skjønner ikke

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
hva det kan være.....
jeg har så vondt akkurat det skjeven begynner, helt bak i fest der lisom.
gjør vondt å spise og generelt bevege munnen. får vondt inni øret også på en måte. andre som har vært borti lignende??[&:]

jeg har det ofte... slter veldig med ryggskader og masse låsninger i nakken som forplanter seg opp i kjeven..

det er heeelt jævlig vondt, men for meg går det i hvert fall over etterhvert..

hm, første som slo meg var tannkjøttbetennelse. eller at det presser fordi det kommer visdomsjeksler om du ikke har fått de.
men dette blir jo bare regn gjettning fra min side[:D]
god bedring uansett!

ORIGINAL: *jordbærpiken*

jeg har det ofte... slter veldig med ryggskader og masse låsninger i nakken som forplanter seg opp i kjeven..

jeg er jævelig stiv i skuldra og nakken. går en del med vondt i hode pga stiv nakke.... visste ikke at det kunne gå utover skjeven????

betennelse i kjeven?? Jeg har hatt kjeven ut av ledd, og det gjorde forferdelig vondt! Klarte nesten ikke å åpne den engang. Men det kan jeg ikke huske at gjorde vondt i øret....[8|]

ORIGINAL: sjanetta

hm, første som slo meg var tannkjøttbetennelse. eller at det presser fordi det kommer visdomsjeksler om du ikke har fått de.
men dette blir jo bare regn gjettning fra min side[:D]
god bedring uansett!

bare bra du gjetter for da kan du hjelpe meg med å finne det ut[:)]
gjekslene har jeg fått.... kanskje tannkjøttbetennelse? men jeg prøver å kjenne med fingeren og kjenner ingenting. og det som er så rart at jeg har ikke vondt i munnen men helt bak ved skjeven. blir rett ved siden av øret på en måte. så går ikke an å kjenne med fingeren inni munn for kommer jo ikke til så langt[:D]

ORIGINAL: snap

betennelse i kjeven?? Jeg har hatt kjeven ut av ledd, og det gjorde forferdelig vondt! Klarte nesten ikke å åpne den engang. Men det kan jeg ikke huske at gjorde vondt i øret....[8|]

jeg klarer fint å bevege på den gjør bare vondt. smerten går liksom litt inn i øret også når jeg beveger på munnen siden jeg har vondr rett ved siden av øret liksom

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

jeg er jævelig stiv i skuldra og nakken. går en del med vondt i hode pga stiv nakke.... visste ikke at det kunne gå utover skjeven????

det kan visst gjøre det, i følge min kiropraktor, manuellterapaut og fysioterapaut..

har slutta å gå til kiropraktor nå (siden det ikke hjelper meg)men da jeg gikk pleida han å klemme på et punkt inni munnen min for å prøve å løsne litt på kjevemuskelaturen min siden den var så stram.. ( men vil ikke anbefale det.. var så vondt at tårene spruta, og det hjalp ikke heller...)

det kan visst gjøre det, i følge min kiropraktor, manuellterapaut og fysioterapaut..

har slutta å gå til kiropraktor nå (siden det ikke hjelper meg)men da jeg gikk pleida han å klemme på et punkt inni munnen min for å prøve å løsne litt på kjevemuskelaturen min siden den var så stram.. ( men vil ikke anbefale det.. var så vondt at tårene spruta, og det hjalp ikke heller...)

uff da, nei da tror jeg at jeg hopper over det[:D]
får bare avvente å se. hatt vondt i flere dager nå. om det ikke gir seg får jeg vel kontakte hjelp...
hva ringer man da da siden det er skjeven man har vondt i? lege?

tannlege kanskje. men en allenlege vil nok uansett henvise deg til riktig person, så er like greit å ringe han/hun ja[:)]

lykke til!

betennelse i kjeven, tannkjøttet eller visdomstannen? kanskje?

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

hva gjør man om man har betennelse i kjeven da? går til lege?

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

hva gjør man om man har betennelse i kjeven da? går til lege?

du kan først prøve å skylle med corsodyl hvis det er i tannkjøttet...

men tannlegevakten kan nok finne ut

ORIGINAL: hopsideisi

håper ikke det er det som har skjedd med meg[&:]
jo jeg har gått med nakke/rygg så lenge at det har kommet i kjeven ,halsen og b rystmuskler også...noe DRIT!!
jeg må bare leve med det, og trene for å forebygge[:(]

Det kan også være en betennelse i øret som kjennes helt ned i kjeven. Det har jeg opplevd flere ganger.

Ja, jeg har det ofte. Når jeg gjesper, så tenker jeg "faan, nå låser det seg garantert". Det er såå ubehagelig :(

Back
Topp