Skjønner ikke at folk tørr jeg..

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Jeg la.. som noen sikkert fikk med seg.. ut en annonse på barneklær..

Har fått en kjøper.. hun får alt for 1500 kr inkl frakt.. billig spør du meg.. er klær for over 10 000 kr

Og hun setter over pengene til meg.. Jeg vet jo at jeg er til å stole på.. men hun kjenner jo ikke meg..

Hører jo sååå ofte om folk som setter inn penger.. også får de ikke varene sine..

Men jeg er til å stole på[:)] Så hun har ingenting å frykte.. men alikevel.. skjønner ikke at hun tørr jeg..

Og, er det noen som kjenner til disse norgespakkene? Hun som skal kjøpe klærne har undersøkt inne på posten at den ene koster 239.. da kan man ha 10--25 kg oppi.. neste pakke kostet 318 kr-.. da kan man ha 25-35 kg oppi

Noen som vet hvor store disse er sånn størrelsemessig? Får jeg plass til en søppelsekk med klær i noen av de norgespakkene?

Du må nok sende det som egenemballert, vil jeg tro.

De pakkene som er over de størrelsene som ligger "klart" på posten er bare en lapp liksom, som du fester uten på det du har pakket ned selv. Så du kan feks sende hele søppelsekken, også klistre lappen med adresse osv uten på posen.
Jeg sendte en vogn opp til Altså for ikke så lenge siden, og den var pakket inn i svarte sekker,  og lappen ble klistret uten på[:D][:D] Betalte 269 kroner for å sende vognen oppover dit.

Det er ikke vanskelig! :)

Jeg solgte en mobiltelefon nettopp, sa til kjøper at jeg ville bruke finns betalingsgaranti, men han kunne bare sette inn penger til meg på forskudd [8|][8|]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Har fått en kjøper.. hun får alt for 1500 kr inkl frakt.. billig spør du meg.. er klær for over 10 000 kr

Og hun setter over pengene til meg.. Jeg vet jo at jeg er til å stole på.. men hun kjenner jo ikke meg..

Hører jo sååå ofte om folk som setter inn penger.. også får de ikke varene sine..

Men jeg er til å stole på[:)] Så hun har ingenting å frykte.. men alikevel.. skjønner ikke at hun tørr jeg..

Og, er det noen som kjenner til disse norgespakkene? Hun som skal kjøpe klærne har undersøkt inne på posten at den ene koster 239.. da kan man ha 10--25 kg oppi.. neste pakke kostet 318 kr-.. da kan man ha 25-35 kg oppi

Noen som vet hvor store disse er sånn størrelsemessig? Får jeg plass til en søppelsekk med klær i noen av de norgespakkene?

Smartpost har esker, den største er ikke særlig stor, så bør sende bly for at det skal lønne seg [8D]
Format Smartpost eske Pris Størrelse Liten Kr. 130,- 32x23,5x4,5 cm Medium Kr. 160,- 35x30x10 cm Stor Kr. 170,- 47x26x18 cm Ekstra stor Kr. 190,- 50x30x20 cm
Men hvis du sender egenemballert norgespakke så er det vel bare å finne en eske selv. Flyttekasse fra ikea feks, tror ikke de koster mer enn noen tiere pr stk.Og er det under 10 kg koster det bare 160 [:)] men hvis den er støre en noen av målene 120*60*60 kommer det 95kr tillegg http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/2010.cms

ORIGINAL: Eldiss!

De pakkene som er over de størrelsene som ligger "klart" på posten er bare en lapp liksom, som du fester uten på det du har pakket ned selv. Så du kan feks sende hele søppelsekken, også klistre lappen med adresse osv uten på posen.
Jeg sendte en vogn opp til Altså for ikke så lenge siden, og den var pakket inn i svarte sekker,  og lappen ble klistret uten på[:D][:D] Betalte 269 kroner for å sende vognen oppover dit.

Neida.. går jo ann det også... men er jo sikrere å sende i sånn smart greie.. er det ikke? For kjøper mener jeg.. hvis pakken skulle bli borte feks...

