Skilte svigerforeldre vs skilte foreldre

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Dere som har opplevd begge deler, hva er vanskeligst å forholde seg til? Jeg har bare skilte svigers, men merker jeg sliter mer og mer etter at lille kom til.

Ser ikke problemet?
Nå døde min mor før jeg fikk barn, men mine foreldre ble skilt da jeg var 12 og det var vel egentlig bare positivt for alles del. Svigerforeldrene kommer godt overens selv om de har ny kjæreste begge to.
Ekstra sett med besteforeldre:)

Ser ikke problemet?
Nå døde min mor før jeg fikk barn, men mine foreldre ble skilt da jeg var 12 og det var vel egentlig bare positivt for alles del. Svigerforeldrene kommer godt overens selv om de har ny kjæreste begge to.
Ekstra sett med besteforeldre:)
Problemet er at den ene parten konkurrerer veldig om barnebarnets gunst. Og svartmaler den andre parten. Det er slitsomt.

Problemet er at den ene parten konkurrerer veldig om barnebarnets gunst. Og svartmaler den andre parten. Det er slitsomt.

Hvordan klarer de å svartmale hverandre til barnet, så tidlig?

Så nye negative svar. Her er alle skilt, men alle oppfører seg og ingen er sjalu heldigvis. Høres slitsomt ut :(

Be dem vokse opp:p skjønner ikke hvordan voksne mennesker kan være slik, og har dessverre ingen gode råd, men jeg ser for meg at jeg fint hadde latt de få høre min mening.

Til meg vel og merke

Ikke bry deg! Det blir fort sånn hvis de ikke klarer å forbli venner etter bruddet. SÅ lenge det bare er til deg så hadde jeg ikke brydd meg veldig - hadde det blitt til barnet (når hun blir gammel nok) så hadde jeg sagt ifra.

Det et ikke skilte foreldre eller svigerforeldre som er problemet ditt da, men spesifikke voksne personer som ikke kan oppføre seg.

Jeg har gifte foreldre og skilte svigerforeldre. Min mann har følgelig motsatt.

Og siden de alle fem (altså inkl svigerfar sin nye samboer som er like gammel som meg og mannen ca) kan oppføre seg fint, ikke snakket stygt om hverandre i det hele tatt og bare alle er oppriktig glade i barnebarna sine, så har vi ikke problemer med noen av delene

Mine svigerforeldre var forøvrig gift da jeg traff min mann.

Problemet er kanskje ikke skilte svigerforeldre/foreldre som fenomen. Men jeg er konfliktsky, og føler det hadde vært lettere å snakka til egne foreldre. Heldigvis er jeg og mannen enig om at vi er med de vi har lyst til å være med og at vi ikke lar oss presse til det ene eller andre. Jeg er i utgangspunktet like glad i begge sett med besteforeldre her oppe.

Har skilte foreldre, skilte seg for snart 7 år siden. Her går det heldigvis greit, de snakker ikke sammen, men forholder seg til hverandre i sammenhenger det er nødvendig (bursdager, dåp osv).
Tenkte en del på det i går faktisk, at vi som barna deres må forholde oss til skilsmisse (og sånn er det bare). Da syns jeg faktisk at de må lære å forholde seg til hverandre også. For både barn og barnebarns del. Barnebarna vil jo være glad i besteforeldrene uansett. Ta en prat med dem, og fortell hvordan det føles for dere.
Da skilsmissen til mine foreldre var et faktum, slang de dritt om hverandre til meg. Måtte gi klar beskjed den gangen om at det er å gå for langt. Måtte også ha det inn med teskje at jeg fortsatt er/var like glad i begge.

Har skilte svigers med "nye" kjærester. De fungerer bra sammen. Hadde uansett ikke tatt hensyn hvis de ikke hadde gått overens. Vi feirer ikke dobbelt opp for å si det sånn. Er det bursdag, så er det bursdag, osv.

Så flott av vedkommende er opptatt av god kontakt med barnebarnet. Ang å svartmale så hadde jeg bare sagt at jeg ikke var intressert i å høre drittslenging, og når barnet er stort nok påpeke at man er rollemodeller ift hvordan man snakker om andre folk.

Foreldrene til begge oss er skilt, og vi har aldri hørt noen snakke dritt om noen mens ungene er tilstede.

Eg hadde nok gitt beskjed om at du ikke synest noe om det og at dette gjør ting vanskelig for deg. Begynner de sånn foran barne barn hadde eg iallefall gitt klar beskjed om at det er dårlig innflytelse

Back
Topp