Skjønner veldig lite av dette her....

Jorisk

Flørter med forumet
Jeg er bare hjemme nå og kommer til å være det etter fødsel... Har funnet ut at jeg kun har rett på engangsstønaden...
Samboeren min tjener over 11000 i mnd - noe som gjør at ikke jeg har rett på noenting, dvs. at han må forsørge meg ...
Men så over til spørsmålet mitt: Jeg har hørt så mye rart om fedrekvoter og fødselspermisjoner o.l at jeg ikke vet hva som er rett eller galt... Leser motsigende ting hele tiden... Som fks. at samboeren min ikke får noe permisjon pga at jeg er hjemme... Men så leste jeg litt senere at han får permisjon med lønn...
Dette ble kanskje litt rotete, skjønner veldig lite... Men er det noen som vet svar på dette, så blir jeg takknemlig for svar...!

For barn født etter 1.1-2005 skal fedrekvoten beregnes etter fars inntekt, men om han får pappaperm når du ikke har rett til fødselspenger vet jeg ikke. har du snakket med trygdekontoret?

Joda,pappa'n skal visst få sine 5 uker- selv om du ikke har rett til permisjon!
Er iallefall slik vi er blitt enige om å forstå det her inne...
Jeg skal få engangsstønad,og pappa'n skal få være hjemme!!![;)]

Hm.... [8|] Jeg håper virkelig han får det... Syns det er helt grusomt hvis ikke han skal få være noe hjemme med babyen... Ille nok at jeg ikke tjener noe penger... Syns ikke jeg fortjener å bli "straffet" enda mer... [&:]
Men forstår bare ikke hvorfor ikke de kan skrive ting slik at det går an å fortså det.... Ett sted står det noe, og ett annet sted noe helt annet [:@]

Så det betyr at far kan gå her sammen med meg i enten 29 uker med full lønn, eller 39 uker med 80% lønn...?????????
Jeg har nemlig ikke jobb og har fått engangsstønaden....

Jeg håper det er som du sier bast! Håper ihvertfall at han kan få noe tid her hjemme med oss!
Spurte om det samme på snartmamma.com, der fikk jeg svar om at ikke han hadde rett på noenting... Blir så forvirra....! Men det ser jo ut som at du har rett!
Takk for svar!

Jorisk. Du sier at du ikke har rett på noen ting... vil d også si fra sosialen??? uansett så får du ikke noe i d hele tatt????

Back
Topp