver å ikke handle masse ting og klær til de.. men det er jammen ikke lett når det bugner av søte kjoler med masse stæsj til..[:)]  men jeg har det i bakhodet hele tiden at når de blir større så skal de ikke få alt de peker på...

Han er så liten enda at han vet jo ikke noe annet enn det som er i hus. Og det vi har har vi fått....
Kommer sikkert til å glede ham med materielle ting om vi har råd til det ved spesielle anedninger, men det er ikke snakk om å få alt det han peker på der og da.

Skulle gjerne gitt dem masse, men som alenemor så har man ikke mulighet til det.
Dem har det dem trenger av klær og leker egentlig, men skulle gjerne kjøpt dyre fine ting til dem..

Back
Topp