Skjema

Trekløver89

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Jeg husker ikke hvordan dette var . Men det skjema man får som heter opplysninger om foreldre ved svangerskap og fødsel.

skal det leveres til føden på forhånd ? Eller skal de ha det den dagen man skal føde ?

På mitt skjema sto det at det skulle leveres i uke 18. Jeg leverte i uke 26 for jeg hadde glemt det :hilarious:

På mitt står det fyll ut skjema ta det med når du kommer til fødeavdeling tenkte da det var ved fødsel men ble usikker :happy:

Hmm, tror ikke jeg har fått..
Hmm har fått det i alle 3 svangerskap er bare man skal fylle ut navn bosted og om tidligere fødsler . Og om det er noe spesielt man ønsker under fødsel osv trodde alle fikk det :angelic:

Jeg har ikke fått noe sånt. Har jo med mitt vanlige Helsekort og har vært til jordmorsamtale på sykehuset.

Ser flere skriver de ikke har fått. Mitt var digitalt på helsenorge :) skulle leveres før OUL.

Hmm har fått det i alle 3 svangerskap er bare man skal fylle ut navn bosted og om tidligere fødsler . Og om det er noe spesielt man ønsker under fødsel osv trodde alle fikk det :angelic:
Vi fylte ut noe ved oul når jeg tenker meg om, men det var kun personopplysninger og levevaner. Typ røyking, medisiner, rusmidler osv.

Sikkert forskjellig fra sted til sted da :)

Heller aldri hørt om dette. Verken første gangen (2014 på UNN i Tromsø) eller denne (Ahus). Kanskje det er forskjell mellom sjukehusa/helseforetak i praksisen her?

Men all info om både meg og partner står jo på det vanlige helsekortet, så skjønner ikke helt behovet for et ekstra skjema heller? :pompus: Vi har jo i tillegg sendt inn farskapserklæring til Nav fordi vi ikke er gift.

Alltid fått det skjema , men virker unødvendig . Skal på sykehuset i dag for vekstkontroll og og få inngangsettelse dato ved evt overtid . Skal ta å høre da hvorfor noen får og noen ikke :playful:

Jeg fikk et skjema av jordmor på helsestasjonen som skulle fylles ut, og helst leveres/sendes sykehuset innen uke 18. Jeg leverte det bare i resepsjonen der når jeg var på OUL i uke 17 :)

Heller aldri hørt om dette. Verken første gangen (2014 på UNN i Tromsø) eller denne (Ahus). Kanskje det er forskjell mellom sjukehusa/helseforetak i praksisen her?

Men all info om både meg og partner står jo på det vanlige helsekortet, så skjønner ikke helt behovet for et ekstra skjema heller? :pompus: Vi har jo i tillegg sendt inn farskapserklæring til Nav fordi vi ikke er gift.

Må vi sende inn farskapserkkæring? De to andre gangene har pappaen skrevet under rett etter fødsel :oops:

Må vi sende inn farskapserkkæring? De to andre gangene har pappaen skrevet under rett etter fødsel :oops:

Lurer også på dette! Førstegangs her:)

Om jeg ikke har gjort det feil er det en enkel sak på NAV.no og sende inn! Far sender inn og mor bekrefter

Ja, det er nytt fra i år. Jeg opprettet erklæringen på NAV og så gikk far inn og bekreftet, så det kan tydeligvis gjøres på begge måter :)

Vi fikk beskjed om at det var veldig greit å bare få gjort det før fødsel så det er på plass :happy: men som noen har kommentert over her er det et veldig enkelt og greit elektronisk skjema på nav.no. Betraktelig mye enklere enn for 7 år sia da vi måtte møte opp sammen fysisk på et nav-kontor for å få signert på det. For sikkerhets skyld samme far begge gangene også :D

https://farskapsportal.nav.no/nb/

Vi fikk beskjed om at det var veldig greit å bare få gjort det før fødsel så det er på plass :happy: men som noen har kommentert over her er det et veldig enkelt og greit elektronisk skjema på nav.no. Betraktelig mye enklere enn for 7 år sia da vi måtte møte opp sammen fysisk på et nav-kontor for å få signert på det. For sikkerhets skyld samme far begge gangene også :D

https://farskapsportal.nav.no/nb/
Takk! Da skal jeg sjekke ut. Vi gjorde det på sykehuset i 2012 og 2015 her :) Mulig jordmor skulle ha si noe om det på kontrollen jeg skulle hatt på mandag :rolleyes:

Ja, det er nytt fra i år. Jeg opprettet erklæringen på NAV og så gikk far inn og bekreftet, så det kan tydeligvis gjøres på begge måter :)

Om man har sendt inn farskap gjennom jordmor trenger man ikke også og gjøre det på nav ? Altså begge steder ? Vi skrev under på papir rett før det kom mulighet til og gjøre det elektronisk

Back
Topp