skilte foreldre!?!?!

*julilykke*

Glad i forumet
dere md skilte foreldre, hvordan gjør dere det i jula? jeg har et ønske om at den ene jula er vi hos pappa, den andre hos mamma og neste hos svigers, altså hver sin gang.. meen det vil ikke sambo.. han mener at det ikke skal gå utover han og hans fam at mine foreldre er skilte.. altså at vi skal være hos svigers annenhver jul.. skjønner tankegangen hans.. men jeg synes ikke det skal være sånn.. blæ.. denne jula altså.. og nå er jeg lei av å farte rundt heeele norge hver jul.. kunne egentlig tenkt å feire jul hjemme hos meg selv jeg.. meen.. det var visst IKKE aktuelt!! hvordan gjør dere det?

EDIT:
i år så blir det til at vi først skal til mamma (4 timer unna med bil). så tilbake hit, så til svigers (2, 5 timer med bil), så fra svigers til pappa (4 timer m bil) så tilbake til svigers, og så hjem! så det blir da altså 21 timer med kjøring! æææsj! og det er ikke noe moro med et lite gull på 5 mnd! alle med vett i hodet skjønner at det ikke funker i lengden! så jeg KREVER at neste jul blir vi hjemme!!

i fjor var vi hos svigers, første jula sammen for oss.. i år er mamma invitert hit - og til neste år har jeg lyst å dra til svigers igjen - og heller invitere pappa året etter det igjen..

vi har alltid gjort sånn som mannen din ønsker, var min ide da mine foreldre er skilt og ikke hans. har fungert veldig bra. også har vi vært hos den andre parten 1.juledag. fra neste år feirer vi hjemme, og ber noen hjem til oss i stedet, men kommer da til å variere på samme måte. mulig vi blander min ene side med hans noen år også[:)]

Jeg har skilte foreldre og vi bytter på,det ene året hos svigers,neste hos min far og neste der igjen med min mor[:)] Så alle får hvert 3. år. Det synes jeg er mest rettferdig mtp besteforeldrene,de vil jo sevfølgelig feire med barnebarna alle sammen. Mannen min har ikke noe imot å gjøre det sånn [:)]

ORIGINAL: Mamma til Prinsessa

jeg føler jeg har det litt verre [8D]

mine foreldre er skilt, jeg og barnefar er ikke sammen, har ny samboer og bor på andre siden av landet fra min familie og bf. hehe.

så det er mye som skal gå opp i denne jula altså. [&:] er en vanskelig kabal å legge. hehe.

i år feirer vi jul hos mamma, jenta skal til faren på julaften og noen dager i romjulen, så det blir julefeiring med hun 1 dag hos mamma. nyttårsaften blir hos pappa for meg å jenta mi, sambo må jobbe så han må tilbake til østlandet og feirer dermed nyttår hos sin familie. hehe.

neste år feirer vi jul sammen med sambo sin familie. orker ikke reise frem og tilbake hvert år.

hehe.. hadde det ikke vært flott om alle var samlet i en liten kommune?? tihi.. i år så blir det til at vi først skal til mamma (4 timer unna med bil). så tilbake hit, så til svigers (2, 5 timer med bil), så fra svigers til pappa (4 timer m bil) så tilbake til svigers, og så hjem! så det blir da altså 21 timer med kjøring! æææsj! og det er ikke noe moro med et lite gull på 5 mnd!

jeg har skilte foreldre, men ikke noen mann da[8D] kommer nok til å ha julaften hos pappa hvert år fram te jeg finner meg en mann, med mindre jeg jobber den dagen da[;)]

ORIGINAL: *julilykke*

dere md skilte foreldre, hvordan gjør dere det i jula? jeg har et ønske om at den ene jula er vi hos pappa, den andre hos mamma og neste hos svigers, altså hver sin gang.. meen det vil ikke sambo.. han mener at det ikke skal gå utover han og hans fam at mine foreldre er skilte.. altså at vi skal være hos svigers annenhver jul.. skjønner tankegangen hans.. men jeg synes ikke det skal være sånn.. blæ.. denne jula altså.. og nå er jeg lei av å farte rundt heeele norge hver jul.. kunne egentlig tenkt å feire jul hjemme hos meg selv jeg.. meen.. det var visst IKKE aktuelt!! hvordan gjør dere det?

EDIT:
i år så blir det til at vi først skal til mamma (4 timer unna med bil). så tilbake hit, så til svigers (2, 5 timer med bil), så fra svigers til pappa (4 timer m bil) så tilbake til svigers, og så hjem! så det blir da altså 21 timer med kjøring! æææsj! og det er ikke noe moro med et lite gull på 5 mnd! alle med vett i hodet skjønner at det ikke funker i lengden! så jeg KREVER at neste jul blir vi hjemme!!

