Skjønner ikke?

Marilyn90

Andre møte med forumet
Hei! :)
Jeg er førstegangs fødene og er i dag 35+2 ifølge legen..Å er da 40uker den 5oktober. Men har ikke termin før 9oktober..
Så skjønner ikke helt åssen legen regner dette siden dette ikke stemmer overens med hverandre..

Kansje noen kan gi meg noen svar på hvorfor det er sånn? :)

Søndagsklem til alle som vill ha :)

Et svangerskap varer (ifølge mitt sykehus) 40 uker og 3 dager, så ifølge mine beregninger skulle din termin vært 8.oktober. Men kanskje du ble flyttet en dag på UL?

på tidlig ul (uke6-7) fikk jeg 1oktober, andre ul fikk jeg 5oktober og 3ul på sykehus fikk jeg 9oktober..Men blitt litt forvirret siden legen min sier 35+2 og Jordmor regnet da etter termin.. :)

Her er det 40+3 de regner som termin på sykehuset. Legen derimot regner 40+2. Aner ikke hva som er riktig. 

Jeg har opplevd at jordmor og lege har 1 dag i forskjell når de regner terminen.

Jeg har termin 4. oktober som ble satt på tidlig ultralyd. På den ordinere ultralyden viste målene termin 2.oktober, men de ville ikke endre den. Merkelig synes jeg! (jeg trodde ordinær ultralyd skulle sette termin).
Ut fra 4.oktober er jeg 35+5 i dag, fastlegen og legen på sykejuset er enig om det, da regner de svangerskapet til 40+2. På tickeren min står det imidlertid 35+3 på samme datoen. Blir ikke helt klok på det! Er svangerskapet 40+2 eller 40+3? Forrige gang jeg var gravid var det ivertfall 40+2 :-).

Det er vel egentlig ikke noen fasit tror jeg, tror ungen kan komme mellom uke 38-42 og alt mellom  det regnes som normalt.

Kan jo hende ungen har vokst litt i rykk og napp, at det er derfor de har målt så mye forskjellig på UL, er jo ikke mange dagene det er snakk om, spørs jo også når i eggløsningen du ble befruktet, det er jo ikke så lett å regne ut....

Det er 40+3 som stemmer, det er det som er lengden på et svangerskap i Norge. Men dette er nye regler som kom i år, og derfor er ikke alle leger helt "med" på den enda ^^ Samt det er skuddår i år, det er det heller ikke alle leger som tenker over når de holder på med det hjulet sitt :P

Hvilken termin du fikk på tidlig ul og 3D ul har ingenting å si, det er ordinær ul som teller :) 

Min termin er regnet ut fra 40+2, både av fastlege og sykehus. Terminen ble forøvrig fastsatt på tidlig ultralyd, utifra målene på ordinær ultralyd skulle termin vært to dager tidligere.  Tror de har litt ulik praksis på dette... Tickeren min har forresten en annen utregning, jeg blir 36+0 i morgen.

det gøyale med babyer er at den kommer når det passer den. og når du selv minst venter det:P om du er 38+5 eller 41+2 er akkurat det samme for den. babyen bryr seg ikke om hvilken dato lege eller jordmor har sakt at er termin.

Back
Topp