Frøken solskinn
Flørter med forumet
Ja... Jeg fant ut for en tid siden at jeg hadde for lite melk til henne på kveldstid, merket det fordi jeg la henne 2000, så våknet hun 2400for mat-0200 for mat-0500 for mat-0900 sto vi opp..
Etter jeg begynte med grøt, nestel banansmak fra 4 mndr.. så har dette så klart forbedret seg fra at hun legger seg 2000, våkner 0630 for mat og sover vider til 0900...
MEN, nå så får hun grøten sin 1900, melk 2000 ( det jeg har) så sovner hun... men nå har hun begynt å våkne 0300-0400, i starten så holdt det med at jeg bare putta i'a smokken igjen så sov hun videre til rundt 0600-0700... Men nå går ikke det lenger, hun skriker så og si aldri, å skriker heller ikke når hun våkner på natta nå.. men eneste måten til å få henne til og sove igjen er og gi henne melk..
Det jeg lurer på er nå som hun er 5 måneder at jeg kanskje må skifte over til 5-6 måneders grøt, tenkte den grøte hun får nå ikke er nok næring i eller noe så hun ikke holder seg så lenge mett.. ??
Noen med råd eller tips om hvorfor det har blitt sånn?
Vet jo også at babyer har forskjellige perioder med forandringer..
Tenkte jeg skulle høre med helsesøster i mårgen på 5 månders kontroll..
Men dere her inne har alltid noen fornuftige svar og råd :D
Takk for at du leste alt, ble langt...:))
05.05.2011
Var ho helsesøster idag, Linnea er nå 7075g og 66cm, store fine jenta mi ;)
Snakket med helsesøster om dette med at hun har begynt og våkne på natta, uten at det er mat eller kos hun er interesert i.. For nå har jeg prøvd begge deler, både kos og mat på natten men nå SKAL hun ligge våken fra 0400 til 0500 da sovner hun igjen av seg selv. Som sagt ingen gråt når hun våkner sånn, bare ligger og babbler for seg selv..
Helsesøster anbefalte meg og late som jeg ikke så henne, bare la henne ligge og babble til hun sovner igjen, så leng hun ikke begynner og gråter da.
Og dette med at man må gå opp i grøt med tanke på næring, mente hun ikke.. Skulle bare fortsette og bruke 4 månders grøten frem til hun er 6 måneder.
Meeen, jeg tror jeg følger magefølelsen min å begynner med 6 måneders grøt når hun nærmer seg 5 1/2 måned :)
En ting til, hun holder på å få tann!!! :)))) *STOLT* hehe...
Ellers ha en fortreffelig dag jenter <3