Skjønner ikke helt...

Electra07

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Var på 1 kontroll i dag hos legen. Men skjønner ikke det terminhjulet hans. Alle terminkalkulatorer regner at når første dag i siste mens var 8oktober så er jeg 10+3, med termin 17juli. Men han var veldig påståelig at på han sitt terminhjul han snurret så var jeg 10+5 med samme termin med første dag i siste mens 8oktober.. Men ei uke har jo bare 7 dager. Hvordan kan det plutselig bli to dager lenger siden 8oktober? Vet det er en bagatell, men en irriterende en sådan :-P for nå står det jo feil på papirene.. Blir visst litt fort irritert over småting for tia, skjønner ikke hva det kommer av :-P

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Jeg hadde første dag i siste mens samme dag som deg, og min lege fikk samme termin og uke/dag i svangerskapet som kalkulatoren her inne. Kanskje det ble litt feil på snurren hans?

Tror hele han er på en snurr :-P for jeg spurte han flere ganger om det kunne stemme.. takk for svar <3

Jeg har hatt lange sykluser, men legen min mente at snurren gjaldt samme hvor lang syklusen var.
Det fikk ikke jeg helt til å stemme men...
Spennende om jeg fortsatt har termin 21. juli etter ordinær UL.
Tror jeg er kortere på vei jeg men. Hi hi! :-)

Jeg spurte også litt da jeg var hos legen, men det var visst ikke sånn at svangerskapet skulle være så og så mange dager og "to streker under svaret" som jeg foretrekker, men at endelig termin blir bekreftet ut fra ordinær UL og størrelse på fosteret, uansett hvor lang eller kort syklus du har. Håper dette var oppklarende for flere enn meg :D
Så vi har jo alle foreløpig termin fram til ordinær UL i uke 17-19 :)

Hei! :greet025

Jeg hadde første mensdag 8 oktober og kom da frem til at jeg har termin 17 juli. Legen min sa at det stemte :) Tror nok det gikk litt i surr for legen din :p Det vil si at jeg er 10 + 3 i dag :smiley-bounce012

Hmm, litt forvirrende det der... Har lest et sted (husker dessverre ikke hvor) at det finnes to ulike slike hjul, som gir bittelitt varierende termin. Det er visst diskusjon om hvilket som er best (og det miljøet som " fant opp " det første vil vel nødig bytte til det nye ;-) ). Er vel bare å vente til en sikrere på UL. :-)

Jeg har også hørt at det finnes to terminhjul. Ikke stor forskjellen på de men, kanskje de skulle bestemt seg for et...

Jeg var på samme kontoret i ca uke 5 men da en annen lege som er i permisjon nå, og da stemte det samme hjulet med mine uker og dager. Men fylte ikke ut noen papirer da, for var bare innom pga ryggsmerter.. Så er nok han som er surrete, for på en vanlig kalender er det jo 10 uker og 3 dager siden 8 oktober :-P går jo ikke ann å legge til flere dager enn det som er uten og flytte på datoen for første mensdag :-P gir jaffal ingen logikk for meg :-P jaja, jeg følger mine 10+3 hvis noen spør, så får vi heller se hva UL sier :D takk for mange fine svar :)

Jeg fikk flyttet terminen min 3 dager av legen, slik at den nå er 12. juli, selv om første dag siste mens var 6. oktober, og termin burde være 15.

Gadd ikke prøve å korrigere henne engang, for er uansett terminen de setter på ordinær ultralyd som blir den gjeldene. :)

Legen min satte termin 30.juni, mens både her inne på babyverden og terminkalkulator.no har satt den til 2.juli, men han mente jeg var like langt på vei uansett :b så det høres ut som legen din kanskje surret litt ja,spesielt med det ang at han har lagt til flere dager enn det faktisk er siden din siste mens :b
En ting til som er litt merkelig, i svangerskapsboken som jeg fikk av legen (som faktisk også kommer fra babyverden.no) er min termin 30.juni, mens her på nettsiden er den 2.juli :b

Jeg har også veldig varierende termin alt etter hvilken terminkalkulator jeg bruker.
Alt fra 8-13 juli.
Jeg og bv har kommet frem til 11 juli :p
Legen skrev 10 juli på helsekortet (eller det var vel dataen som skrev/regnet det ut)
Da jeg var på tidlig ul snurret hun på et hjul og sa jeg var to dager lenger ut fra første dag mens??

Men jeg tenker ikke så mye på det, den rette terminen vil vi ikke vite før etter ordinær ul likevel :)

Back
Topp