Skjærtorsdag

lenemor

Forumet er livet
Og vi er oppe i grålysninga. August sov til halv tre i natt, og så sloknet vi mens han spiste og jeg våknet og la han tilbake i senga si halv fire... men klokka fire våknet han igjen og lot seg ikke trøste, så da var det å legge seg på gjesterommet, og der har jeg vært resten av natten - halvt slumrende, som en dormende melkemaskin

Det er veldig rart å stå opp uten å ha Johanna hjemme - det er jo første gang hun overnatter borte uten at vi er borte selv... hun har vel bare sovet vekk fire-fem ganger før. G snakket med søsteren sin i går kveld, og det hadde gått helt fint, men de hadde ikke sovnet før ni (som er vanlig leggetid for kusinen, men en time senere enn vanlig for Johanna) og det hadde vært så mye tull med dem etter hvert at de hadde vært nødt til å legge dem på hvert sitt rom  [:D]

I dag får vi et vennepar på middag - lammelår med diverse tilbehør. Det blir nok koselig. Før den tid blir det vel litt trilleturer, og G skal av gårde og hente frøkna vår etter hvert også

God morgen

Dagen startet altfor tidlig i dag, synes han kunne sovet noen timer lenger, jeg er trøtt i dag, sambo ligger og sover på rommet te Marcus, han var sent hjemme i natt og skal få sove te han våkner eller når jeg synes at jeg skal få sove litt senere i dag.

I dag skal vi være hos mamma og pappa, spise middag der og bare kose oss hjemme.

Trøtt i dag, urolig natt her og. Men har fått sove litt utpå da [:D] Skal etterhvert ut å ake og grille med et vennepar med barn [:D] blir sikkert koselig...

ha en fin dag[:D]

God formiddag! Føles som om vi har vært våkne en evighet....kan ikke skryte på meg god søvn heller. Mannen var ute på byn igår og var seint i seng - og snorka som et uvær[:@] Nytta ikke hvor mye jeg sparka han i leggen eller "ropte" på han - han snorka like mye[:@] Amalie hadde i løpet av natta forvilla seg inn til oss også - og hun lå med hendene for ørene mens han durte[8D][:D] Ville stå opp kl 6 - men fikk småsove til klokka 8....

Vi skal ha oss en tur hjem til mor idag - jeg og barna. Se på alle de nye lamma som har kommet og hilse på hesten "Mamma" igjen[:)] Det har vært hele 3 sauer med femlinger til nå (ikke aprilspøk altså!) - dessverre var ett av lamma dødt[&o] Husker godt hvordan gleder og sorger gikk hånd i hånd i lammetia, og faren min som stadig var oppe på natta for å sjekke om det kom flere lam. Tror han var like lei seg som meg når vi mista noen lam. Det er jo en herlig tid også[:)]

I kveld skal jeg på kino med bestevenninna mi - bare slappe av og kose oss.[:)]

Det er veldig trist når lam dør Elimor - husker selv at jeg var med på lamming hos en venninne som "lammehjelpen" (ei dame i bygda som reiste rundt og hjalp folk under lamminga) prøvde alt - massasje, munn-mot-munn og vi sto og gråt

Nå har knerten vår fått seg en god porsjon grøt - han viser seg å være en skikkelig grautmons som søsteren sin. G fikk en telefon fra søsteren sin for litt siden, da hadde Johanna vært lei seg og sagt at hun ville til mamma'n sin, så han heiv seg i bilen for å hente henne hjem igjen...er en halvtimes tid å kjøre, så jeg håper svigerinnen min klarer å holde henne opptatt med å pakke sakene sine og slikt så hun ikke bare sitter og gråter etter mamma og pappa stakkar

Jeg har vært effektiv og laget fruktmos til August - greit å ha i fryseren, og så har jeg gjort klart grønnsaker og lammelår til i kveld - så greit å bare kunne sette på plater og ovn etter hvert, så kan man ta imot gjester uten å ha rot og oppvask ut over alt

jeg er bare inne her nå for å holde meg opptatt.. har så migrene nå, på fjerde dagen at jeg tror jeg dør-.. eller iallfall svimer av snart.. er alene med julie.. så må bare holde meg oppe, ellers tror jeg at jeg forsvinner.. skal på legevakten når mamma kommer ut.. eller det er sånn rar hodepine, som føles som 60 kniver, og en tung bowlingkule inni hodet... auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Jeg skal på jobb jeg da om ikke lenge.. Men er ikke i form.. Kvalm og uggen.. Men håper det er forbigående.. Om ikke så får jeg ta litt tidlig kveld.. I morgen skal vi jo dra østover, og håper på fint (eller brukbart iallefall) vær over fjellet.. [8D] Orker ikke å sitte i timer i kø med de to små i bilen altså.. Hehe..

Åsså sitter Sindre her nå å synger alfabetsangen.. "a b c d en få g, kå i jobb få elle nom e p.." [:D] Haha..! Men han er flink da.. [8D][:D]

Hei hei jenter[:)]

Jeg har barnefri og er på hytta i Hemsedal sammen med med pappa, Anne(kjæresten hans) og broren min. Hyggelig er det[:)] Anne lærer meg å strikke genser til MIna, så jeg er godt i gang nå. Morsomt når jeg får det til, siden det er første gang jeg strikker genser. Litt knotingså klart[8D] Men det går seg nok til[:)]

Idag er det bare slappe av og kose meg, mens i morgen er det andre boller[:-] Da er det bachelor for alle penga[X(]

Kos dere[:)]

Kunne tenkt meg å lære meg å strikke jeg også Oslojente, hadde vært kjekt å kunne strikke klær til ungene[:)]

God bedring til Trillemor[:)]

Her har vi hatt en fantastisk dag med barnedåp[:)] [:)]

Back
Topp