Skilte foreldre som nå blir besteforeldre...

Min mann har ikke møtt hele min familie, og det skal han få slippe å gjøre også.
Det er mange av oss, og vi vet det, men det er det jeg er vant med ;)

Ser riktignok ut til at vi søskenbarna ikke får så mange barn som foreldrene og besteforeldrene våre gjorde, men jeg kjenner likevel på en takknemlighet for at jeg har både søsken og søskenbarn på min egen alder å vokse opp med :)
Og så er jeg takknemlig for at babyen i magen også får det, men jeg syns det er helt greit om babyen bare får 10 søskenbarn også :)
Ja det er ikke like vanlig å føde så mange barn lenger som det var før. ☺ Hyggelig å vokse opp med både søsken og søskenbarn på sin egen alder. Mange av mine søskenbarn er en del eldre enn meg..
 
Ja, nye partnere får man se hva som faller seg naturlig. Kanskje like greit med deres "vanlige" navn..?
Det er nok det enkleste for oss og også enklest å forklare til barnet etterhvert ☺ minst mulig forvirring..
 
Her blir det besta og fornavnen på nye typen (vært litt utskiftninger, så liten vits å lære barna opp til å kalle han for bestefar eller lignende når vi aldri kan stole på hvor lenge han er i bildet :p ).
Hehe..ser den veldig godt ☺ Da er det best med fornavn for alle parter ☺
 
Ser mange har store familier.. Jeg har selv "bare" mamma og pappa som fortsatt er gift, de er mormor og morfar. Så har vi oldemor på ....., oldefar på ....., osv... Jeg har og "bare" 5 søskenbarn, med delvis kontakt med tre av dem, og mannen har 3(4 - en død) søskenbarn. Jeg har en tante (onklene mine døde), og mannen har to tanter og to onkler. "bitteliten" familie :p
 
Ser mange har store familier.. Jeg har selv "bare" mamma og pappa som fortsatt er gift, de er mormor og morfar. Så har vi oldemor på ....., oldefar på ....., osv... Jeg har og "bare" 5 søskenbarn, med delvis kontakt med tre av dem, og mannen har 3(4 - en død) søskenbarn. Jeg har en tante (onklene mine døde), og mannen har to tanter og to onkler. "bitteliten" familie :p
Koselig med en liten familie også, kanskje mer tid med hverandre da.. ☺
 
Jeg har skilte foreldre, de kalles mormor og "navn" og bestefar og "navn". Tenkte først å si "beste"-navn, som beste-Per, f.eks, men vi klarte ikke gjennomføre, så nå er de bare sine vanlige navn.
For meg var det naturlig å ikke si mormor og morfar når de ikke var sammen. Pappaens foreldre er farmor og farfar.

Han har tre oldeforeldre, men vi skiller ikke på de enda. Når det blir naturlig, vil det bli med navn "oldemor Eva" f. Eks...

Jeg har flere halvsøsken som er onkler og tanter på lik linje med alle helsøsken. I tillegg er flere nære vennepar onkel og tante, jeg syns det er så koselig! Jeg føler meg også tante til deres barn.
 
Jeg har skilte foreldre, de kalles mormor og "navn" og bestefar og "navn". Tenkte først å si "beste"-navn, som beste-Per, f.eks, men vi klarte ikke gjennomføre, så nå er de bare sine vanlige navn.
For meg var det naturlig å ikke si mormor og morfar når de ikke var sammen. Pappaens foreldre er farmor og farfar.

Han har tre oldeforeldre, men vi skiller ikke på de enda. Når det blir naturlig, vil det bli med navn "oldemor Eva" f. Eks...

Jeg har flere halvsøsken som er onkler og tanter på lik linje med alle helsøsken. I tillegg er flere nære vennepar onkel og tante, jeg syns det er så koselig! Jeg føler meg også tante til deres barn.
Er veldig fornuftig og riktig måte å gjøre det på sånn dere har løst det! ☺

For meg ville det blitt unaturlig å bruke beste etterfulgt av et navn.. da er det bedre og kun bruke fornavnet! ☺ Jeg gjør det selv i dag; skal til pappa og ...... eller mamma og ..... så det et vel det som faller mest naturlig for oss fremover også! ☺
 
Her er det helt katastrofe kaotisk... Jeg har ikke et godt forhold til mammas nye mann, så der kalles de mormor og (la oss kalle han) Ola.

Pappa er også gift med en annen, som det heller ikke er naturlig å kalle bestemor eller farmor... Hun går da under navnet "Kari", altså sitt eget navn.

Såååå, med andre ord;

Mormor (min mor) og "Ola"

Bestefar (min far) og "Kari"

På samboer sin side har de beholdt fornuften og er fortsatt gift :p
De heter bestemor og bestefar.

