Skitne klær?

lumina

Gift med forumet
Håkon spytter mye med maten, så klærne hans er alltid håpløst skitne..

Bytter dere klær hvis ungene får flekker? Jeg orker ikke, da hadde jeg skiftet etter hvert eneste måltid, og gjerne mellom måltidene også. Skifter hvis han blir våt, selvsagt, eller hvis vi skal på besøk etterpå :-)

lumina skrev:

Bytter dere klær hvis ungene får flekker? Jeg orker ikke, da hadde jeg skiftet etter hvert eneste måltid, og gjerne mellom måltidene også. Skifter hvis han blir våt, selvsagt, eller hvis vi skal på besøk etterpå :-)

hehe blir endel gulp, sikkel og grøtflekker i løpet av dagen her også! Bytter ikke med mindre hun er ordentlig våt/klissete, eller hvis vi skal bort, men klærne overlever som regel ikke mer en max en dag før de må vaskes ;)

Noen tips til å få vasket bort gulrotmosflekker forresten?? De blir ikke borte selv om jeg vasker på 60 grader..

evighusbygger skrev:

lumina skrev:

hehe blir endel gulp, sikkel og grøtflekker i løpet av dagen her også! Bytter ikke med mindre hun er ordentlig våt/klissete, eller hvis vi skal bort, men klærne overlever som regel ikke mer en max en dag før de må vaskes ;)

Noen tips til å få vasket bort gulrotmosflekker forresten?? De blir ikke borte selv om jeg vasker på 60 grader..

vanish kanskje??
Sliter med jern-flekker jeg :-S

Vanish må testes ut!

Vi bytter ikke klær pga flekker (men de bruker ikke igjen dagen etter da), bare hvis han blir våt. Ellers er smekke helt nødvendig med måltider, men blir jo gjerne litt flekker utenfor likevel.

Gulrotflekker har jeg aldri klart å få vekk fra klær dessverre. Bruker Vanish, men det hjelper ikke. Det beste er å ta av plagget med en gang og vaske flekken med Zalo (vidundermiddel), får du av alt da går det bra, men blir det sittende igjen litt er det verre.

Her må snuppa bruke smekke hele tiden, da det er gulping og sikling på høyt nivå. Smekken byttes hyppig, så klærne under er stort sett greie, men bruker de bare en dag. Kommer jo alltids litt på bodyen uansett.... 

Har du prøvd heildekkande smekke? Den har armar og du lokker den med borrelås bak, den er som regel av plastikk eller tøy og plastikk. Den er veldig kjekk:) For å få vekk vanskelige flekkar brukar eg veldig ofte zalo og kaldt vann (aldri lunka eller varmt). Vanish brukar eg viss eg ikkje gidder å gnikke og gnu med zalo, har ei på 6 år med ein del flekkar kvar dag, spesielt i sommarhalvåret. Det å vaske klede på 60 grader hjelper ikkje viss ikkje flekkane er tatt, spesielt tomatsaus, gulrot og fettflekkar.

Back
Topp