Skjønner ikke helt

Spirrevip

Elsker forumet
Den utregninga de  bruker for å sette termin.

Jeg har fått 3 forskjellige. Kalkulatoren her på BV sier at jeg har termin 01. april, legen har sagt 03. april og JM jeg var hos i dag regnet det ut til 31 mars, hvorfor er det så vanskelig å fastsette konkret dato egentlig.

nei, si det.. men det er jo bare ca foreløpig allikevel, slik at ordinær ul vil finne ut nærmere! ;)

;) ikke lett å bli klok på. Hadde holdt meg til 1 april til den ordinære ul'en, da vil du få en sikker termin :)

Spirrevip skrev:

Jeg har fått 3 forskjellige. Kalkulatoren her på BV sier at jeg har termin 01. april, legen har sagt 03. april og JM jeg var hos i dag regnet det ut til 31 mars, hvorfor er det så vanskelig å fastsette konkret dato egentlig.

Kanskje det har noe med menstruasjonssyklusen din? Legene regner en gjennomsnittlig menst.syklus til 28 dager...Men noen har jo lenger syklus og noen har kortere. Slik som legen min gjorde. Hun regner at jeg har termin 9.april, men jeg har litt lenger menst.syklus enn 28 dager, så da blir min beregning 12.april :)

Samme her. Har fått tre mensterminer.Ultralyd i uke 9 på sykehuset mente gyn. att jeg har termin 2.april. BV sier 4.april. Legen sier 2.april. Jordmor mener 31.mars. Jeg har 28 dagers syklus og går som ei klokke :) Hehe... SÅ får bare vente å se på den ordinære ultralyden :)

Februar10 April12 skrev:

Spirrevip skrev:

Kanskje det har noe med menstruasjonssyklusen din? Legene regner en gjennomsnittlig menst.syklus til 28 dager...Men noen har jo lenger syklus og noen har kortere. Slik som legen min gjorde. Hun regner at jeg har termin 9.april, men jeg har litt lenger menst.syklus enn 28 dager, så da blir min beregning 12.april :)

Signerer, jeg har 29 dagers syklus og har en annen termin enn legen.

Hva om man vet nå unnfangelsen var?

Jeg har veldig lange sykluser, så legens første terminbestemmelse i uke 6 stemte ikke i det hele tatt. Men han lyttet til meg, og ut fra lengden på syklusene mine og antatt befruktningsdato kom vi fram til en ny termindato som stemmer bedre. Ut fra ultralyden jeg hadde 10+5 stemte datoen perfekt ut fra de målingene legen kunne gjøre :)

Jeg har også fått tre forskjellige..... Men det blir nok uansett forskjøvet litt på UL, så nå sier jeg bare termin i begynnelsen av april, så får vi se etter UL!

Uansett så er det ordinær ul som teller når det kommer til termin.

Uansett så er det ordinær ul som teller når det kommer til termin.

Back
Topp