Skjønner ikke helt dette..

Natalie

Betatt av forumet
Min mensen termin er 18/8 Mens ultralyd terminen er 12/8 Men når jeg regner ut så er det noe som blir feil. I dag er jeg 19+5 på ul termin, men hadde det vært mensen termin hadde jeg vært 18+3 men når jeg regner dagene mellom 19+5 og 18+3 så blir det 9. Men vist jeg regner dagene fra datoene 12/8 og 18/8 så blir det 6.

Noen som skjønner hva jeg mener? :) For jeg skjønner ikke om det er feil eller riktig? Det var jordmor som sa det til meg, å det skal være riktig med dato og hvor langt jeg er på vei.

Blir veldig gla om noen kan hjelpe meg :)

Med termin 18.08 hadde du vært 18+6 i dag og da stemmer det med 6 dager til 19+5
(jeg er 18+2 og har termin 22. august)

Takk :) Skjønner det forsatt ikke helt. Åsså blir det jo 3 dager feil på den pregnancy ticker. Av og til må jeg ha ting inn med t skje, he he :) Har bare hengt meg litt opp i det siden jeg ikke skjønner det med de talla.

Takk :) Skjønner det forsatt ikke helt. Åsså blir det jo 3 dager feil på den pregnancy ticker. Av og til må jeg ha ting inn med t skje, he he :) Har bare hengt meg litt opp i det siden jeg ikke skjønner det med de talla.

Mange land regner svangerskap på 40 uker, mens vi i Norge regner 40+3 (i hvert fall her og ut fra dine tall også der) derfor blir det ofte feil med pregnancy ticker, kan lure den med å sette annen dato for første mens, det har jeg gjort så min regner 40+3

Men når jeg skriver 18+3 på den så står det riktig. Men den er jo feil med 3 dager, så da er det sikkert det at vi regner forskjellig. Men i dag hadde jeg vært 18+3 og ikke 18+6 ifølge mensen termin. Eller er det meg som regner feil et sted?

Men når jeg skriver 18+3 på den så står det riktig. Men den er jo feil med 3 dager, så da er det sikkert det at vi regner forskjellig. Men i dag hadde jeg vært 18+3 og ikke 18+6 ifølge mensen termin. Eller er det meg som regner feil et sted?

Du regner et svangerskap på 40 uker hvis du etter menstermin er 18+3, men ettersom et svangerskap her regnes 40+3 ville nok din mens termin egentlig vært 21. august

Back
Topp