Skiver

Moi77

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Noen her som har begynt med skiver til de små? Hvilket brød og pålegg i såfall? Tenkte å gi nå i helgen :-)

Nei, vi har ikke holdt på med grøt og middag så lenge ennå, så vi venter bittelitt med skiver. Hun er ikke så veldig flink til å gape, men prøver å suge maten av skjeen, så jeg tror hun trenger litt mer tilvenning for å skjønne at mat ikke skal inn på helt samme måte som væske... Men frøkna vår er nesten en måned yngre enn snuppen din da. 

Det blir nok en stund til vi også begynner med brød. Har begynt litt med grøt og moste grønnsaker foreløpig, og det går fint. Men jeg merker at han hoster og harker litt hvis grøten får for tykk konsistens, så vi er nok langt unna fastere føde enn så lenge.

Men sånn forøvrig så kommer jeg til å begynne med skiver med smøreost, leverpostei og muligens prim. Venter litt ennå, som sagt, for jeg har ikke tenkt å begynne med melkeprodukter så tidlig.  

Hun får 1/2 skive med havrebrød med tynt lag soft flora på til frokost :) 

Jeg har begynt å gi mini skive til frokost og som lunsj. Han spiser en skive til hvert måltid. Pålegg jeg har testet ut foreløpig er leverpostei, makrell i tomat og skinkeost. Alt glir ned på høykant!

Back
Topp