Skitur

- Amy -

Gift med forumet
Sambo og jeg har store planer om skitur en helg sammen med en liten gjeng. Meeeeen så kommer lille meg å bekymrer meg om det kanskje er farlig å gå på slalom når jeg er gravid? Hiver meg jo ikke akkurat ut på den store nedoverbakken men allikevel.. Vet ikke hva leger og jordmødre sier om saken jeg..

Sambo synes forresten det høres greit ut at jeg bare vasker opp og lager mat i hytta til han kommer tilbake igjen[8|][8|] Hehe when pigs fly[:)]

Noen som vet om jeg kan stå med god samvittighet?

Jeg fikk tilbud om å stå på ski i helgen. Men jeg er utrulig bekymret å redd for alt,hehe, så jeg stod over. Men så er jo dette første gangen for meg, så jeg vet egentli ikke så mye!

tror du godt kan stå på slalom. Men bare være litt forsiktig. ikke hoppe i bakken osv.

Så tror ikke det er så veldig farlig.

Jeg har lest endel om å gjøre forskjellige sporter på nettet når man er gravid og har kommet frem til noe som virker litt fornuftig; er du vant til en sport går det greit, men er du ikke så bør man kanskje ikke gjøre det. Sjansene for å falle og slikt når man ikke er vant er jo litt større. Måtte selv avlyse ridetur på fjellet, da jeg ikke er vant til å ri pluss att jeg jo ikke kjenner hesten.Men du kan sikkert stå på slalom?? bare ta det litt lungt i bakken ;) ittenno racerkjøring..hehe

God tur![:D]

Tror ikke du trenger å være bekymret for å stå litt på ski, jeg spilte handball til jeg var over 3mnd på vei med første, og det er bare å ta det med ro, og være litt mer forsiktig enn normalt så går det nok greit! [:D] h*n ligger jo godt gjemt enda vettu!

Jeg hadde ikke tatt sjansen på å kjøre slalåm. Hva om du faller rett ned på magen, eller noen andre faller inn i magen din? Eller om du faller og får skien eller en stein eller noe rett inn i magen? Selv om du er forsiktig er du langt fra trygg i skibakken. Jeg ville slått meg til ro inne eller utenfor hytta mens de andre er i skibakken.

I mine broskyrer fra legen står det at det ikke er anbefalt å stå på slalom når man er gravid...Sikkert pga fall osv..Kan jo være uheldig å slå deg ganske bra på slalom.

Tusen takk for alle svar! Jeg har ikke stått på et år, og da stod jeg bare en gang. Har hatt noen år opphold før det. Jeg pleier overhode ikke dette, men jeg hadde jo ALDRI tilgitt meg selv om noe hadde skjedd med den lille.. Det skader jo ikke å bare slappe av i solen med en varm kopp kakao heller når jeg tenker meg om[:D]

Men vi må huske på at vi ikke er syke da.. babyen har ikke godt av at vi bare setter oss ned heller tror jeg..
Så lenge du kjører forsiktig hadde ikke jeg hatt noen betenkligheter med å kjøre på ski..

ORIGINAL: fruluna

Men vi må huske på at vi ikke er syke da.. babyen har ikke godt av at vi bare setter oss ned heller tror jeg..
Så lenge du kjører forsiktig hadde ikke jeg hatt noen betenkligheter med å kjøre på ski..

Godt poeng, fruluna![:D] Har jo såååååååå lyst! Men jeg får nok heller tenke på det.. Hvis jeg kommer meg på ski kommer jeg garantert til å ta det med ro.

Halloen......
Har hørt at det er verre og dette på rumpa.
Detter man på magen ligger babyen ganske godt beskytta, Men detter man på rumpa kan man visst slå den løs slik at fødselen starter for Tidlig....

Back
Topp