Skjelving - hva er det?

Glamam

Første møte med forumet
Min 5 og 1/2 måned gamle baby skjelver ganske mye ila en dag. Jeg klarer ikke helt å se mønsteret i det. Ofte er det når hun er gira/engasjert. Andre ganger ligger hun stille og bare skjelver. Vi mener at hun skal være varm nok, og kler henne etter forholda. Lurer på hva det kan være? Snakka med helsesøster. Hun sa at dette var nok normalt om hun var bevisst og mulig å få kontakt med når hun skalv. Det får jeg. Selv om hun og kan se ut som om hun er i sin egen verden når hun skjelver av og til. Noen som har erfaring med dette? Blir takknemlig for alt av innputt :)
 
Min baby på 5 måneder får også skjelvinger når hun er ivrig/engasjert. Hvis hun prøver å få tak i en leke i babygymmen f.eks. Virker nesten som hun tar i så mye at armene skjelver. Men har ikke opplevd at hun skjelver når hun bare ligger helt stille.
 
Helsesøster sa det kunne være nerveceller som ikke er ferdigutviklet. Men at det kun var "vanlig" de første mnd og ba meg kontakte fastlegen dersom det ikke ga seg. Denne beskjeden fikk jeg da lille var rundt 4 mnd. Det har gitt seg og jeg har ikke hatt behov for og kontakte fastlegen. Kanskje du skulle hørt med legen? :happy:
 
Jepps, vi har en "skjelver" på 5 mnd vi også ;)
Det er når han er giret og det er helt vanlig ifølge helsesykepleier
 
Min gjør det når han bæsjer, hvis den er litt hard. Da tar han armene ut til siden og hele han rister. Husker jeg var kjempe stressa, men så etter hvert skjønte jeg at det var fordi han bæsjet eller prøvde å bæsje (men fikk ikke ut noe, da han til tider er forstoppet) men han lagde ikke de typiske presse lydene derfor forstod jeg det ikke med engang
 
Back
Topp