ORIGINAL: Stjernejenten

Smartpost har esker, den største er ikke særlig stor, så bør sende bly for at det skal lønne seg [8D]
Format Smartpost eske Pris Størrelse Liten Kr. 130,- 32x23,5x4,5 cm Medium Kr. 160,- 35x30x10 cm Stor Kr. 170,- 47x26x18 cm Ekstra stor Kr. 190,- 50x30x20 cm
Men hvis du sender egenemballert norgespakke så er det vel bare å finne en eske selv. Flyttekasse fra ikea feks, tror ikke de koster mer enn noen tiere pr stk.Og er det under 10 kg koster det bare 160 [:)] men hvis den er støre en noen av målene 120*60*60 kommer det 95kr tillegg http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/2010.cms

Men er det ikke litt risikabelt? For kjøper sin del mener jeg.. om jeg sender som egenembalasje..

Jeg kan svært lite om dette..

Får ta meg en tur til posten i morgen.. gidder ikke på lokalposten her.. her kan de ikke en skit[8D]

Flyttekassen fra Ikea.. er det papp? skikkelig tykk papp eller? Solide greier?

Jeg overførte 1400 kr til en "ukjent" bruker her som skulle kjøpe ei vogn for meg og sende i posten [:)]
Men hadde jeg hatt en dårlig magefølelse,hadde jeg ikke gjort det [:)]

Jeg har vært like naiv i dag. Ført over penger til en dame her inne som skal sende meg noen klær.
Skjønner heller ikke at jeg tør, men jeg er ganske sikker på at hun er til å stole på[;)]

Neida.. går jo ann det også... men er jo sikrere å sende i sånn smart greie.. er det ikke? For kjøper mener jeg.. hvis pakken skulle bli borte feks...

Når du kjøper en norgespakke "lapp" er det sporing på pakken du sender, så det er helt trygt[:)] Også er det du sender forsikret også, ved skade f.eks.

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

Jeg har vært like naiv i dag. Ført over penger til en dame her inne som skal sende meg noen klær.
Skjønner heller ikke at jeg tør, men jeg er ganske sikker på at hun er til å stole på[;)]

Joa.. blir litt annerledes her inne egentlig.. tror jeg har gjort det selv.. til unemor.. mener jeg satte inn penger til henne først.. men her inne blir man i alle fall litt "kjent" med folk[:D] Er ikke total ukjente lissom[8D]

ORIGINAL: mortilA

Når du kjøper en norgespakke "lapp" er det sporing på pakken du sender, så det er helt trygt[:)] Også er det du sender forsikret også, ved skade f.eks.

Oki[:)] Drar innom posten i morgen og hører der da

ville du ha sendt i eske fra Ikea? Eller i plastsekker.. dobbelt plastsekker kanskje?

Jeg ville bare sendt i doble (evt triple[8D]) søppelsekker, siden det er klær så kan jo ingenting knuses så[:)]

Jeg bruker alltid tjenesten som finn.no har laget. Tryggbetaling eller noe sånt. Fungerer veldig greit.[:)]

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

mohaha.. lett tjente penger [:D]

når jeg kjøper noe sånn ber jeg om og få sendt det i post oppkrav til meg trygt for meg og trygt for de som sender pluss er sporing på den pakka og så jeg kan følge med når den er her.

og jeg er kansje alt for snill sier i fra att pakken er på post kontoret og att jeg er på vei ditt nå for og hente pakken.. hehe

skjønner ikke jeg heller..
Når jeg sku selge TFK'N satt han over 3000kr uten å engang vite åssen vogna så ut...
For allt han visste kunne det jo hende jeg solge et gammalt skap fra 1903 med falsk adresse[8|]

Jeg ville ikke sendt pakker kun emballert i vanlige søppelsekker. Selv om ikke noe kan knuses, er det fort gjort at pakken kommer borti noe og revner, da sitter de med klær utover hele lageret plutselig. Kjøp heller pappkasser og legg klærne i plastpose inni kassa.

Da er det også litt mindre fristende å kaste pakken over i containeren istedet for å faktisk bare gå bort og legge den der.

(Ja, har jobbet på lager/omlastingsterminal i Posten og det er en grunn til at man skal pakke ting godt inn[;)]. Ikke bare kasting, men også at pakker reiser langt på automatiske bånd/sorteringsmaskiner, da er det lett at plast rives i stykker, klær havner inn i maskineriet og alt stopper opp. Ikke kult for noen.... )

Norges pakken og smartpost går for det samme:)

Men er nok bedre om du egen embalerer det og bare kjøper pakkelappen:)

Pakk det i en papp eske:)

Husker ikke akkurat prisen for jobber ikke på Postkontor lenger:)

Back
Topp