skjønner ingenting.... # langt #

babylykke nr2

Flørter med forumet
Hei
Lurer på hva dere tenker om dette....
1 1/2 etter fødselen fikk eg plutselig feber, sterk hodepine og litt småvondt i nedre deler av magen. Dro til legen og tok blodprøve og urinprøve, og fikk en antibiotikakur (grunnet for høye tall og utslag) som eg skulle gå på ett par dager for så å komme inn til ny vurdering. Samme kveld føyk feberen opp til 40 grader og følte ikke eg blei noe bedre. Så eg valgte å ringe sjukehuset hvor eg fødte for å høre hva de tenkte. (mamma var så engstelig for om det kunne være morkakerester).
De ville ha meg inn med det samme. En kjøretur som tar 45 min. Kl. var 21.30, så da var det bare å skaffe barnevakt til jenta på 3 år. Mamma kjørte.
Når eg kom inn tok de blodprøve, urinprøve og ultralyd og hadde utslag på alle prøver. Høye tall og rester i livmoren. Fikk rom til meg og minsten og måtte tilbringe natten. Hele natten fikk eg 2 typer intravenøs antibiotika og hadde en utskrapning formiddag etter. Fikk reise hjem ettermiddagen etter nye prøver som var bedre. Fortsatte pillekuren med antibiotika i 7 dager. (2-2 1/2 uke etter fødsel)
4-5 uker etter fødsel fikk eg igjen feber, men tenkte igrunn ikke så mye på det. Jentungen var også forkjølet, så var nok i forbindelse med det. Feberen var borte dagen etter og formen eller var bra ellers.
6 uker etter fødsel fikk eg igjen feber, og tenkte at dette var rart. Eg som egentlig aldri pleier å ha feber. Dro til legen for å høre. Tok nye prøver som viste seg å være litt forhøyet. Det kunne også være av en forkjølelse. Fikk beskjed om å se det an.
Men i dag 7 uker etter fødsel har eg igjen feber og sterk hodepine og smerter/ubehag i nedre deler av magen. Tok nye prøver som viste for mye hvite blodlegemer og tall som hadde steget siden uken før.
Var hos legen og blei ikke særlig klokerer. Ho virket så usikker på hva som var best å gjøre. Mente at eg sikkert kunne gå på en ny antibiotikakur en uke og se. for så å få ny innkalling til ultralyd på sykehuset. (Litt feil rekkefølge føler eg...)
Tenkte eg skulle ringe sykehuset i morgen for å høre hva de tenker.
Er møkk lei feber nå.

Hva tenker dere?
Tusen takk for at du gadd å lese :)

Uff for en slitsom barseltid du har hatt :-/
Masse god bedring!
Jeg tenker hvertfall at du burde hatt en full sjekk på sykehus igjen, for virkelig å finne ut av hvorfor du får så mye feber! Det er jo tydelig at kroppen sliter og jobber med ett eller annet...
Håper formen din blir bedre!

ja det har vært slitsom. I tillegg har vi ei på 3 år og samboeren min begynte i ny reisejobb og har bare vært hjemme 2 av dei 7 ukene som har gått:(
Har ringt sykehuset og skal få komme inn i løpet av de nærmeste dagene for sjekk:)

Bra du får komme inn!
ER jo viktig å sjekke hva det er når du aldri blir helt bra/ det bare kommer tilbake!

skummelt det der med feber + magesmerter kombinert!!! ville nok også tatt en ny sjekk på sykehuset, rart at de ikke fikk med seg alt sist du var inne da! 
God bedring!

Marian87 skrev:
skummelt det der med feber + magesmerter kombinert!!! ville nok også tatt en ny sjekk på sykehuset, rart at de ikke fikk med seg alt sist du var inne da! 
God bedring!

blir grei med en sjekk ja for å være sikker. skal inn på mandag faktisk.
Er jo ikkje sikkert det er nåkke, men då lurer eg på hva annet det kan være....

Håper det gikk bra med deg på kontrollen på mandag, og at de fant ut hva plagene dine skyldes!

Har ikkje fått livmorbetennelse da?
God bedring. <3 Slitsomt å vere dårlig når ein har små å ta vare på..

Skjønner godt hva du går igjennom. Etter mitt første svangerskap var jeg dårlig i 2,5 mnd med over 40 i feber. Ble ikke tatt på alvor hos legen og sykehuset. Min største frykt var denne gangen var å bli dårlig igjen. og det ble jeg!!! Ble heldigvis tatt på alvor denne gangen, og det viste seg at jeg hadde livmorrester. Gikk igjen akkurat det samme som deg, bortsett fra at jeg lå tre døgn på sykehus og fikk to antibiotikakurer intravenøst. Fortsatte med disse kurene i pilleform når jeg kom hjem.
Fy søren hvor dårlig man blir!!! Og slapp og sliten. Pluss at jeg fikk en psykisk knekk pga sykdom etter første fødsel.
Jeg var på kontroll hos GU (skulle egentlig være 6 ukerskontroll, men gikk to uker over termin, så det var bare gått 3,5 uke etter fødsel), og der var det fortsatt mer rester igjen. men det var så lite så han mente det skulle gå greit. og det har det.

Så jeg trur du har mer rester igjen, at det er det som gjør deg syk. Håper du får ttatt en gu ultralyd og får svar på hva som plager deg :) er ikke noe gøy å være syk :(

Masse god bedring! :)

Back
Topp