skilsmisse

renros

Betatt av forumet
hei!

Nå setter jeg endelig foten ned og har fått mannen min med på skilsmisse.

Noen som har vært gjennom det før meg, som kan fortelle meg hvordan jeg går fram - jeg vil ha omsorgen for gutten vår alene.

kontakter jeg trygdekontoret??

Får du lov å ha omsorg alene? I så fall må vel far være enig i det så lenge dere har vært gift og har delt foreldrerett.

Jeg har (dessverre) erfaring.. Første du må gjøre er å få time til mekling. Alle som har barn under 16 år (tror jeg det var) MÅ til mekling før det kan søkes om separasjon. Mange steder er det lang ventetid på familievernkontorene, og da kan det lønne seg å ringe rundt til forskjellige og høre hvem som har ledig time fortest. Deretter kommer en laaang papirmølle, som går kjapt og griei så lenge man samarbeider[:)] På mekling vil dere få satt opp en avtale i fht barnet, og det er jo det som er så viktig, for det er jo barnets fokus som er det viktigste i denne prosessen. Begge parter kan ha med seg advokat hvis det er nødvendig. Men er man enig så går det fort[:)]
LYKKE TIL!!!!

problemet her er at faren er utenlansk - men er villig til å gi meg omsorgen alene.
ang. denne meklingen; ser jo helst at han drar hjem fortest mulig...og ikke lever av meg så mye lenger...MÅ man til mekling?...har ikke lyst til å fø på han, når han er villig til å dra, bare pga. vi må gjennom mekling....

tusen takk for all støtte! jeg har virkelig prøvd å få det til å funke i ett år...men utroskap, sløvhet, ikke ta ansvar osv.osv har endelig åpnet øynene mine - selv om det er skremmende, men og befriende å skulle fortsette uten han!

takk!

Når dere er gift og har barn sammen må dere til mekling, for å finne en løsning på det beste for barnet.

Back
Topp