Skjønner ikke bæret

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Når det kommer til permisjonspenger fra nav, eller hva det nå heter.

Si hvis en tjener feks 15 000 i mnd disse 6 mnd, hvor mye får man utbetalt hver mnd når babyen er ankommet da. Regnet på det på NAV i dag, og da ble beløpet på noe med 2000,- i mnd, det er jo INGENTING å leve på. Gjorde jeg noe feil, eller får man seriøst ikke mer? Da er det nesten som jeg vurderer engangsstødnaden..[:-]

Noen genier der ute som kan forklare meg hva det går i?

de regner vel ut gjennomsnitts lønnen din de beste 6mnd du har jobbet. også får du det i mnd tror jeg.
om det er slik at du er rundt 2000 i mnd, lønner det seg vel egentlig å ta engangsstønaden ja.

hehe, regner med at du ble veldig mye mer smartere av dette svaret[8D]
men, prøvde i hvert fall[:D]

Om du tar 80% betaling er det 12000 i mnd. Hvis du skal ha 100% betaling (kortere permisjon) får du 15000. Vet ikke om du har regnet inn skatt. Men det må også selvfølgelig regnes med :)

Håper jeg svarte på det du lurte på...

ORIGINAL: mortilto

Om du tar 80% betaling er det 12000 i mnd. Hvis du skal ha 100% betaling (kortere permisjon) får du 15000. Vet ikke om du har regnet inn skatt. Men det må også selvfølgelig regnes med :)

Var i hvertfall en bedre sum det enn den jeg kom fram til...[:D] Så ja, fikk i grunnen svaret. Meg og tall er bare et stort tull og tøys...blir bare rot da.

Dette var noe å leve av i mnd...så håper inderlig jeg får jobb ganske snart...[:)]

ORIGINAL: *Sperminator*

ORIGINAL: mortilto

Var i hvertfall en bedre sum det enn den jeg kom fram til...[:D] Så ja, fikk i grunnen svaret. Meg og tall er bare et stort tull og tøys...blir bare rot da.

Dette var noe å leve av i mnd...så håper inderlig jeg får jobb ganske snart...[:)]

aah, jises, misforstår alt nav skriver jeg[:-]
men ble litt smartere jeg også nå[:D]

hmmm dette lurer jeg på å er jo lærling, da går nav n ut ifra den lønna jeg har hatt de siste ti mnd?? eller, begynte jo på 30% fag arbeider lønn er på 40% nå men får bare 80% de siste to mng[&:] og tjener jo ikkeno i mnd rett før permisjon...........

nav er så vanskelig

Back
Topp