Skjema for foreldrepenger

Imogene

Forumet er livet
VIP
Dette er årets dummeste spørsmål - men om 100 år er allting glemt, så jeg lar det stå til:

Skal NAV-skjemaet hvor man søker om foreldrepenger sendes til NAV i Oslo samme søren hvor man bor? Jeg mener jeg sendte det lokalt sist... Jeg har aldri noe med NAV å gjøre siden jeg er kommunalt ansatt og de tar seg av alt.
Derfor amøbe-spørsmålet mitt....

Det er jo en førsteside man printer ut, og der står det at man skal sende til den adressen som står der - men jeg kan ikke skjønne at de skal behandle alle de 60.000 søknadene som kommer hvert år

Imogene skrev:
Dette er årets dummeste spørsmål - men om 100 år er allting glemt, så jeg lar det stå til:

Skal NAV-skjemaet hvor man søker om foreldrepenger sendes til NAV i Oslo samme søren hvor man bor? Jeg mener jeg sendte det lokalt sist... Jeg har aldri noe med NAV å gjøre siden jeg er kommunalt ansatt og de tar seg av alt.

Det er jo en førstesider man printer ut, og der står det at man skal sende til den adressen som står der - men jeg kan ikke skjønne at de skal behandle alle de 60.000 søknadene som kommer hvert år

eg tenkte å bare reise ned på det lokale NAV kontoret og fylle ut der :p sender ikke de det inn da ?:p skal søke rett etter nyttår tenkte eg :)

Lucas09 skrev:

Imogene skrev:

Det er jo en førstesider man printer ut, og der står det at man skal sende til den adressen som står der - men jeg kan ikke skjønne at de skal behandle alle de 60.000 søknadene som kommer hvert år

eg tenkte å bare reise ned på det lokale NAV kontoret og fylle ut der :p sender ikke de det inn da ?:p skal søke rett etter nyttår tenkte eg :)

Gjør det samme.
Har skaffet meg attest fra jordmor med termin, så sender skjemaet første uka i januar eller noe. Det er jo fra uke 26 det kan gjøres, så da er jeg i rute :-)
Veldig lurt å dra til NAV lokalt, så kan de ordne med skjemaet for meg
Jeg greide da å fylle ut dette for 3,5 år siden, he he!

Hehe ja samme her :) skal til legen 2 Jan og da er eg 26+6 så da får eg terminbekreftelse da, og går til NAV etterpå :) ligger jo i samme bygg:) gleder meg til det blir sendt inn og ordnet med, syns det ofte er så styr med det :p rart ka enn glemmer på 3 år, var jo gjennom det samme da :) Hehe

Det skal sendes til adressen på førstesiden ja :) Alt leses maskinelt sentralt og legges inn i datasystem - Dette er relativt nytt. Er et ledd i å få bukt med alle de papirene som forsvinner i NAV-systemet...

Jeg kommer til å levere på Nav for sikkerhets skyld, få stempel på at dette er mottatt.
Sist rota de bort papirene mine....mye styr...

syns ikke det er ett dumt spørsmål jeg.. Jeg har ikke sett på papiret enda, og hadde sikkert lurt på det samme

I tillegg ante jeg ikke at man måtte få gravid papirer i uke 26 for å vise til NAV. Hehe. Var en på personal på jobben som sa jeg burde levere inn papirene til NAV og jobben rett før jul eller første uka etter nyttår bare! Så har bare tenkt at "det fikser vi da"!
Ikke så greit når det er førstemann alltid ;)

Om DU sender det til hovedkontoret eller NAV gjør det spiller nok ingen rolle. Men om du skal sende det ville jeg nok brukt adressen på skjema.

Dunn skrev:
Om DU sender det til hovedkontoret eller NAV gjør det spiller nok ingen rolle. Men om du skal sende det ville jeg nok brukt adressen på skjema.

Jeg tar sjansen og sender det selv.... emoticon
Da regner jeg med jeg vil få et brev fra NAV lokalt etterhvert...?

DK82 skrev:
syns ikke det er ett dumt spørsmål jeg.. Jeg har ikke sett på papiret enda, og hadde sikkert lurt på det samme

I tillegg ante jeg ikke at man måtte få gravid papirer i uke 26 for å vise til NAV. Hehe. Var en på personal på jobben som sa jeg burde levere inn papirene til NAV og jobben rett før jul eller første uka etter nyttår bare! Så har bare tenkt at "det fikser vi da"!
Ikke så greit når det er førstemann alltid ;)

Hehe, disse papirmøllene er ikke bare-bare!
Veldig viktig å sende med bekreftelse på termin med søknaden...

Imogene skrev:

Dunn skrev:

Jeg tar sjansen og sender det selv.... emoticon
Da regner jeg med jeg vil få et brev fra NAV lokalt etterhvert...?

Det vil du nok. Her er flere papirer sendt til NAV allerede og svarene kom raskt fra lokalt NAV kontor til tross for at det ble sendt til adressen på "førstesiden"!

Du må sende inn søknadsskjemaet til adressen som står på førstesiden. Alle søknader til NAV sendes til en felles sentral hvor de blir skannet. De lokale NAV-kontorene mottar søknadene i datasystemet sitt, ikke lenger på papir.

Det er ingen vits å søke før du har terminbekreftelse fra lege/jordmor, datert etter uke 26.

Er fra Stavanger, og mitt skal sendes til Karmøy .... tror jeg ... :)

Chello skrev:
Er fra Stavanger, og mitt skal sendes til Karmøy .... tror jeg ... :)

Nei, alle sendes til samme adresse. Den som står på førstesiden. ;-)

Back
Topp