Skjema.....

Dorothy_1

Gift med forumet
Har dere fått sånn skjema som dere må levere angående bekreftelse av farskap????
Som faren må skrive under på...????

[:D]

Vi er samboere og da går det der ikke automatisk. Fikk det for leeenge siden, av jordmor. Har ikke sett på det enda da.

Jah, Jeg fikk det I Uke 26.....
Vi er registrerte samboere.....
Men fikk det....

[:D]

er kun di som e gift, som ikje får det...
Står på et skjema æ fikk i dag at man får di papiran i uke 24

når man er gift er ektemann automatisk far (det er han også om man er separert og mor blir gravid med ny mann...). Når man er samboer må han skrive under på farskap, og det kan han gjøre hos jordmor/helsesøster, hos legen, på sykehuset eller hos sorenskriver når som helst i løpet av svangerskapet. Er det ikke gjort før barnet er født vil han få papirene for underskrift på føden.

æ har ikkje fått nåke skjema[&:]

har heller ikke fått et skjema.
hvem er det som sender det ut?

Trodde det var noe man fikk på sykehuset etter at man har født..
Men det er altså ett sjema man skal få hos legen??

Jm sa det var litt ulik praksis på når og hvor man fikk det.. Jeg fikk det allerede i uke 16 da, men det skal jo ikke leveres før etter fødselen da.. Vi fleipa bare med at navnet på far kom til å være det samme etter fødselen som nå så da var det greit å ha det gjort på forhånd..

før fødselen må man selv spørre om å få skjemaet, men om det ikke er gjort før vil du få det levert ut på føden...

jeg har ikke jordmor jeg, er ikke så mange jordmødre i trondheim, så jeg går til fastlege, men har ikke verken hørt om et slikt skjema eller fått det..

Men det står jo på helsekortet mitt hvem som er faren, men han har ikke skrevet under på det da [:D] 
Men alt ordner seg nok til slutt [:)]

Har heller ikke fått et slikt skjema ennå. Men har oppgitt samboer som far på helsekort og det andre informasjonspapiret som jeg leverte til sykehuset.

Har ikke hørt noe som helst ang det sjemaet jeg. Ser andre har fått beskjed om å sende det inn i god tid før fødselen. Jeg er nå i uke 34...
Får ta meg en tur på trygdekontoret her på Mandag...

som sagt tidligere vil skjemaet bli levert ut etter fødselen om det ikke allerede er signert på forhånd  - trenger ikke å gjøre det tidligere (har hatt mye om dette i jussen i det siste)

Samboer skrev under skjemaet ca 1 time etter fødselen. Var aldri snakk om å gjøre det før jeg hadde født.

Nei, det har jeg ikke sett noe til, heller ikke hørt om[8|]

Fækk sånn skjema sist eg va på kontroll... da va eg 15 uke og 5 daga... Jordmora sa at dm ha fått nye systema, sånn at vi bare skulle fylle ut å ta med etter hvert... Sånn at dm hadde oss i systemet.... ? Jaja, sikkert ikke noe hast akkurat...

aldri hørt om no sånt skjema hmm, trodde man årna sånt på føden [8|] jaja, får spørre a jordmor neste gang :)

min samboer,farn til mine barn har fått utelt farskapsatesten for hver gang rett etter fødseln...

Back
Topp