skive nekt!!

nora4

Forelsket i forumet
snuppa nekter å spise skiver, har prøvd forskjellige pålegg og forskjellige brød typer,men hun bare putter de i munnen og spytter de ut igjenog hun skal begynne i b.h.g snart og der får de kun skiver nesten,vet ikke hva eg skal gjøre med detemoticon de sier at de blir vant til det,men vi ga hun skive siden hun var seks mnd,men hun har aldri vært intressert i det!!og hun har sluttet med grøt for 3mnd siden,er kjempe glad i middager og frukt..så eg har tenkt å ta med middags glass i b.h.g til lunsj,men vet ikke hva skal de gi hun til frokost i steden for skive??mottar tips med stort hjerte..

Sist Marius ikke ville ha skive, tok vi en pause på 1-2 uker. Etter pausen ville han ha skive igjen etterpå. Ellers kan du kanskje prøve med grøt igjen kanskje ? 

om de ikke greier å spise skive får de annet i barnehagen også :) for slik er det her også.. 
har dessverre ingen tips og komme med ettersom vi sliter med det samme..

Er det så viktig at det er skiver da?
Her hadde småen noen dager der han ikke ville ha skive.
Tok å kokte litt amerikansk blanding (gulrøtter, erter, mais) og litt pasta, han spiste grønnsakene med god appetitt.
Ellers får han gjerne yoghurt med havregryn, eller en fiskekake, blir mett av sånt også. Omelett, kanskje med ost og noen grønnsaker er også en slager.

Har du prøvd med forskjellige brødtyper? Vet ikke om det har så mye å si men eldre unger er gjerne veldig vare for korn/ikke korn, og selv syns jeg det er stor forskjell på brød, er noen typer jeg rett og slett ikke liker smaken og konsistensen på (kneip og vanlig grovbrød feks, men spiser helst grove brød med masse korn)

Mille har hatt brødskive nekt i et par md, hun får yoghurt og knekkebrød uten pålegg til frokost, eller kavring, men nå har hun begynt å få polarbrød uten pålegg, lar hun spise selv, å hun pusler da i seg litt !!!!

Erlend har vært veldig vanskelig når det gjelder skive han også.
Til tider fikk han bare middagsglass fordi han var lei grøten også.Han var nok rundt 10 mnd før han begynte sånn smått å spise litt skive, men enda er det ofte at han ikke vil ha.
Vi gir enda grøt 2 ganger for dagen. Som oftest til frokost eller lunsj og så til kvelden.
Varierer veldig på grøt typene så han ikke skal gå lei.
Tenkte jeg skulle prøve å koke litt vanig grøt også. Semulegrøt, havregrynsgrøt, smørgrøt eller risengryns grøt.
Her går det mye i yogurt og fruktpure som målrid.
I dag fikk han 1 yogurt og en fruktpure til lunsj siden han bare spytta ut skiva.

Back
Topp