Skjeling (samme som genrell)

• Trådstarter Trådstarter Kickie
  • Opprettet Opprettet
K

Kickie

Guest
Noen som har barn som skjeler? (skrives det sånn?) Hvordan går det med dem? Er de plaget av det? Langsynt/nærsynt?

Vi har fått henvisning til øyelege med lille R siden han skjeler litt (innover). Han har litt problemer med dybdesynet, kan det komme av skjelingen?

ORIGINAL: Sharon

Mini skjeler ikke som jeg har sett.
Aner dessverre ikke, men "DUTT"

Mener du dytt? [8D]

Min 7 år gamle Benjamin skjeler. Strabisme som det så fint heter.
Han brukte lapp på det ene øyet fra han var 2-4.
Det hjalp lite, så han slutta. Han bruker brilleglass styrke 5,5+ på begge øya, og når han bruker brilla så er skjelingen nesten usynlig.
Han har veeeeldig dårlig syn. Pga skjelinga sliter han på skolen, han er klomsete, og slår seg ofte. Han har faktisk vært på øyelege hver 3 mnd siden han var 3, men de vil ikkje operere(de mener Strabismen hans er kosmetisk, og at det ikke er grunn for operasjon.)

Grunnen til at han ikke blir kvitt strabismen er pga at han begynte for sent med lapp, så til tidligere til bedre! Lykke til [:)]

Det med dybdesynet, ja! Det sliter Benjamin med også, og legen sa det var sammenheng med skjelingen!

ORIGINAL: RaGnHiLdJuLiE

Det med dybdesynet, ja! Det sliter Benjamin med også, og legen sa det var sammenheng med skjelingen!

Takk for svar.
Ja, har hørt at jo tidligere jo bedre, så vi får se hva øyelegen sier :)

Har Benjamin blitt mobbet noe for skjelingen? Eller brillene?
Kjenner mammahjertet mitt er redd for at lille R skal bli mobbet, ja.

ORIGINAL: Kickie

ORIGINAL: RaGnHiLdJuLiE

Takk for svar.
Ja, har hørt at jo tidligere jo bedre, så vi får se hva øyelegen sier :)

Har Benjamin blitt mobbet noe for skjelingen? Eller brillene?
Kjenner mammahjertet mitt er redd for at lille R skal bli mobbet, ja.

Har alltid vært liiiivredd for det jeg også!! Det var litt egling når han var liten(3 år) men nå er det ingen som plager. Var så bekymra da han skulle begynne på skole, men han har ikke sagt noe om det. Snakka med lærer om det også, men hun sa at barna enser ikke det, er så vant med, mange som bruker briller.

Men det er bra du er ops på det, og snakk med bhg når han blir større, slik de kan følge med, og slå hardt ned på mobbingen hvis det skulle skje. Går nok bra! [:)] Syns det er søtt med briller jeg, blir en liten herremann han lille R[:)]

Back
Topp