skjell til såre brystvorter..?

Citrine

Forumet er livet
Augustlykke 2015
noen som husker hva di heter?
brukte slike med begge mine to når jeg ammet..og husker ikke hva de heter[:D]
jM som anbefalte dem og di hadde slike på fødeavd.

når jeg amma ble jeg anbefalt å ikke bruke de, fordi brystvortene kom til å være konstant fuktig, og dermed var sopp og annen ulumskhet hjertelig velkommen..

fikk det selv om jeg lufta aldri så mye da men.. grufulle ammeperiode, måtte det gå bedre neste gang..[:)]

Hvis du mener de skjellene man finner i fjæra så er det albueskjell de heter. Men nå har de sikkert etterligning av disse skjellene i plastikk eller papir eller noe, og det får du sikkert på apoteket[:)]

ORIGINAL: vimsemams

Hvis du mener de skjellene man finner i fjæra så er det albueskjell de heter. Men nå har de sikkert etterligning av disse skjellene i plastikk eller papir eller noe, og det får du sikkert på apoteket[:)]

jaa det var det ;) hehe

ORIGINAL: Loo

når jeg amma ble jeg anbefalt å ikke bruke de, fordi brystvortene kom til å være konstant fuktig, og dermed var sopp og annen ulumskhet hjertelig velkommen..

fikk det selv om jeg lufta aldri så mye da men.. grufulle ammeperiode, måtte det gå bedre neste gang..[:)]

okei,ja man er konstant fuktig,men det er vel pga morsmeka skal være antibaktiell og slikt..men kan jo være det som allt annet ,at etter en periode så vises det at det ikke er bedre alikavel [;)]

ORIGINAL: vimsemams

Jeg har sett at dem selger ekte albueskjell på apoteket pakket inn i en pose.

Brukte dem en stund jeg også. Var fryktelig sår og det gjorde kjempevondt dersom jeg ikke hadde de på. Men så grodde mine sår aldri, fordi det viste seg at jeg hadde fått stafylokokker i sårene og i melka.... Forferdelig 4 første uker med amming, som endte i en "puppe-operasjon" *GRØSS* [&:]Håper virkelig det går bedre denne gangen....

huffdå:S  nei får krysse fingrene at det gåt bedre denne gang da.
brukte di masse med snuppa mi,men blir jeg så plaget denne gang tror jeg at brystskjold blir heller prøvd:)

Jeg har en stemor som er helsesøster og hun sa at de anbefalte ikke albueskjell lenger. Blant annet fordi det var en del komplikasjoner med dem.

ORIGINAL: strikkejenta

Jeg har en stemor som er helsesøster og hun sa at de anbefalte ikke albueskjell lenger. Blant annet fordi det var en del komplikasjoner med dem.

ja der ser man [:D] hehe bra ene dagen og ikke andre..men er bra di i hvertfall sier i fra om det.

Har hørt at de ikke anbefaler albueskjell lenger fordi at de fleste var altfor lite renslige med dem.
De skal jo byttes å kokes daglig. Er man flink til å gjøre dette er det ikke noe problem å bruke dem.
Jeg har en drøss med albueskjell jeg har plukket, så bare si fra, så skal dere få.

Back
Topp