skjønner ingen ting...

Mailykke2

Forelsket i forumet
De siste to ukene har jeg hatt en hodepine som ikke går vekk... jeg skjønner ikke hva det kommer av :S

Kan det være fordi jeg ikke spiser og drikker nok?
Kan det være jernmangel?
Eller det bare sånn at man får sterke hodepiner når man går gravid? Er fryktelig irriterende og utrolig vondt :S

Du bør hvertfall få i deg mer væske kanskje? Hvis det ikke gir seg må du jo bare høre med lege. Kanskje du har høyt bt?

Jeg har gått med konstant hodepine siden jeg var 7-8 uker på vei... Slik var det sist også. Det sitter i panna, og er trykkende og vondt. Jeg har lavt blodtrykk, så det henger ikke nødvendigvis sammen med høyt blodtrykk. Jeg sover minimalt pga det.

Legen finner ingen medisinsk grunn til det, annet enn at enkelte dessverre blir plaget med hodepine i svangerskapet. Jeg har så og si aldri hodepine ellers.

Var hos legen på fredag og siterer han ; du har perfekt blodtrykk :P

Jeg mistenker for lite veske, og også et besøk til optiker for å ta en ny synstest :P

Har det slik jeg også, og jeg sliter aldri med hodepine ellers.

Jeg tenker også for lite væske?

Fitness skrev:
Jeg har gått med konstant hodepine siden jeg var 7-8 uker på vei... Slik var det sist også. Det sitter i panna, og er trykkende og vondt. Jeg har lavt blodtrykk, så det henger ikke nødvendigvis sammen med høyt blodtrykk. Jeg sover minimalt pga det.

Legen finner ingen medisinsk grunn til det, annet enn at enkelte dessverre blir plaget med hodepine i svangerskapet. Jeg har så og si aldri hodepine ellers.

forje svangerskap gikk jeg å med konstant hodepine, dette svangerskapet har jeg fått blodfortynnende tabletter og blitt kvitt hodepinen, blodet kan tykkne litt til da man er gravid, ikke farlig, men kan føre til hode pine.. men med (Albyle 75) (magnyl 75) som før var hodepinetabletter og som nå blir brukt til og tynne blode har jeg ikke hatt en eneste dag med hodepine=) kan være noe og spørre legen om, er helt ufarlig preparat og bruke da man er gravid

Tror det er ganske normalt med hodepine i svangerskapet ja - uten at det er noe farlig! Jeg går ikke rundt med konstant hodepine, men får mye lettere hodepine nå enn før jeg ble gravid. Og når jeg først får det så varer det i alle fall hele dagen.

har også nevnt for legen min at jeg får lett hodepine som kommer og går i løpet av dagen. Ho sa det var spenningshodepine etter lange dager, at jeg ikke fikk "avspent" meg nok.

Jeg hadde hodepine i noen uker, men den begynner heldigvis å gi slipp nå. Fint blodtrykk, nok vann og alt. Tok noen prøver hos legen for å se om jeg manglet noe da jeg samtidig var på første kontroll, men har ikke hørt noe. Regner derfor med at alt var bra. Det måtte rett og slett bare gå over av seg selv.
Selvfølgelig kan det jo være faktorer som spiller inn, stress, dårlig søvn, lite væske osv. Men om alt det er bra så vil det nok gå over av seg selv :)

Jeg har også veeeeeldig mye hodepine for tiden. Er skikkelig skikkelig vondt til tider. For min del tror jeg det skyldes lite søvn og stress; nakken og skuldrene er knallharde, føles som jeg har blitt banka opp ;) Hvis det stemmer som ei over her sier, at man kan få litt tykkere blod når man er gravid, regner jeg med at man da i hvert fall kan få lettere spenningshodepine.

Har du tenkt etter om du kanskje drikker for lite vann? Spenner nakken fordi det begynner å bli kaldt ute? Spenner nakken pga bekymringer? Sover for lite? Vintergusjen og småforkjøla? :)

Legen min sa at man trengte ikke være redd for å ta paracet når man fikk hodepine. (Jeg har forøvrig bare turt å ta én gang, er skeptisk til for mye smertestillende..)

Jeg drikker mer enn nok, men likevel kan jeg ha pyton dager med hodetvondt. Tror ikke det er uvanlig

Det er helt normalt med hodepine under graviditeten! Hvis det bli for ille, kan man trygt ta en paracet.

Jeg hadde skallebank i 8 uker forrige svangerskap, fra uke 8 til ca uke 16. Var i perioder så ille at jeg ble delvis sykemeldt. Min lege anbefalte å bruke paracet slik at nettene ble gode og morningen levlig. Hos meg kom det like fort som det forsvant.

Hodepine er helt vanlig i svangerskap, dessverre er noen mer plaget enn andre. Denne gangen har jeg ikke hodepine i det hele tatt.

Håper hodepinen letter veldig snart!

Det sitter i panna? Da høres det ikke ut som spenningshodepine, da er det ver mer på sidene tror jeg, fra tinningene spesielt.
Det kan ikke være bihulene da? Har du vært tett i nesa i tillegg? Blir det verre når du bøyer deg fremover?

Håper du finner ut av det. God bedring :)

Det kan vare en stund. Her kommer og går det. Noen dager bare ligger jeg på sofaen. Det gav seg vel litt ut i 2 trimester på meg sist. Som sagt, ta en paracet når det er for ille.En liten luftetur i frisk luft hjelper også. Ellers kan du jo ta det opp med fastlege/jordmor om du synes det er for gale! Men tror ikke du trenger bekymre deg så veldig. Som sagt er det veldig normalt! Jeg har hatt det i begge mine svangersakp:)

Dette høres ut som typisk myalgier, altså hodepine relatert til muskelstivhet i nakke/skuldre.
De fleste gravide som sliter med hodepine får denne type hodepine, også kalt "beltehodepine".
Det du kan gjøre for det er å gå til fysioterapi med henvisning fra legen din.

HvitSnø skrev:
Tror det er ganske normalt med hodepine i svangerskapet ja - uten at det er noe farlig! Jeg går ikke rundt med konstant hodepine, men får mye lettere hodepine nå enn før jeg ble gravid. Og når jeg først får det så varer det i alle fall hele dagen.

Akkurat sånn har jeg det også, og jeg får sjelden hodepine når jeg ikke er gravid..

Back
Topp