Skjønner ikke kurve-systemet

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Min datter er nå snart 8 mnd, og veier 7690g og er 72 cm (8 mnd kontroll). I følge kurven ligger hun helt oppunder grønn kurve ift vekt og opp på rød kurve ift lengde. Alle sier at hun er sååå lang..
Så vet jeg av en annen jentebaby som var 7800g og 70 cm på 5 mnd kontrollen, og har fått beskjed om at hun ligger på grønn kurve på begge deler..
Denne babyen var både lettere og kortere ved fødsel..

Trodde kurve-systemet målte ift gjennomsnittet jeg..?
 
Mener ikke mamman til den andre jentebabyen at hun ligger perfekt på sin egen kurve da?

Her var min gutt like tung og lang på 8måneders som den andre jentebabyen, og han har alltid ligget midt mellom den grønne gj.snitt og den rett under og høyde er akkurat på gjennomsnittet - men på sin egen kurve ligger han akkurat på den grønne linja. Altså, den andre babyen kan ikke ligge på gjennomsnittet ;-) (hvis ikke jeg har misforstått hele kurveopplegget da)
 
Mener ikke mamman til den andre jentebabyen at hun ligger perfekt på sin egen kurve da?

Her var min gutt like tung og lang på 8måneders som den andre jentebabyen, og han har alltid ligget midt mellom den grønne gj.snitt og den rett under og høyde er akkurat på gjennomsnittet - men på sin egen kurve ligger han akkurat på den grønne linja. Altså, den andre babyen kan ikke ligge på gjennomsnittet ;-) (hvis ikke jeg har misforstått hele kurveopplegget da)
Det er jo forskjell på gutter og jenter i persentilskjemaene. Kanskje det kan forklare ulikheten?
 
Det er jo forskjell på gutter og jenter i persentilskjemaene. Kanskje det kan forklare ulikheten?
Ja, guttene skal vel være størst?
Jeg har guttebaby, hun "ukjente" har 5 mnd gammel jentebaby.
 
Jeg har aldri sett den kurven jeg :p får bare vite om hun følger sin egen kurve, og at hun er litt større enn "standardjenten".
 
Back
Topp