Vi gjør det, akkurat som du har lyst til! Først hos mamma, så hos pappa, også svigers til slutt. Synst det er en grei måte å gjøre det på. Så får alle kvar sitt år![:)]

foreldrene mine feirer jul sammen for barn og barnebarn sin skyld[:D](har vært skilt i 11 år og har nye partnere)  hadde ikke blitt jul for meg,vis jeg måtte feira den uten mor eller far[8D]

ORIGINAL: *snusken86*

foreldrene mine feirer jul sammen for barn og barnebarn sin skyld[:D](har vært skilt i 11 år og har nye partnere)  hadde ikke blitt jul for meg,vis jeg måtte feira den uten mor eller far[8D]

sånn kan IKKE vi gjøre det for å si det mildt!! men så bra for din del da! :) godt å høre at noen skilte foreldre går overens! :)

samme problem her, og begges foreldre er skilte! jeg satte ned foten og sa at fra nå av feirer vi jul hjemme og ber alle! de som vil komme får komme![:)]

ORIGINAL: Kodeord Markblomst

Her har både meg og sambo skilte foreldre. Hurra meg rundt eit juletre.

Heldigvis går mine foreldre særs godt saman. Dei berre klarar ikkje den kjærastebiten og bu ilag. For då tørner dei koko båe to. Men sånn ellers går dei godt i lag.

Med sambo sine foreldre veit eg faktisk ikkje, eg har aldri opplevd å møta dei to samstundes. [8D]

men her er planen å feira annankvar jul med hans og min familie. I alle fall enn so lenge me bur slik me gjer. Får me kjøpt oss hus ein gong, so har eg lyst å feira der og invitere dei som vil til å koma. Eg synst det vert for dumt når ein ikkje kan invitere Kari, for då kjem ikkje Ola og Trine. Men viss ein inviterar Trine, so kjem ikkje Per. osv. Det er vel det jul ahandlar om, å samle familie og venner og ha det koseleg i alle fall ein kveld i året?

men sånn annankvar jul:

min familie: meg, sambo, alba, mor, far, morfar + dei som måtte ynskje å kome. (eg har inga syskjen)

sambo sin familie: meg, sambo, alba, mamma, svigersøster, svoger, niese 4 år, niese 20 månader, kanskje pappa + dei som vil koma. (sambo har mormor og i live, men ho bur på gamleheim, er lenka til rullestol evnt seng so det er uaktuelt. Kan vere at ho skal til systra til "mamma".)

edit: eg kallar svigermor og svigerfar for mamma og pappa. Sidan mine eigne foreldre heiter Mor og Far.

skulle virkelig ønske jeg hadde en familie som kunne samles! men ingen sjanse i havet om det hadde gått bra! [:(][:(] mamma og pappa har vel ikke sett hverandre på 15 år, og har vel ikke hatt en sivilisert samtale på 10 år.. så no way! men skulle så inderlig ønske at det hadde vært annerledes!

at dere orker!!!

men skjønner problemet, men her er det motsatt. mine er ikke skilt, mannen sine foreldre er. jeg mener annenhver jul min og hans side, tror faktisk vi har det og. husker ikke helt, men det er like mye styr hver jul, påske, 17.mai...

her feirer vi hjemme, og innviterer alle hit hvert år...
de som ikke vil være her grunnet noen andre som er her, får feire annet steds!
men går fint her, da..

Usj.. Høres litt travelt ut å reise så langt og mye i jula.. Det ville jeg ikke gjort.. [8|]

Vi var hor hans foreldre ifjor, skal være med pappa og bestemora mi i år, og med mamma neste år regner jeg med.

Jeg har skilte foreldre, men da jeg var liten fikk jeg ikke lov av min stemor å være sammen med pappa og hans familie. (Oppvokst hos mor...). OG pappa har mine to halvsøsken og min farmor, så vi tenker at han klarer seg.
Min mor og stefar bor ett stykke unna oss (3,5 time med bil), mens svigers bor nordpå.
Så vi har rett og slett bestemt at vi kan stresse hele året ellers. Men julen da gjør vi et VI har lyst til. OG i år blir det svigers. Der er det ikke noe stress og bare å kose seg.
VI har i tillegg ingen besteforeldre som stiller opp noe, så da føler vi at vi ikke skylder noen noe på en måte. Derfor har vi hittil praktisert ett år hos min mor, ett år hos hans foreldre og ett år hjemme.
Fra nesteår har vi bestemt at vi skal være hjemme og heller borte i romjulen!
Jeg GIDDER ikke all den kjøringen og pakkingen. Det er IKKE kos for min del.....
Kanskje litt egoistisk. men vi har heller aldri nektet folk å komme til oss.... ;-)

her ar vi begge skilte foreldre, men jeg har ikke kontakt med min pappa.

i år er forholdet såpass ferskt (siden sommer) så vi kommer til å feire hver for oss.
fra neste år kommer vi til å dele det slik:
*min side
*hans side (en av sidene)
*min side
*hans side (motsatt av forrige)

dette var hans forslag, jeg kunne fint hvert med på en tredje hver jul.

i fjor var vi hos svigers, i år skulle vi egentlig vært hos pappa, men han skulle jobbe, så da blir vi hjemme, og har bedt svigers hit og broren min. men vi kommer nok til å bytte på å være medd svigers og pappa.

har jo en mamma også, men hu har ødelagt så mye for alle, at ho er ingen vi ønsker å hverken besøke eller ha på besøk!

vi har ingen regel... 2 år på rad har vi vært hos svigers. i fjor var vi med en side i min familie... og i år er vi hjemme med svigers hos oss.

Vel jeg er jo den som har gifte foreldre å hans foreldre er skilte..
så her mener JEG at svigermor kan feire sammen med oss og mine foreldre og så kan vi være med svigerfar året etter..
Jaffal så langt dette er mulig!!

Back
Topp