Litt forvirrende med to bestefar'er, men det kan de takke seg selv for ;) :p
 
Her er det helt katastrofe kaotisk... Jeg har ikke et godt forhold til mammas nye mann, så der kalles de mormor og (la oss kalle han) Ola.

Pappa er også gift med en annen, som det heller ikke er naturlig å kalle bestemor eller farmor... Hun går da under navnet "Kari", altså sitt eget navn.

Såååå, med andre ord;

Mormor (min mor) og "Ola"

Bestefar (min far) og "Kari"

På samboer sin side har de beholdt fornuften og er fortsatt gift :p
De heter bestemor og bestefar.

Litt forvirrende med to bestefar'er, men det kan de takke seg selv for ;) :p
To bestefar'er er nok enkelt for barnet å skille på, sleng på stedsnavn bak så er problemet løst ☺Fornuftig å holde på ekteskapet ☺
 
Besse(bor alene) Bestefar og navnet til samboeren, Mimor (bor alene) Bestefar i Telemark (ser han 1 gang i året, max )
 
Pappa har ny kjæreste, men ikke søren om hun får være værken bestemor eller mormor. Hun er kun 3 år eldre enn meg. Vi kan kalle hun Granny, om forholdet holder. Hun er polsk :p
 
Pappa har ny kjæreste, men ikke søren om hun får være værken bestemor eller mormor. Hun er kun 3 år eldre enn meg. Vi kan kalle hun Granny, om forholdet holder. Hun er polsk :p
Hehe..☺
Skjønner tanken din veldig godt!
 
Mine foreldre er skilt, pappa er foreløpig alene. Men mamma har giftet seg en italiener, så da ble det Mormor og Nonno ;) Passet jo greit, men sikkert ikke så aktuelt for deg det da. Pappaen min er Bestefar.
 
Mine foreldre er skilt, pappa er foreløpig alene. Men mamma har giftet seg en italiener, så da ble det Mormor og Nonno ;) Passet jo greit, men sikkert ikke så aktuelt for deg det da. Pappaen min er Bestefar.
Det passer veldig greit for deg, men som du sier er ikke det så aktuelt for meg nei..hehe.. ☺
 
Jeg har skilte foreldre, de kalles mormor og "navn" og bestefar og "navn". Tenkte først å si "beste"-navn, som beste-Per, f.eks, men vi klarte ikke gjennomføre, så nå er de bare sine vanlige navn.
For meg var det naturlig å ikke si mormor og morfar når de ikke var sammen. Pappaens foreldre er farmor og farfar.

Han har tre oldeforeldre, men vi skiller ikke på de enda. Når det blir naturlig, vil det bli med navn "oldemor Eva" f. Eks...

Jeg har flere halvsøsken som er onkler og tanter på lik linje med alle helsøsken. I tillegg er flere nære vennepar onkel og tante, jeg syns det er så koselig! Jeg føler meg også tante til deres barn.
Jeg satt akkurat å tenkte at å si "Oldemor Grete", "Oldefar Arne" osv hørtes kjempe koselig ut... Jeg er selv oppvokst med å si Oldemor direkte til dem, men skille dem fra hverandre ved å si "Oldemor i Elverum", "Oldemor på Fjellhamar" osv... Men så slår det meg brått at vi kan ikke bruke "Oldemor Grete" og "Oldefar Arne" osv... For både min mormor og farmor heter Grete, og morfar og farfar heter Arne... Jaja... Da får det bli sånn som jeg er oppvokst med da! :p
 
Jeg satt akkurat å tenkte at å si "Oldemor Grete", "Oldefar Arne" osv hørtes kjempe koselig ut... Jeg er selv oppvokst med å si Oldemor direkte til dem, men skille dem fra hverandre ved å si "Oldemor i Elverum", "Oldemor på Fjellhamar" osv... Men så slår det meg brått at vi kan ikke bruke "Oldemor Grete" og "Oldefar Arne" osv... For både min mormor og farmor heter Grete, og morfar og farfar heter Arne... Jaja... Da får det bli sånn som jeg er oppvokst med da! :p
Hehe..det hørtes veldig koselig ut først da, men når de heter det samme i både hunkjønn og hankjønn ble det ikke så enkelt likevel.. ☺ Er du fra Elverum eller bare vært der hos oldemor? Jeg er selv vokst opp der.. ☺
 
Hehe..det hørtes veldig koselig ut først da, men når de heter det samme i både hunkjønn og hankjønn ble det ikke så enkelt likevel.. ☺ Er du fra Elverum eller bare vært der hos oldemor? Jeg er selv vokst opp der.. ☺
Bare oppvokst med å besøke Oldemor der :) Selv er jeg fra Oslo... Akkurat nå blei det et enormt savn etter henne... Fantastiske de hormonene mine i dag!
 
Back
Topp