Skjønner ikke!!

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hvorfor sier BV appen at jeg er 29+1, og jordmor at jeg er 29+3? Jeg blir forvirra!!

Hvis du har lagt in termindatoen, så er det fordi noen apper (og leger/land) som bruker 40 uker og noen 40+2 som 'full termin' ...

Og noen 40+ 3:) det gjør de på sykehuset i haugesund:) og jordmora mi er på hjelmeland:)

Så da bør jeg bry meg om jordmor sin som teller 40+2. Da nærmer jeg meg jo 30 uker. :p

Hos meg er jordmor og bv enige :-P har du samme termin hos begge?

Samme her. Litt rot med dagene her også... men jordmor, ul termin og menstermin er den samme da, bare ikke bv terminkalkulatoren.. men er jo bare et par dager forskjell, så jeg takler det....... såvidt... hehe

hehe, ja... Såvidt... kniiiiiis

Skjønner det godt jeg! Men. Trur jeg har regna meg fram til at BV app er riktig. Fordi da har jeg "byttedag" på torsdag, dvs at jeg er 40 uker på en Torsdag. Så har jeg termin på en Lørdag, og det blir jo 40+2 :p

Skjønner det godt jeg! Men. Trur jeg har regna meg fram til at BV app er riktig. Fordi da har jeg "byttedag" på torsdag, dvs at jeg er 40 uker på en Torsdag. Så har jeg termin på en Lørdag, og det blir jo 40+2 :p

:)
Det høres veldig riktig ut det da:)

Husker sist graviditet så ble der satt "feil" ifg bv når lille kom til verden. Jeg og bv mente en uke+ dag, mens sykehuset skrev noe annet... hehe
Var jo ikke så farlig da, ungen var jo ute i normal tid, men likevell.... hahahaha

Ahus bruker 40+3, jeg tenker at jeg bruker det sykehuset mitt bruker.
Så hvis jeg skal inn der, var forresten inne der for noen mnd siden og da var det kjekt å være "på lag" med jordmora mtp antall uker og dager på veg, så snakker vi samme språk.

Jeg har ikke hatt samtale med en jordmor på helsestasjonen enda, har time om en MND! Første timen, dårlige greier, men da får jeg vite hva hun regner da ;) Men følger fortsatt Ahus sin utregning.

Synes det egentlig er litt dumt at det ikke er en nasjonal måte å regne på, folk kan jo bli forvirret.

Back
Topp