Skjønnhetskonkuranser for barn

Tullerusket

Gift med forumet
Satt å så på "Little miss perfect" på tv nå nettopp.  Synes egentlig det er litt rart å se så små jenter med stort hår,så mye sminke & falsk brunfarge.  For meg virker det nesten som at enkelte av mødrene vil dette mer enn ungene...:/

Hva synes DU om skjønnhetskonkuranser for små barn?

synes ikke noe om det, samme hva alderen er. Det er alt for mye fokus på kropp og "skjønnhet" og hvordan alle "må" se ut - helt utrolig å starte når ungene knapt har begynt å gå. Ikke rart mange av ungene som vises på tv er trassige og rett og slett ufyselige unger, de tror jo de er små prinsesser som eier hele verden. Nei, usj!! Hadde ALDRI latt mine unger gjennomgå noe sånt...Og ja, jeg tror mange foreldre lever igjennom ungene sine....

Eg blei dårlige av å se på det... Fytti grisen så tåbeligt det va!  

synest det er hellt forferdelig! Det ikke normalt på noen måte!!
Og man ser flere ganger hvor foreldrene pusher på, mens barna skriker å ikke vil mer! Forkastelig er det rette ordet på helle greia mener jeg!!

Vokser de, falske negler, falskt hår, falsk brunfarge, MYE sminke, på grensa mye av de klærne de har på seg.. Kvalmt! Enkelt og greit!!! 

Og man ser flere ganger hvor foreldrene pusher på, mens barna skriker å ikke vil mer! Forkastelig er det rette ordet på helle greia mener jeg!!

Vokser de, falske negler, falskt hår, falsk brunfarge, MYE sminke, på grensa mye av de klærne de har på seg.. Kvalmt! Enkelt og greit!!! 

Den wow-wear delen er drøy. Det er jo klær som strippere bruker på enkelte. Nei fysjameg!

Zera skrev:

Ikke bare på grensa, mye av det er flere mil forbi grensa...

Enig med deg i alt!

Jeg tenker at selvfølgelig er det mammane som vil det, hvertfall de første gangene.
Og de mødrene burde få seg en på tryne.

Jeg tenker at foreldrene skulle hatt juling, og tvangskurs i barneoppdragelse, psykologi osv. Så hadde de kanskje skjønt at det var idiotisk.

Zera skrev:

Bare så det er sagt: Jeg er HELT enig med deg!

Når det er sagt, så er jeg ikke nødvendigvis mot all tvang og all pushing i alle situasjoner. Det er mange barn som har blitt pusha litt ekstra av foreldrene, og som er evig takknemlige for det når de blir litt eldre. Musikere, for eksempel. Alle små barn er ikke like ivrig i å øve hjemme, men så har de blitt litt pusha og lokket og tvunget av foreldrene til å øve, og vips, så kan de, når de blir eldre, leve av hobbyen sin og det de liker aller best, fordi de ble pusha litt ekstra av foreldrene sine.

Det er sikkert en og annen miss USA som er glad de ble pusha i skjønnhetskonkurranser i (fryktelig og alt for) ung alder!

Synes det er forferdelig, grusomt, sinnsykt.......... Glad vi ikke har sånn her i Norge. Stakkars barn. En positiv ting er at ingen som ikke er i familie med barnet får se på...... Det er noe i hvert fall

Tragisk! synes jeg.

Så det en gang, og da var det litt sånn "krig" mellom noen mødre og noen andre mødre. De snakket faktiskt stygt om en av de andre mødrenes datter, som var med i konkurransen.
Mødrene oppførte seg skikkelig barnslig. Stakkars barn 

Skal ikke se mer på det programmet, da støtter vi det bare.

Tror jeg skal melde nadde på jeg!! Har dere sett mødrene?? Om han blir skjønnhetskonge kan jeg VIRKELIG la meg selv forfalle!! Og ja, jeg tuller!

Zera skrev:

Helt enig

Back
Topp