Skjønner barna deres at de faller

KristineBirgitte

Forumet er livet
Når de står ved ett bord eller noe sånn, skjønner de at de må holde seg fast for å ikke falle?

Jeg lurer på om Nora kanskje er litt treig i oppfattelsen nemlig. Mye knall og fall her i gården gitt.. og det er ikke snakk om kun når hun blir distrahert eller forstyrret og "glemmer seg", hun kan stå rett opp og ned ved sofaen og så bare slippe og deise rett i gulvet.. er det hun som er litt dum da eller?

Jeg har så lite peiling på sånt.. MEN, det virker som han skjønner det mer nå. Før deisa han i bakken og begynte å gråte, virka som det var mye pga. sjokket av at han datt. Nå sutrer han ikke engang når han deiser, bare smiler og reiser seg opp igjen. Og det er sjeldent han deiser for han holder seg så godt fast.[8D]

Her holder hun seg veldig godt fast.. Har hatt en del knall og fall hvor hun har blitt helt hysterisk redd stakkars [;)]
Får helt panikk om hun holer på å falle. Men hun glemmer seg jo selvfølgelig om hun holder på med en ting da, og da deiser hun ned.

Tok en del dager før hun i det hele tatt skjønte at hun måtte holde seg fast her og !

Det er vel sånn de lærer. Prøver igjen og igjen og pluttselig en dag så faller hun ikke når hun slipper seg. Hun er flink da, som reiser seg å står. Vi er ikke akkurat på det stadiet her nei... Han trives best når han reser rundt på gulvet[:D]

Det tror jeg nesten, for her detter hun så og si aldri, og gjør hun er det fordi hun sklir....
Så her holder hun seg for ihvertfall for at hun ikke skal falle.. hun tar seg også etter om hun er på vei til å falle eller noe...

Her skjønner han det ikke tror jeg... han har bare krabbet og reist seg opp i en uke, så det har blitt noen knall og fall. Jeg prøver å la ham falle så han lærer det, men etter et visst antall ulykker hjelper jeg ham litt...

Problemet er at han er så stiv i beina! Når han lærer seg til å bøye knærne går det nok bedre :)

Ikke helt i starten når hun begynte å reise seg, men nå er hun kjempe redd for å dette... Og hvis hun holder seg i noe og vet at hun kommer til å falle når hun ikke har mere krefter for å holde seg oppe begynner hun å sutre/klage/rope så jeg kommer å "redder" henne...

Og når hun sitter, og holder på med å miste balansen har hun begynt å ta seg for... [:)]

ORIGINAL: Bella_

Det tror jeg nesten, for her detter hun så og si aldri, og gjør hun er det fordi hun sklir....
Så her holder hun seg for ihvertfall for at hun ikke skal falle.. hun tar seg også etter om hun er på vei til å falle eller noe...

Helt likt som Elias det[:)]

hun er ikke treig i oppfattelsen, det er sånn de lærer [:)] er imponert over dere som har barn som reiser seg opp å står nå..her er vi fremdeles på ålingen,men er stadig oppå alle fire å gynger og har begynt å dra seg oppetter kanter. også har han sittet seg opp selv en gang [:D] som om det hadde noe med saken å gjøre [:D]

Det er sånn de lærer.. Noen tar det jo litt fortere enn andre, men sånn er det jo.. Hun er nok ikke dum pga det. Plutselig forstår hun at hun må holde seg, og etterhvert så er balansen der..

Tror ikke hun er dum, kanskje hun bare er veldig til å ta sjanser å tror at denne gangen klarer hun det..

Nå har vi stort sett bare kontrollert falling. Ellers så skjønner han at han detter. Tror jeg. Hender en sjelden gang at han detter skikkelig, og da har han slått seg. Er nok ikke så lenge før han står selv tror jeg, for han holder seg bare såvidt noen ganger...[:)]

Hmm. Det er jo flere måneder siden hun begynte å reise seg, så jeg synes det er litt rart. Da var det rikitgnok i senga kun, men likevel. Har holdt på flere uker og reist seg rundt omkring, men hun tar seg ikke for når hun faller og hun holder seg ikke fast. Altså hun holder seg jo fast, men plutselig slipper hun bare mens hun står der og gliser [8|]

ORIGINAL: superpia

Hmm. Det er jo flere måneder siden hun begynte å reise seg, så jeg synes det er litt rart. Da var det rikitgnok i senga kun, men likevel. Har holdt på flere uker og reist seg rundt omkring, men hun tar seg ikke for når hun faller og hun holder seg ikke fast. Altså hun holder seg jo fast, men plutselig slipper hun bare mens hun står der og gliser [8|]

kansje hun øver seg på stå aleine uten å holde seg [:)] hun er nok ikke dum, men gråådig smart som skjønner at øvelse gjør mester [:D] eller så er det bare veldig gøyt å falle...

ORIGINAL: mamma0409

kansje hun øver seg på stå aleine uten å holde seg [:)] hun er nok ikke dum, men gråådig smart som skjønner at øvelse gjør mester [:D] eller så er det bare veldig gøyt å falle...

Miss Positiv <3 Hihi, vi får håpe det er noe sånn [;)] Synes jo selvfølgelig hun er verdens KLOKESTE baby til vanlig, men har jo såpass selvinnsikt at jeg ser jeg er inhabil.. [8D]

Miss Positiv <3 Hihi, vi får håpe det er noe sånn [;)] Synes jo selvfølgelig hun er verdens KLOKESTE baby til vanlig, men har jo såpass selvinnsikt at jeg ser jeg er inhabil.. [8D]

jeg velger å tippe at hun er en klok baby...[:D][;)]

Og det med å ta seg for, hmm vel, tror guttungen hadde lært både og gå og løpe før han skjønte at man kunne ta seg for når man falt..
Man kan si det var mange kutt og blåveiser på den gutten.. De kjenner meg godt på legevakten for å si det sånn, så de tenkte nok sitt.

ORIGINAL: JoJo*

jeg velger å tippe at hun er en klok baby...[:D][;)]

Og det med å ta seg for, hmm vel, tror guttungen hadde lært både og gå og løpe før han skjønte at man kunne ta seg for når man falt..
Man kan si det var mange kutt og blåveiser på den gutten.. De kjenner meg godt på legevakten for å si det sånn, så de tenkte nok sitt.

Det der er akkurat sånn som jeg trenger å høre! TAKK! [:)]

Nooope..når han står noe sted så går det en liten stund så slipper han den ene hånden og litt etter så skal han stå å tøyse og blir veldig engasjert og skal klappe, og bomsideisi går det rett i gulvet da gitt[:D][:o] ...men han reiser seg ytterst skjeldent ennå heldigvis, sånn siden han må være der en ting han kan reise seg etter er og han ikke kryper ennå [:D]

Back
Topp