Skjema/søknad til NAV.......hjelp:)

PETRAAA

Andre møte med forumet
Hvilke skjema skal fylles ut... Og hvordan har dere valgt å fordele permisjon? Tenker jeg vil ha 100% lønn! men ønsker kanskje å være hjemme i nesten 1 år, så da blir det jo litt ulønnet....

Er det som heter søknad om foreldrepenger ved fødsel. Vi blir å ta 100 % lønn og jeg håper jeg får fedrekvoten i tillegg pga fars sykdom. Fikk dette sist og det ble nesten ett helt år. Blir vel å sende inn mitt i februar, da er det 2 mnd igjen til permisjonen starter:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Vi tar 80% og får tilsammen 66 uker. Det vil si at vi er hjemme til sommeren 2015. Mannen skal vel ha et sted mellom 20-24 uker, og jeg resten. :) Vi har jo bidratt litt forskjellig også da: Han - 5 min innsats og 1 sædcelle, Jeg - 8-9 mnd med å bære rundt på de.... :)

På min jobb har vi et eget skjema som fylles ut itillegg til NAV sitt. NAV forlanger også bekreftelse på termin, og den kan ikke dateres for tidlig.

Vi tar 80%lønn den her gangen. Av erfaring om hvor lenge jeg ammet sist tar jeg mesteparten først, så tar far sin kvote på slutten

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har gått for 80%. Tenkte først å ta 100% og så ulønnet permisjon en periode, men fikk et tips om at det kan slå negativt ut når en kommer tilbake i jobb. Hva hvis du da f.eks blir syk første uke tilbake på jobb? Da har du ikke opparbeidet deg rett til sykepenger... I tillegg vil ikke forsikringer (og andre jobbgoder) gjelde når en har ulønnet permisjon.. Så derfor tok jeg 80%!

Sender skjema til NAV i jan/feb - de skal jo ha bekreftelse av graviditeten etter uke 26 så må vente noen uker til :)

Tar 80% utbetaling, der jeg tar først pga amming, og han tar fedrekvoten til slutt :-)

jeg tar 100% og noe ulønnet perisjon hvis det trengs- taper masse penger på å ta 80%.
sist regnet vi ut av vi vil tape nesten 20 000 på det, og de pengene skal jeg klare å spare og ta ulønnet for dem.

se artikkelen:

http://www.dinside.no/863894/slik-faar-du-mer-foreldrepenger

eks :
hvis jeg tjener 450 000,- i året så får jeg med 100% utbetalt 8560,- i uken
med det samme får jeg ved 80% utbetalt 6900,- i uken

hvis jeg da tar dette som utgangspunkt og tar ut 100% men lever på samme sum som hvis jeg hadde tatt 80% og sparer differansen hver uke= 1660,- x 49uker = 81 340,-

da sitter jeg medover 80 000,- på en egen konto som jeg kan ta ut ulønnet permisjon for.
ta da de resterende 10ukene ulønnet og du vil ha 8000,- i uken- det er ganske mye penger.

du må være strukturert, men lever jo teknisk sett på akkuratt samme pengene og resursene.

husk at med 80% lønn må du fjerne 20% av lønnen din som i mitt eksempel vil være så mye som 90 000,- på årslønnen.

da blir regnestykket Veldig enkelt.

Så skjema skal ikke inn før etter uke 26?
Da har jeg ikke så dårlig tid som jeg trodde ;)

Her blir det 100%.
Jeg tar 6mnd og mannen den siste biten. Får vi ikke plass i barnehage etter permisjonstiden blir mannen hjemme i ulønnet permisjon ser det ut til.

Ja jeg tror også det blir 100% lønn og at jeg sparer opp til litt ulønnet permisjon. Men hvor mange skjema og søknader er det som skal fylles ut????

Så skjema skal ikke inn før etter uke 26?
Da har jeg ikke så dårlig tid som jeg trodde ;)

Her blir det 100%.
Jeg tar 6mnd og mannen den siste biten. Får vi ikke plass i barnehage etter permisjonstiden blir mannen hjemme i ulønnet permisjon ser det ut til.

Skjemaet kan sendes ETTER uke 26. Skjemaet er 08-30.01 :)

Jeg fikk terminbekreftelse av jordmor sist.. Kommer til å få det denne gangen også da jeg bare bruker jordmor..

Jeg fikk terminbekreftelse av jordmor sist.. Kommer til å få det denne gangen også da jeg bare bruker jordmor..

Samme her

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi tar 100%, så tar jeg ulønnet permisjon ut mars og tilbake på jobb april 2015:) mannen tar permisjon og ferie til barnehagestart

Back
Topp